Vakantiegangers online

De zomervakantie staat voor de deur. Voor veel bedrijven een rustige periode. Wij noemen het ‘komkommertijd’, de Noren ‘saure gurkenzeit' en de Amerikanen ‘gooseberry time.' De spanningsboog, het koopgedrag en de kantoortijden van uw prospects zullen afwijken tijdens de zomer. Toch is het ook in deze periode belangrijk om uw doelgroep te blijven benaderen… want ook uw concurrent is op vakantie.
Auteur: Jasper Camman
Categorie: Marketing

Vakantiegangers online

De zomervakantie staat voor de deur. Voor veel bedrijven een rustige periode. Wij noemen het ‘komkommertijd’, de Noren ‘saure gurkenzeit' en de Amerikanen ‘gooseberry time.' De spanningsboog, het koopgedrag en de kantoortijden van uw prospects zullen afwijken tijdens de zomer. Toch is het ook in deze periode belangrijk om uw doelgroep te blijven benaderen… want ook uw concurrent is op vakantie.
Auteur: Jasper Camman
Categorie: Marketing

Mensen zijn overal online, ook op vakantie met hun tablet of smartphone. Ze scrollen op de camping door hun Facebook-tijdlijn of lezen op het strand de digitale editie van hun favoriete dagblad. Via deze mobiele apparaten is er meer contact met websites dan met laptop of pc. Sterker nog, de smartphone is inmiddels hét device voor het openen en lezen van e-mail. Normaal geldt dat voor de helft van de e-mails, maar tijdens vakanties is dat veel meer. De gemiddelde Nederlandse internetgebruiker zit gemiddeld zo’n 1,5 uur per dag op het web en dit gedrag verandert op vakantie niet als er sprake is van een open Wifi-netwerk.

Dat veel Nederlanders zullen surfen vanaf het vakantieadres mag duidelijk zijn. Maar hoe speelt u daar op in?

Met e-mailmarketing.

Online bestaat er geen komkommertijd!!

Uw doelgroep is tijdens de vakantieperiode meer relaxed, heeft meer tijd en is dus meer ontvankelijk voor uw boodschap. Vooral als uw product of dienst werk uit handen neemt, een probleem oplost of het leven mooier maakt.

 Enkele tips:

  1. Verdiep u in het vakantiegedrag van uw doelgroep en bedenk wat zij leuk zouden vinden te lezen tijdens de vakantie.
  2. Zet uw e-mailcampagne klaar voordat u zelf op vakantie gaat. De meeste mailprogramma’s hebben de mogelijkheid om dat te doen. Uw online marketing gaat gewoon door.
  3. De zomer roept positieve associaties op. Door uw merk of bedrijf te koppelen aan de zomer, krijgen mensen een positief gevoel bij het merk/bedrijf. Zorg voor een boodschap of uitstraling die inspeelt op het vakantiegevoel zoals een tijdelijke zomeractie of een zomers cadeautje bij aankoop van uw dienst of product en bedenk een goede call to action.
  4. Veel mensen die op vakantie zijn, zullen alsnog antwoorden vanaf hun mobiele apparaat. Daarnaast ontvangt u Out of office berichten terug, waar wellicht ook namen en telefoonnummers van collega’s in staan die u kunt bellen.
  5. Ook al lijkt het alsof het grootste deel van de doelgroep op vakantie is, veel mensen zijn gewoon aan het werk. Gemiddeld heeft men 3 weken zomervakantie en is men niet allemaal gelijktijdig weg.

Was dit voldoende informatie?

We deden ons best. We hopen dat je hebt gevonden wat je zocht. Als dat niet zo is beantwoorden we jouw vraag persoonlijk. Stel hem via ons contactformulier of whatsapp, dan krijg je per kerende post antwoord.

Meer blogs

De waarde van AI voor bedrijfscommunicatie

De waarde van AI voor bedrijfscommunicatie

Is het de heilige graal voor jouw bedrijfscommunicatie? Of slaat het alles plat tot onherkenbare saaie proposities? In dit blog delen we een artikel van Gys-Walt van Egdom en hebben we Chat GPT een reactie laten schrijven.

Een communicatieplan in zeven stappen

Een communicatieplan in zeven stappen

Wij maken marketing eenvoudig. Daarom ontwikkelen we een matrix waarmee je zelf een communicatieplan kunt maken. Met veel advies en veel ruimte om jouw plan voor jouw product of dienst goed uit te werken.

Wat is de beste Call To Action?

Wat is de beste Call To Action?

Dan heb je eindelijk bezoekers op jouw website. Honderden. Maar ze converteren niet in klanten. Dan klopt er iets niet. Biedt je jouw bezoekers wel voldoende goede CTA’s?

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel direct