Vakantiegangers online

De zomervakantie staat voor de deur. Voor veel bedrijven een rustige periode. Wij noemen het ‘komkommertijd’, de Noren ‘saure gurkenzeit' en de Amerikanen ‘gooseberry time.' De spanningsboog, het koopgedrag en de kantoortijden van uw prospects zullen afwijken tijdens de zomer. Toch is het ook in deze periode belangrijk om uw doelgroep te blijven benaderen… want ook uw concurrent is op vakantie.
Auteur: Camman Jasper
Categorie: Marketing

Mensen zijn overal online, ook op vakantie met hun tablet of smartphone. Ze scrollen op de camping door hun Facebook-tijdlijn of lezen op het strand de digitale editie van hun favoriete dagblad. Via deze mobiele apparaten is er meer contact met websites dan met laptop of pc. Sterker nog, de smartphone is inmiddels hét device voor het openen en lezen van e-mail. Normaal geldt dat voor de helft van de e-mails, maar tijdens vakanties is dat veel meer. De gemiddelde Nederlandse internetgebruiker zit gemiddeld zo’n 1,5 uur per dag op het web en dit gedrag verandert op vakantie niet als er sprake is van een open Wifi-netwerk.

Dat veel Nederlanders zullen surfen vanaf het vakantieadres mag duidelijk zijn. Maar hoe speelt u daar op in?

Met e-mailmarketing.

Online bestaat er geen komkommertijd!!

Uw doelgroep is tijdens de vakantieperiode meer relaxed, heeft meer tijd en is dus meer ontvankelijk voor uw boodschap. Vooral als uw product of dienst werk uit handen neemt, een probleem oplost of het leven mooier maakt.

 Enkele tips:

  1. Verdiep u in het vakantiegedrag van uw doelgroep en bedenk wat zij leuk zouden vinden te lezen tijdens de vakantie.
  2. Zet uw e-mailcampagne klaar voordat u zelf op vakantie gaat. De meeste mailprogramma’s hebben de mogelijkheid om dat te doen. Uw online marketing gaat gewoon door.
  3. De zomer roept positieve associaties op. Door uw merk of bedrijf te koppelen aan de zomer, krijgen mensen een positief gevoel bij het merk/bedrijf. Zorg voor een boodschap of uitstraling die inspeelt op het vakantiegevoel zoals een tijdelijke zomeractie of een zomers cadeautje bij aankoop van uw dienst of product en bedenk een goede call to action.
  4. Veel mensen die op vakantie zijn, zullen alsnog antwoorden vanaf hun mobiele apparaat. Daarnaast ontvangt u Out of office berichten terug, waar wellicht ook namen en telefoonnummers van collega’s in staan die u kunt bellen.
  5. Ook al lijkt het alsof het grootste deel van de doelgroep op vakantie is, veel mensen zijn gewoon aan het werk. Gemiddeld heeft men 3 weken zomervakantie en is men niet allemaal gelijktijdig weg.

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

10 manieren om hoogwaardige leads met ChatGPT te genereren  

10 manieren om hoogwaardige leads met ChatGPT te genereren  

Het landschap van leadgeneratie evolueert voortdurend, en bedrijven moeten zich aanpassen aan nieuwe methoden om potentiële klanten te bereiken en te converteren. Een opkomende kracht in dit domein is de integratie van kunstmatige intelligentie, met name ChatGPT, een geavanceerd taalmodel ontwikkeld door OpenAI. In dit blog gaan we verkennen hoe ChatGPT kan worden ingezet als een effectief instrument om hoogwaardige leads te genereren voor jouw bedrijf.

Mijn 10 e-mailmarketing tips om het openingspercentage te verhogen in 2024

Mijn 10 e-mailmarketing tips om het openingspercentage te verhogen in 2024

In dit blog onderzoeken we de wereld van e-mail openingspercentages, die niet alleen succes aanduiden maar ook cruciaal zijn voor betrokkenheid en conversie. Ontdek antwoorden op vragen zoals: Wat betekent het openingspercentage van een e-mail? Waarom is dit percentage zo belangrijk? We bieden 10 krachtige tips aan, variërend van het onderhouden van een schone e-maillijst tot het perfectioneren van uw onderwerpregel, om het openingspercentage te verhogen.

De 20 beste ChatGPT prompts voor marketing in 2024

De 20 beste ChatGPT prompts voor marketing in 2024

Ontdek 20 krachtige ChatGPT prompts voor content-, e-mail-, SEO- en socialmediamarketing. In de dynamische wereld van digitale marketing is ChatGPT dé sleutel tot innovatieve strategieën. Laat kunstmatige intelligentie je helpen om de aandacht te trekken, betrokkenheid te vergroten en conversies te stimuleren door middel van ChatGPT prompts.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons