De SalesMachine

Maakt klanten van prospects

Benader jouw hot leads peroonlijk

Haal de beste leads uit jouw doelgroep.

Test jouw waardepropositie aan tafel

De Salesmachine levert kwalitatieve informatie over jouw waardepropostie.

Creëer inzicht in jouw marktpositie

Verkrijg inzicht in jouw plek in de markt en pas je hier strategisch op aan.

Wat is de SaleMachine?

Met de SalesMachine zorgen wij er voor dat jouw verkopers bij de juiste mensen aan tafel komen. We starten een SalesMachine met een kwalitatief onderzoek onder de doelgroep en bekijken de concurrentie in de markt. Met deze informatie krijgen we meer inzicht in jouw positie in de markt en optimaliseren we de waardepropositie van jouw bedrijf.

Tijdens de inzet van SalesMachine praten we met jouw doelgroep en meten wij hun interesse in jouw product of dienst. We gaan net een stapje verder met gerichte vragen waarom ze voor jouw bedrijf kiezen. Doordat we weten wie welke aankoopargumenten heeft kan je gerichter communiceren, waardoor je communicatie efficiënter wordt. Uiteindelijk zorgt de SalesMachine er voor dat jouw salesteam bij die mensen aan tafel komt die klaar zijn voor jouw diensten.

Hoe werkt de SalesMachine?

1

INVENTARISEREN

We starten met een inventarisatie sessie in jouw organisatie waarin we de kaders van het onderzoek vaststellen. We leggen jouw product of dienst en de markt die je bedient onder het vergrootglas. Welke waarde voegt je product/dienst toe aan je doelgroep? Welke aankoopmotieven denk je dat jouw doelgroep heeft? Voor wie werk je nu echt? De antwoorden op deze vragen valideren we in stap 2.

2

KWALITATIEF ONDERZOEK UITVOEREN

Na de inventarisatie benaderen we jouw doelgroep met een vragenlijst. Dit kan in een combinatie van online onderzoek en telefonisch onderzoek. Naast kwantitatieve informatie levert deze vragenlijst ook veel kwalitatieve informatie op.

3

COMMUNICATIEPLAN OPSTELLEN

In deze stap analyseren we de resultaten. Op basis van alle verzamelde informatie ontwikkelen we een marktbewerkingsplan. Met dat plan gaat jouw bedrijf de markt in en realiseren jouw mensen meetbare resultaten.

De laatste berichten over sales

24 juli 2019
Time is on my side

Het is een bekend gegeven: je hebt een memo of artikel ontvangen waarvan je denkt 'dat leg ik even klaar om vanmiddag te lezen.' Vervolgens stort je je weer in de waan van de dag en de volgende morgen ligt dat artikel er nog steeds ongelezen bij. En zo kan dat nog wel een tijdje […]

Lees meer
22 oktober 2018
Sales is oorlog!

De strategie voor nieuwe klanten. Wat veel mensen niet van mij weten is dat ik een gezonde interesse heb in militaire geschiedenis. Al vanaf de basisschool heb ik het vak geschiedenis omarmt als dat uurtje per week waarin ik wél geboeid aan de lippen van een docent hing. Zodoende dat ik mij ook heb verdiept […]

Lees meer
17 oktober 2018
Omzet verhogen bij bestaande klanten - Aftersales

Bind en behoud je klanten. Geen enkele commerciële ondernemer raakt graag klanten kwijt, behalve een begrafenisondernemer… Maar met de juiste aftersales kan ook laatstgenoemde aan ‘new business’ komen. Als een klantrelatie niet loopt zoals vooraf gepland dan nog is op een goede manier afscheid nemen belangrijk. Je weet immers nooit wat de toekomst nog gaat brengen. […]

Lees meer

Geen nieuws missen?

Schrijf je in voor onze maandelijkse Nieuwsupdate!

info@klantenfabriek.nl
chevron-downcogeyeuser linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram