“Captain of sales,” dat is iets wat ons als sales experts aantrekt. Koppel dat aan het goede doel, namelijk de KNRM, en je hebt een evenement wat op ons lijf geschreven staat. Met succes, want aan het eind van de dag stond de teller van ons opgehaalde bedrag op €6.752.
Op vrijdag 17 november gingen we de strijd aan met 60 andere teams om zoveel mogelijk geld in te zamelen. Dit kon op twee manieren: donaties van relaties en het succesvol uitvoeren van opdrachten. In totaal is er door alle teams €341.783 opgehaald.
Er waren twee opdrachten waar veel verdiend kon worden, een pitch en een media opdracht.
Dragons’ Den Pitch
De eerste grotere opdracht was een Dragons’ Den Pitch. Ieder team kreeg dezelfde opdracht:
Het KNRM bestaat volgend jaar 200. Hoe zorgen we ervoor dat de naamsbekendheid vergroot wordt en er meer structurele donateurs komen? Het budget is €100.000.
Ons idee: een KNRM game. Want er is een groep van bijna 10 mln gamers met een gemiddelde leeftijd van 33 jaar die waarschijnlijk nog niet bekend zijn met het KNRM. Wanneer iemand de game speelt wordt er een game paspoort ontwikkeld waarin het gamen wordt vertaald naar soft skills.
De Dragons vonden het uiteindelijk één van de beste pitches van de dag.
Media opdracht
Ook mochten we een ware redding meemaken, waarbij de opdracht was om hier zo’n goed mogelijke promofilm van te maken. Dit was erg gaaf om te doen en het leuke was dat alleen de beste geld verdiende. En laat dat net die van ons zijn.
Aan het einde van een lange, inspannende dag sloten we natuurlijk af met een gezellige bijeenkomst met alle deelnemers, waarbij de nodige ervaringen en kennis werd gedeeld. Het was een zeer geslaagde dag. Tot volgend jaar!