Uw doelgroep is tijdens de vakantieperiode meer relaxed, heeft meer tijd en is dus meer ontvankelijk voor uw boodschap. Vooral als uw product of dienst werk uit handen neemt, een probleem oplost of het leven mooier maakt.Online bestaat er geen komkommertijd!!
Enkele tips:
- Verdiep u in het vakantiegedrag van uw doelgroep en bedenk wat zij leuk zouden vinden te lezen tijdens de vakantie.
- Zet uw e-mailcampagne klaar voordat u zelf op vakantie gaat. De meeste mailprogramma’s hebben de mogelijkheid om dat te doen. Uw online marketing gaat gewoon door.
- De zomer roept positieve associaties op. Door uw merk of bedrijf te koppelen aan de zomer, krijgen mensen een positief gevoel bij het merk/bedrijf. Zorg voor een boodschap of uitstraling die inspeelt op het vakantiegevoel zoals een tijdelijke zomeractie of een zomers cadeautje bij aankoop van uw dienst of product en bedenk een goede call to action.
- Veel mensen die op vakantie zijn, zullen alsnog antwoorden vanaf hun mobiele apparaat. Daarnaast ontvangt u Out of office berichten terug, waar wellicht ook namen en telefoonnummers van collega’s in staan die u kunt bellen.
- Ook al lijkt het alsof het grootste deel van de doelgroep op vakantie is, veel mensen zijn gewoon aan het werk. Gemiddeld heeft men 3 weken zomervakantie en is men niet allemaal gelijktijdig weg.