Een accountant hoeft niet alles te kunnen

Accountants en administratiekantoren hebben op de vraag voor wie ze werken vaak hetzelfde antwoord: voor iedereen!
Auteur: Erik Camman
Categorie: Sales
Daarmee zijn accountants een unieke beroepsgroep. Waar de meeste ondernemingen zich specialiseren houden ze het imago van alleskunner in ere. Administratiekantoren willen voor iedereen werken. Dat is een gemiste kans, want juist op basis van je specialisatie kan je het verschil maken en in minder tijd betere opdrachten binnen halen. Om het kort te houden: Klanten zijn niet op zoek naar alleskunners, ze zijn op zoek naar een relatie die hun probleem oplost. Hoe zorg je er nu voor dat je in die zoektocht komt bovendrijven als de beste keus voor de opdrachtgever? Als u in uw acquisitie zich voorstelt als generalist landt u in de bak met minimaal 200 gelijkwaardige bedrijven. De kans dat u daarin boven komt als een ondernemer na verloop van tijd van partij wil wisselen is daardoor kleiner dan vijf promille. Daarnaast loop je het risico in een prijzenslag terecht te komen, want als iedereen een gelijkwaardige dienst aanbiedt gaat uiteindelijk het tarief de doorslag geven. Liever praat een ondernemer met een specialist die een duidelijk waardepropositie heeft. Want veel eerder dan dat hij een nieuwe vaste relatie zoekt, zoekt hij actuele kennis. Bijvoorbeeld een belastingadviseur die zich specialiseert in BTW, of een administratiekantoor voor dokterspraktijken. Dan wordt het interessant. Als je goed bent in je specialisatie kan je de klant waarschijnlijk een beter aanbod doen dat de generalist die het wiel opnieuw moet uitvinden.
Die gesprekken die wij met accountants en administratiekantoren voeren, voeren we meestal in het kader van de Klantenfabriek Salesmachine. We hebben betere ervaringen als we mogen werken voor bedrijven die goed weten welk probleem ze voor welke doelgroep oplossen. Soms heeft zo’n administratiekantoor geen goed beeld van haar eigen klantenbestand. Je doet het al een behoorlijke tijd en een zekere bedrijfsblindheid is niemand vreemd. We helpen dan ook graag met het boven tafel krijgen van uw onderscheidend vermogen om uw acquisitie zo precies mogelijk te richten op die doelgroep waar u zich het best thuis voelt.
Door deze werkwijze levert zo’n SalesMachine, naast nieuwe opdrachtgevers, ook veel inzicht in je eigen waardepropositie op. Het geeft tips waarmee je hem kunt verfijnen en nog duidelijker je product in de markt kunt zetten. Je moet alleen even van de gedachte af dat je alles kunt. De wereld is vol met alleskunners; de specialisten hebben de toekomst.

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

Webinar: LinkedIn anno 2024 voor marketeers en verkopers

Webinar: LinkedIn anno 2024 voor marketeers en verkopers

LinkedIn is continu in verandering. Tot een jaar geleden was het platform puur gericht op persoonlijke contacten. Maar er wordt steeds meer aandacht besteed aan organisaties. Er zijn steeds meer mogelijkheden binnen LinkedIn, zowel voor personen als organisaties. Om je bij te spijkeren geven we een overzicht zodat je het nieuwe jaar weer helemaal bij bent.

Het belang van verkoop en marketing voor de maakindustrie

Het belang van verkoop en marketing voor de maakindustrie

In de Nederlandse maakindustrie is de focus vaak gericht op productontwikkeling, technische expertise en innovatie. Verkoop en marketing worden daarbij soms over het hoofd gezien of als minder belangrijk beschouwd. In dit blog bespreken we waarom verkoop en marketing essentieel zijn voor technische maakbedrijven en weerleggen we enkele veelvoorkomende misvattingen.

Wat voegt Artificial Intelligence toe aan verkoop?

Wat voegt Artificial Intelligence toe aan verkoop?

AI revolutioneert salesprocessen door gegevens te analyseren, waardevolle inzichten te genereren en gerichte marketing mogelijk te maken. Het verbetert leadgeneratie en -kwalificatie, automatiseert taken, verbetert klantenservice en voorspelt verkoopresultaten. Door AI strategisch in te zetten, krijgen bedrijven een concurrentievoordeel, nemen ze datagedreven beslissingen, verhogen ze de efficiëntie en bieden ze een gepersonaliseerde klantbeleving. De toegevoegde waarde van AI in salesprocessen stelt bedrijven in staat om betere resultaten te behalen en te acteren in een dynamische markt.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons