Blogs, vlogs en podcasts

Kennis delen is belangrijk. We maken regelmatig blogs, vlogs en podcasts. Geef jouw kennis een energyboost.  Abonneer je op onze update en ontvang als eerste onze nieuwste publicaties.

Inschrijven

Blogs, vlogs en podcasts

Kennis delen is belangrijk. We maken regelmatig blogs, vlogs en podcasts. Geef jouw kennis een energyboost.  Abonneer je op onze update en ontvang als eerste onze nieuwste publicaties.

Inschrijven

Blogs

Welke vraag stel jij?

Welke vraag stel jij?

Het is een feit. Mensen praten graag. We hebben veel kennis en delen die. Jij ook. Jouw bedrijf ook. Over jullie diensten. Jouw producten. We vertellen wat af. In dit blog vertel ik je (!) waarmee je jouw relatie met jouw klanten duurzaam maakt. Door te luisteren. Dus haak niet af. Lees. Ontdek de waarde van de vraag.

Lees meer
Marge maken? Differentieer jouw product!

Marge maken? Differentieer jouw product!

Productdifferentiatie. Het is een lang woord. Excuses. De definitie is nog iets langer: “Differentiatie is het aanbrengen van onderscheid op een product of dienst van dat van zijn concurrenten.” We leggen in dit blog uit wat de waarde van productdifferentiatie is. Dan kan jij beoordelen of het bij gaat bijdragen aan jouw resultaat.

Lees meer
Wat voor type ben jij?

Wat voor type ben jij?

Je communiceert met jouw (interne) klanten. Dat doe je op jouw eigen wijze. Het is goed om inzicht te hebben in jouw eigen houding. Misschien zelfs wel in de houding van jouw gesprekspartner.

Lees meer
De klantreis van Frodo

De klantreis van Frodo

Een belangrijke vraag bij acquisitie: “In welke fase zit mijn klant?” Het bepaalt de content die je moet leveren. Daarbij is “The hero’s journey” een fijn hulpmiddel. Hij toont hij dat mensen in elke fase een andere contentbehoefte hebben. Dat geldt voor epische...

Lees meer
Consultants in the lead

Consultants in the lead

Voor consultants werken verkooptrainingen niet. Toch wil je dat jouw consultants goed met de opdrachtgever communiceren. Kansen zien. Klanten mooier en groter maken.

Lees meer
2021

2021

2021 was het jaar waarin veel gebeurde. We hebben geleerd dat verwachtingen niet altijd uitkomen, dat het leven niet maakbaar is en dat we grote uitdagingen samen moeten oplossen.

Lees meer
In zes stappen naar nieuwe klanten

In zes stappen naar nieuwe klanten

Zelfs als je tevreden bent met jouw bestaande omzet weet je ook dat je op termijn weer nieuwe klanten moet werven. Volg dit stappenplan om op korte of lange termijn meer klanten en meer omzet te realiseren op basis van twee vragen.

Lees meer
Een verkoopplan in tien stappen.

Een verkoopplan in tien stappen.

Een effectief verkoopbudget is van cruciaal belang om andere belangrijke zakelijke beslissingen te nemen die van invloed zijn op jouw verkoopteam en de bedrijfsvoering in zijn geheel.

Lees meer
Een marketingbudget in vijf stappen

Een marketingbudget in vijf stappen

Het is de tijd van het jaar om als marketeer jouw leidinggevende ervan te overtuigen om ook volgend jaar weer te investeren in de marketinginspanningen van het bedrijf. Immers, jij bent er van overtuigd dat jouw afdeling bijdraagt aan het lange termijn succes van jullie bedrijf en haar producten, nu is het zaak om ook jouw collega’s daarvan te overtuigen.

Lees meer
Goed inventariseren is het halve werk

Goed inventariseren is het halve werk

Iedereen onderhoudt klantrelaties. Iedereen? Ja, iedereen! Iedereen komt, zowel privé als zakelijk, in gesprek met mensen waar je iets mee wil bereiken. Of het nu jouw partner, buurman, een politieagent, een collega, een (potentiële) klant is, als je iets met mensen wilt bereiken moet je altijd inventariseren waar hun behoefte ligt.

Lees meer
De drie B’s van merkbeleving – Bekendheid

De drie B’s van merkbeleving – Bekendheid

Nu we merkbeleving hebben gedefinieerd en hebben laten zien wat dat voor jouw organisatie oplevert gaan we dieper in op de uitvoering van deze drie onderdelen. Daarbij focussen we ons op praktische tips waarbij kosten en resultaat met elkaar in balans blijven. Dit blog geeft antwoord op de vraag hoe je je bekendheid vergroot.

Lees meer
De drie B’s van merkbeleving

De drie B’s van merkbeleving

“Het maakt niet uit wat ze over je zeggen, zolang er maar over je gepraat wordt.” Het is een opmerking die je vast weleens gehoord hebt, hopelijk van iemand die geen verstand van commercie heeft.

Lees meer
De vijf voorwaarden voor een merkbelofte

De vijf voorwaarden voor een merkbelofte

Je past jouw product of dienst aan aan de behoefte van de markt. Voor veel ondernemers is de gehele markt een te grote stap, simpel omdat er veel geld achteraan moet om de hele markt te bereiken. Eén van de manieren om voor te sorteren op het gedeelte van de markt dat bij jou hoort is het communiceren van jouw merkbelofte.

Lees meer
Een nieuwe website in vijf stappen

Een nieuwe website in vijf stappen

Zoals bij alle communicatiemiddelen binnen jouw organisatie is ook jouw website zo af en toe aan een nieuw jasje toe. De wereld verandert, jouw bedrijf verandert of je betreedt nieuwe markten. Tijd voor een nieuwe website? Dat doen we in maximaal vijf stappen!

Lees meer
Help, ik durf niet te bellen naar prospects

Help, ik durf niet te bellen naar prospects

Elke keer als je aan een nieuwe opdracht begint zijn er enorm veel redenen waarom je niet belt naar potentiële klanten ofwel prospects. Er komen namelijk allemaal gedachten in je op waarom het heel legitiem is om er nooit aan te beginnen. Hoe ga je hiermee om?

Lees meer
Een goed begin van 2021

Een goed begin van 2021

Met alles wat er het afgelopen jaar is veranderd zijn een aantal dingen , gelukkig, van vaste waarde. Zo valt kerst altijd op 25 en 26 december en begint het nieuwe (boek)jaar op 1 januari. Ouder en wijzer, na een tumultueus jaar starten we 2021 met veel energie en ambitie en vooral met alle inzet om bij te dragen aan het succes van onze opdrachtgevers.

Lees meer
Fijne feestdagen

Fijne feestdagen

Met alles wat er het afgelopen jaar is veranderd zijn een aantal dingen , gelukkig, van vaste waarde. Zo valt kerst altijd op 25 en 26 december, begint het nieuwe (boek)jaar op 1 januari en staat ook het team van Klantenfabriek klaar om ondernemers en managers te helpen met hun communicatie, marketing en verkoopvraagstukken. Voor nu valt alleen nog maar te zeggen: we wensen jullie fijne feestdagen en, zeker nu, een gezond 2021!

Lees meer
Korte termijn maatregelen tijdens Corona

Korte termijn maatregelen tijdens Corona

In maart heeft de coronacrisis ervoor gezorgd dat de plannen voor 2020 de prullenbak in konden. Een crisis zoals deze legt veel druk op de creativiteit van ondernemers om hun ondernemingen aan te passen aan de omstandigheden. Daarom zijn we tijdens het webinar plannen maken voor 2021 met collega ondernemers in gesprek gegaan over welke maatregelen zij hebben genomen tijdens de crisis en welke maatregelen ze nog kunnen nemen. Welke maatregelen dit zijn delen we graag.

Lees meer
De trends van 2021

De trends van 2021

In maart heeft de coronacrisis ervoor gezorgd dat de plannen voor 2020 de prullenbak in konden. In de afgelopen maanden hebben we ook gezien dat deze crisis een aantal trends heeft versneld en vertraagd. Daarom zijn we tijdens het webinar plannen maken voor 2021 met collega ondernemers in gesprek gegaan over welke trends zij zien. Welke trends dit zijn delen we graag.

Lees meer
Nu we een keer onze eigen opdrachtgever zijn

Nu we een keer onze eigen opdrachtgever zijn

Er zijn van die momenten dat je ervaart hoe je opdrachtgevers zich voelen als je hun nieuwe website live zet. In de maanden ervoor ben je samen druk met het ontwikkelen van de strategie, de uitwerking naar beeld en veel praten met klanten en prospects.

Lees meer
Zes tips om de tweede coronagolf te bedwingen

Zes tips om de tweede coronagolf te bedwingen

Nu het kabinet de teugels voor onze samenleving voor de tweede keer dit jaar aantrekt is het tijd om de aanpassingen die we het afgelopen half jaar binnen onze organisaties hebben gedaan te evalueren en een plan voor de toekomst te maken. In dit blog wederom een aantal tips voor deze fase die je weer even op scherp zetten.

Lees meer
Bloggen voor dummies

Bloggen voor dummies

Een blog is een belangrijk communicatiemiddel in B2B. Ik geef regelmatig, in het kader van commerciële trainingen, mensen ‘blog-les’, dus het lijkt mij handig dit onderdeel eens goed uit te leggen.

Lees meer
19 Tips voor video-interviews

19 Tips voor video-interviews

We maken steeds meer gebruik van video voor besprekingen. Onderstaande checklist gebruik ik als ik mensen op afstand mag interviewen. Hij is ook best handig om te gebruiken voor een videocall om ervoor te zorgen dat je een goede indruk maakt.

Lees meer
4 gratis tools om zoekwoorden te vinden

4 gratis tools om zoekwoorden te vinden

Iedereen die een website heeft wil gevonden worden door de zoekmachines. En dat is ook belangrijk want het zoekverkeer groeit alleen maar. Wij merken bij veel klanten dat ze vaak door de bomen het bos niet zien wanneer het gaat over zoekmachine optimalisatie. De juiste tools gebruiken helpt wanneer je zelf jouw website wilt verbeteren. Maar wat zijn de goede tools?

Lees meer
Zeven tips om de crisis door te komen (deel 2)

Zeven tips om de crisis door te komen (deel 2)

De Coronacrisis sluit zich gestaag rond de economie. Economen voorspellen grote gevolgen, met verliezen die oplopen tot miljarden euro’s. Hoe zorg je er, als MKB-ondernemer, voor dat de crisis jou zo min mogelijk schaadt? Onder het motto ‘Never waste a good Crisis’, publiceren we drie blogs met tips waar jouw organisatie sterker mee uit de crisis komt.

Lees meer
Zeven tips om de crisis door te komen (deel 1)

Zeven tips om de crisis door te komen (deel 1)

De Coronacrisis sluit zich gestaag rond de economie. Economen voorspellen grote gevolgen, met verliezen die oplopen tot miljarden euro’s. Hoe zorg je er, als Mkb-ondernemer, voor dat de crisis jou zo min mogelijk schaadt? Onder het motto ‘Never waste a good Crisis’, publiceren we enkele blogs met tips waar jouw organisatie sterker mee uit de crisis komt.

Lees meer
11 SEO tips voor de perfecte pagina

11 SEO tips voor de perfecte pagina

In deze handleiding geven we 11 tips hoe je zoekwoorden op de juiste manier gebruikt op jouw pagina of blog. Wanneer je deze SEO technieken toepast ga je beter gevonden worden in de grote zoekmachines. Door het gebruik van de juiste zoektermen gaat je content namelijk meer waarde krijgen voor de bezoeker doordat ze antwoord krijgen op hun specifieke vraag.

Lees meer
Time is on my side

Time is on my side

Het is een bekend gegeven: je hebt een memo of artikel ontvangen waarvan je denkt “dat leg ik even klaar om vanmiddag te lezen.” Vervolgens stort je je weer in de waan van de dag en de volgende morgen ligt dat artikel er nog steeds ongelezen bij. En zo kan dat nog wel een tijdje doorgaan. Hieronder staan wat tips om snel te scoren. Je leest het in twee minuten.

Lees meer
De formule voor succes

De formule voor succes

Dat de wereld om ons snel verandert en dat succesvolle ondernemingen zich daarop aanpassen is inmiddels genoeg besproken. Dat laat de vraag open hoe deze bedrijven dat klaarspelen. Als we goed kijken naar succesvolle ondernemingen zien we drie factoren die dat succes bepalen: Geld, toeval en kennis. Idealiter in omgekeerde volgorde.

Lees meer
Vijf redenen waarom jouw secretaresse jouw event niét moet organiseren

Vijf redenen waarom jouw secretaresse jouw event niét moet organiseren

Een belangrijk kanaal om de contacten met bestaande en nieuwe relaties aan te halen is een evenement. Naast alle mooie aspecten van dit evenement zijn er een aantal valkuilen waarin je kunt vallen. Valkuilen die je omzeilt door jouw event niet te laten organiseren door jouw secretaresse, maar door een event-professional. Vijf skills die jouw secretaresse niet heeft, maar onze event-organistoren wel.

Lees meer
In 5 stappen naar een contentstrategie.

In 5 stappen naar een contentstrategie.

Content marketing is een belangrijk onderdeel van de communicatiestrategie van bedrijven. Elke onderneming doet aan content marketing. Soms zelfs zonder het zelf te merken. Productbladen, projectinformatie, vakliteratuur: Het zijn allemaal onderdelen van jouw content marketingstrategie. Kennelijk is het belangrijk dat je als bedrijf kwalitatieve content aanbiedt om potentiële klanten te helpen een gedegen keuze te maken. Maar hoe maak je kwalitatieve (unieke) content en bouw je een publiek?

Lees meer
Sales is oorlog!

Sales is oorlog!

We ontkennen het maar al te vaak: Om jouw product of dienst in de markt te zetten heb je regelmatig te maken met concurrentie. Een goede verkoopstrategie helpt om die concurrentie steeds een stap voor te zijn en uiteindelijk de vlag te veroveren. Een goed getraind verkoopteam kan de strijd met de concurrentie aan gaan.

Lees meer
Hoe werf ik nieuwe klanten?

Hoe werf ik nieuwe klanten?

Door de digitalisering is het zakelijke landschap in enkele jaren sterker veranderd dan in alle eeuwen daarvoor. Verkoop als vak is niet veranderd; mensen doen immers nog altijd zaken met mensen maar de weg naar de order is wel degelijk geëvolueerd en heeft door techniek en online vindbaarheid van informatie bepaalde stappen in het verkoopproces anders gemaakt.

Lees meer
Afscheid nemen van klanten

Afscheid nemen van klanten

Geen enkele commerciële ondernemer raakt graag klanten kwijt, behalve een begrafenisondernemer. Toch kom je af en toe in de positie dat je afscheid van elkaar neemt. Het is een moment dat je zo ver mogelijk wilt uitstellen. Dat kan, als je voor, tijdens en na de relatie de goede dingen doet.

Lees meer
Wat is acquisitie?

Wat is acquisitie?

De kosten van nieuwe klanten werven stijgt en de gemiddelde waarde per klant daalt. Dit proces is al enige jaren bezig en het ziet er niet naar uit dat het op korte termijn verbetert. Ik zal u hier niet vermoeien met een verhaal over de oorzaken achter die trend, maar in een drieluik uitleggen hoe een bedrijf ervoor zorgt dat er een gereguleerde aanwas van nieuwe opdrachtgevers is tegen acceptabele kosten. In dit eerste blog beschrijf ik de kaders, want wat is nu eigenlijk acquisitie?

Lees meer
De zeven levensfasen van bedrijven

De zeven levensfasen van bedrijven

Les McKeown onderscheidt zeven levensfasen in de levenscyclus van elke organisatie. Als je eenmaal in fase 4 bent, dan moet je alert blijven. De pendule zal steeds naar fase drie of naar fase vijf bewegen. In de praktijk vechten de verschillende managementkrachten en ego’s constant met elkaar. De visionair en de mannetjesputter willen bijvoorbeeld hun vrijheid terug en proberen de processor eruit te werken. Zorg er daarom voor dat er iemand is die als verbindende schakel in je team kan optreden.

Lees meer
De zin en onzin van zoekmachines

De zin en onzin van zoekmachines

Ebay heeft de effectiviteit van de gekochte clicks via Adwords laten onderzoeken en het blijkt dat deze weinig profijt opleveren. Geldt dat nu ook voor andere bedrijven of leveren SEO en Adwords voor MKB-ondernemingen wel resultaten?

Lees meer
6 tips om zonder stress op vakantie te gaan

6 tips om zonder stress op vakantie te gaan

Op vakantie gaan is geen fundamenteel mensenrecht, maar toch wel erg prettig om je zelf een energieke boost te geven om na je vakantie er weer met frisse moed en creativiteit er tegen aan te kunnen gaan. Hol jij op de laatste werkdag het pand uit, onderwijl nog wat overdrachtsinformatie roepend naar je collega en spurt je naar huis om van alles in je koffer te gooien? Met deze tips gaat het een stuk relaxter!

Lees meer
6 Tips voor een goed contentmarketingplan

6 Tips voor een goed contentmarketingplan

Tegenwoordig praat elke marketeer over content marketing. Maar waarom is content marketing belangrijk? Wat is goede content? En waar moet je rekening mee houden met het creëren van een content marketing strategie? Ik zal aan de hand van deze vragen uitleggen hoe je simpel een content marketing strategie kan ontwikkelen.

Lees meer
Hoe kom ik tot een goede product marktcombinatie?

Hoe kom ik tot een goede product marktcombinatie?

Een product marktcombinatie is een unieke combinatie van een product voor een specifieke groep klanten. Elk bedrijf levert een set aan diensten of producten. Deze diensten/producten kan verschillende behoeftes van verschillende soorten klanten invullen. Maar hoe kom jij tot een goede product marktcombinatie?

Lees meer
Klantcase KindPlanner: Meer leads door de juiste workflows

Klantcase KindPlanner: Meer leads door de juiste workflows

Het maken van segmenten of lijsten voor elk kanaal is een belangrijk onderdeel bij het inrichten van marketing automation. Hiermee zorg je ervoor dat je een breed publiek veel persoonlijker benadert en je op het juiste moment het juiste bericht bij de juiste persoon krijgt.

Lees meer
De 7 fasen van het aankoopmodel

De 7 fasen van het aankoopmodel

Verkoop is voor veel bedrijven een dure aangelegenheid. Er gaat tijd verloren aan interacties met mensen die nog niet kooprijp zijn. Om het verkoopproces effectief te maken wil je weten in welke fase jouw prospects zich bevinden, zodat je op het juiste moment verkopers en marketeers hun werk kunt laten doen. In dit blog beschrijven we hoe je ziet in welke fase jouw (potentiële) klanten zich bevinden.

Lees meer

Wat is Marketing Automation?

Marketing Automation is dè tool die de marketing strategie van een bedrijf vertaalt naar (automatische) acties. Marketing Automation software verzamelt en gebruikt data om persoonlijke berichten te sturen naar jouw contactpersonen op het juiste moment, gebaseerd op de acties die zij ondernemen. Het levert snel, correcte en waardevolle informatie. Daardoor voegt het waarde toe aan jouw onderneming en klanten.

Lees meer
Hoe maak ik een stakeholdermap voor mijn accountplan?

Hoe maak ik een stakeholdermap voor mijn accountplan?

Tijdens de workshops die ik geef over Account Based Marketing kom ik er achter dat deelnemers weinig ervaring hebben met het maken van een stakeholdermap. Bij het maken van de map leer je de diverse stakeholders kennen en ontdek je de witte vlekken in jouw kennis....

Lees meer
De rol van de Data Protection Officer binnen Klantenfabriek

De rol van de Data Protection Officer binnen Klantenfabriek

Klantenfabriek verwerkt data voor opdrachtgevers. In de verwerkingsovereenkomst leggen we vast welke data dat is en wat we er mee doen. Met onze partners sluiten we gelijkwaardige overeenkomsten, waarmee we de keten sluiten en we volledig transparant zijn naar onze opdrachtgevers, hun prospects en hun klanten.

Lees meer
3 belangrijke vragen aan prospects.

3 belangrijke vragen aan prospects.

Ondernemers, verkopers (en marketeers) zijn te vaak aan het vertellen, terwijl hun kerntaak eigenlijk het stellen van vragen is. Daardoor ontstaan lange acquisitietrajecten en investeert de onderneming veel tijd en geld in zinloze offertes. Stel deze drie vragen aan een prospect en bepaal in één gesprek of je ooit tot zaken gaat komen.

Lees meer
Trend onderzoek

Trend onderzoek

Wij doen onderzoek naar marketing trends binnen b2b. Het doel van het onderzoek is om te achterhalen welke uitdagingen b2b bedrijven hebben op marketing gebied. Het onderzoek duurt gemiddeld 5 minuten. Bezig met laden...

Lees meer
De klant zegt “ja”, maar doet “nee”

De klant zegt “ja”, maar doet “nee”

Het is een herkenbare situatie: Het is gelukt om een afspraak te maken met een potentiële klant en tijdens die afspraak is de prospect direct enthousiast over jouw product of dienst. De prospect en de verkoper geven elkaar een hand, spreken af dat er een offerte komt en dat deze snel tot een opdracht zal komen. Geen vuiltje aan de lucht, denk je.

Lees meer
17 tips voor succesvolle account based marketing

17 tips voor succesvolle account based marketing

Zeventien tips? Jazeker! En dat is dan nog niet alles wat mogelijk is, maar we moeten ergens beginnen. Dit is DE lijst met ABM-tips die helpt bij het inrichten van jouw Account Based Marketing Plan, op het grensvlak van marketing en verkoop. Bereik en betrek jouw prospects en klanten, vul de trechters en creëer fans en ambassadeurs voor jouw product en/of dienstverlening. 

Lees meer
Waardepropositie in negen modellen

Waardepropositie in negen modellen

Veranderende tijden vragen om herijking van jouw waardepropositie. Want als jouw bedrijf fit is voor de toekomst is het ook belangrijk om jouw product en markt met elkaar in balans te houden. In dit artikel beschrijven we de do’s en don’ts van waardeproposities, zodat jij weer helder op jouw netvlies krijgt waar je staat en welke voordelen er te halen zijn.

Lees meer
Sales en Marketing werken samen binnen Account Based Marketing

Sales en Marketing werken samen binnen Account Based Marketing

Wie de vakgebieden Marketing en Verkoop door de jaren heen bekijkt ziet dat er een traditionele strijd is tussen beide vakgebieden. Kleinere onderneming zijn meestal sales driven en binnen grotere ondernemingen heerst bijna altijd een gezonde spanning tussen “hen van de verkoop” en “hullie van de marketing”.

Lees meer
Vijf vragen die elke directeur zichzelf moet stellen over verkoop

Vijf vragen die elke directeur zichzelf moet stellen over verkoop

In de projecten die ik de afgelopen tien jaar voor klanten heb mogen uitvoeren valt mij telkens op hoe weinig aandacht Nederlandse ondernemingen hebben voor de kosten van verkoop, om maar niet te spreken over de opbrengsten van verkoop. Ik vind dat vreemd, omdat de kosten van verkoop vermoedelijk tussen de acht en vijftien procent (CMO survey, 2017. p 22) van je omzet bedragen en er met relatief eenvoudige ingrepen, een hoger rendement uit jouw verkoopproces te realiseren is.

Lees meer
AVG, wat moet je ermee? (deel 1)

AVG, wat moet je ermee? (deel 1)

Joachim van Vlijmen (Broeseliske van Vlijmen advocaten) gaat in op de juridische kant van de nieuwe privacywetgeving en geeft 3 tips hoe jij jouw bedrijf kan voorbereiden op de AVG.

Lees meer
Vakantiegangers online

Vakantiegangers online

De zomervakantie staat voor de deur. Voor veel bedrijven een rustige periode. Wij noemen het ‘komkommertijd’, de Noren ‘saure gurkenzeit’ en de Amerikanen ‘gooseberry time.’ De spanningsboog, het koopgedrag en de kantoortijden van uw prospects zullen afwijken tijdens de zomer. Toch is het ook in deze periode belangrijk om uw doelgroep te blijven benaderen… want ook uw concurrent is op vakantie.

Lees meer
De 4 valkuilen van marketing automation.

De 4 valkuilen van marketing automation.

Marketing Automation is het geautomatiseerd (online) begeleiden van prospects in hun aankoopproces door regelmatig relevante content aan te bieden en heeft tot doel de conversieratio van prospect naar klant te verhogen. 

Lees meer
De volgende trend na SEO; marketingautomation. Wat moeten we ermee?

De volgende trend na SEO; marketingautomation. Wat moeten we ermee?

Als we kijken naar online marketing land zijn onze westerse vrienden in Amerika ons altijd een paar stappen voor. Wij kennen meerdere cultuurverschillen met onze buren aan de andere kant van de oceaan. Zo kennen ze een extreem individualisme, is schreeuwen de beste te zijn erg effectief en is ‘the bigger the better’ het motto. Ondanks de cultuurverschillen nemen we bijna alle trends van hen over, al zit daar vaak wel een aantal jaren tussen.

Lees meer
Wat is identiteit?

Wat is identiteit?

Om een goed verhaal neer te zetten moet je weten wat jouw organisatie is en waarvoor jullie staan. Voor een goed verhaal heb je een duidelijke bedrijfsidentiteit nodig. Maar wat is dat nou jouw bedrijfsidentiteit? Hoe kan je hierachter komen?

Lees meer
Zakelijk vloggen, waar is het goed voor?

Zakelijk vloggen, waar is het goed voor?

Een plaatje zegt meer dan duizend woorden, dus 24 plaatjes per seconde zeggen nog meer. Dat maakt een video tot een uiterst effectief middel om de bezoekers van uw site een goed beeld te geven van uw bedrijf. En wat zeker zo belangrijk is: door het gebruik van een video eindigt uw website vaak hoger in de zoekresultaten van Google.

Lees meer
Hoe kleurgebruik aansluit bij jouw bedrijfsidentiteit

Hoe kleurgebruik aansluit bij jouw bedrijfsidentiteit

Kleur, of het nou voor je bedrijfslogo, huisstijl of online identiteit is, blijft een lastig onderwerp. Wat de één mooi kan vinden, vindt de ander afgrijselijk en welke kleur in de ene cultuur wordt gezien als vrolijk en activerend, kan in een andere cultuur compleet het tegenovergestelde effect hebben. Kleuren wekken vaak onbewust emoties bij mensen op en zorgen voor een oordeel.

Lees meer
Hoe scoor je een familiebedrijf?

Hoe scoor je een familiebedrijf?

Binnen de werving- en selectiebranche doen we graag zaken met grote bedrijven. Terecht, want dat zijn bedrijven waar veel personeelsmutaties plaatsvinden, een flexibele schil een vast onderdeel is van het personeelsbeleid en meer in budget dan in kosten wordt gedacht. Helaas is dit de vijver waarin veel detacheerders vissen en je onderscheidend vermogen als specialist te weinig wordt gewaardeerd. Ik stel voor om eens op zoek te gaan naar familiebedrijven.

Lees meer
Hoe realiseer je meer kwalitatieve afspraken?

Hoe realiseer je meer kwalitatieve afspraken?

Veel ondernemers hebben ermee te maken. Hoe organiseren we nou effectief zo veel mogelijk kwalitatieve afspraken? als De zoektocht om het genereren van afspraken daadwerkelijk 100% te optimaliseren is gelijk aan de zoektocht naar een commerciële topprogrammeur met uitstekende visie op marketing en imago. Toch kunnen we vaak al een heel eind komen door ervaring met de markt, kennis van marketing & sales en door logisch na te denken.

Lees meer
Hoe breng ik mijn diensten aan de man?

Hoe breng ik mijn diensten aan de man?

Dit blog gaat over het onderscheidend vermogen van reparatie-, installatie- en onderhoudsbedrijven. Daarmee loop ik het risico een saai blog te schrijven, want het onderscheiden vermogen zit hem meestal in de dienstverlening. Hoe laat je een potentiële klant nu zien dat die bij jouw bedrijf nu net iets beter is dan bij jouw concurrent?

Lees meer
Waarom is email marketing zo effectief? Hier zijn 5 punten

Waarom is email marketing zo effectief? Hier zijn 5 punten

In de afgelopen jaren zijn er vele methodes bij gekomen om je online en offline marketing te doen. Laten we het hebben of 1 van de oude online manieren. Email marketing, naast alle strategieën die bedrijven gebruiken om online te verkopen of om leads te generen (SEO, social media, content, advertenties, adwords, email), waar denk je dat email marketing staat in het gebruik en effectiviteit? Onderaan? of ergens in het midden?

Lees meer
Waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten in de 21e eeuw

Waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten in de 21e eeuw

Wie onze geschiedenis kent weet ook dat Nederland al sinds de vroege middeleeuwen een handelsland is. Het begon met hout uit Scandinavië en de schepen die we met dat hout bouwden trokken de hele wereld over om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Of we erg trots kunnen zijn op “de VOC-mentaliteit” is afhankelijk van de tijd waarin we leven, maar ik stel vast dat het ons geen windeieren heeft gelegd.

Lees meer
De MKB ondernemer op jacht naar nieuwe klanten

De MKB ondernemer op jacht naar nieuwe klanten

Aan de onderkant van het MKB (tot +- 50 fte) praten wij vaak met ondernemers die hebben gezweet en gezwoegd om het bedrijf dat ze runnen te krijgen waar het nu is. Vaak hebben zij dezelfde behoefte: nieuwe klanten. Er is altijd behoefte aan nieuwe klanten. De vraag is alleen hoe komen zij bij mij terecht?

Lees meer
Wat voor website heb ik nodig?

Wat voor website heb ik nodig?

Velen denken ook dat ze er dan zijn. Ze hebben een website dus ze staan goed in de markt, toch? Nee, over het algemeen weten ze niet wat voor soort websites er zijn en wat voor website het beste aansluit bij hun branche.

Lees meer
#durftevragen

#durftevragen

De digitale revolutie wordt vooral gekenmerkt door de opkomst van websites. We kunnen bijna niet meer zonder. We willen allemaal graag een online visitekaartje van het bedrijf wat we runnen of vertegenwoordigen. Het is zelfs zo normaal dat tegenwoordig op het HBO-onderwijs het in de lucht hebben van een website een vereiste is om, onder begeleiding van de opleiding, een eigen onderneming te starten.

Lees meer
Mensenhandelaren en CV-schuivers

Mensenhandelaren en CV-schuivers

Na de kaalslag van de laatste jaren krabbelt de personeelsbemiddelingsbranche weer op. Het gevoel over die markt wordt door de meeste bedrijven die de crisis hebben overleefd met een diepe zucht samengevat met de mededeling:  “We zijn er nog.”

Lees meer
Content is king

Content is king

Ieder bedrijf heeft een website. Goed besluit als je ervoor kiest hierin te investeren! Een website is inmiddels meer dan een online visitekaartje en wordt breed ingezet als marketingcommunicatiemiddel. Toch wordt door veel bedrijven de website nauwelijks benut en wordt de investering gewoon afgeschreven zonder dat het daadwerkelijk zwart op wit iets oplevert.

Lees meer
Extreem eerlijke marketing werkt!

Extreem eerlijke marketing werkt!

Eind jaren 60 was de volkswagen kever enorm populair. Dit kwam mede door een campagne die Volkswagen halverwege de jaren 60 inzette. In plaats van alleen de beste eigenschappen naar voren te brengen legden ze de nadruk op de eigenschappen die niet zo goed waren en waren ze extreem eerlijk over de mindere eigenschappen.

Lees meer
Big brother is watching you

Big brother is watching you

Vroeger, voor het digitale tijdperk, was men zeer gesteld op privacy. Tegenwoordig roepen mensen alleen nog maar hard dat zij waarde hechten aan hun privacy.

Lees meer
Google Analytics, wat is dat?

Google Analytics, wat is dat?

Google Analytics is een belangrijke tool voor het verzamelen van website gegevens. Hiervoor gaan wij een reeks van blogs schrijven om hier wat meer over te vertellen. Helpen wij je met het installeren, en geven wij voorbeelden wat er allemaal mee kan.

Lees meer
Bent u de kudde of leidt u de kudde?

Bent u de kudde of leidt u de kudde?

Online marketing is niet meer weg te denken uit de marketingstrategie van uw organisatie. Éénpitter en multinational, profit of non-profit; iedereen zoekt dat ‘onbezette plekje in het weiland’ waar zij zich onderscheiden. Welk product of dienst wij ook zoeken; als het niet in ons netwerk zit zoeken we het online op.

Lees meer

Mis je een blog, vlog of podcast?

Dat kan. Dan maken we hem voor jou. Moet je ons vertellen waarover. Noem een onderwerp via ons contactformulier of whatsapp.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Bel direct