Hoe breng ik mijn diensten aan de man?

Dit blog gaat over het onderscheidend vermogen van reparatie-, installatie- en onderhoudsbedrijven. Daarmee loop ik het risico een saai blog te schrijven, want het onderscheiden vermogen zit hem meestal in de dienstverlening. Hoe laat je een potentiële klant nu zien dat die bij jouw bedrijf nu net iets beter is dan bij jouw concurrent?
Auteur: Jasper Camman
Categorie: Sales

Hoe breng ik mijn diensten aan de man?

Dit blog gaat over het onderscheidend vermogen van reparatie-, installatie- en onderhoudsbedrijven. Daarmee loop ik het risico een saai blog te schrijven, want het onderscheiden vermogen zit hem meestal in de dienstverlening. Hoe laat je een potentiële klant nu zien dat die bij jouw bedrijf nu net iets beter is dan bij jouw concurrent?
Auteur: Jasper Camman
Categorie: Sales
Dat er bij jou wel net geklede monteurs werken die met twee woorden spreken en nog even een bezem over hun werkplek heen halen als ze klaar zijn? Dat vraagt om een uitgekiende strategie om nieuwe klanten te werven. Hoe zorg je ervoor dat je op het juiste moment de aandacht van de klant hebt? Het beste moment om een nieuwe klant te werven is natuurlijk het moment waarop de klant een probleem heeft dat jouw bedrijf kan oplossen. Soms laat zijn leverancier het afweten en soms heeft hij geen leverancier. Dat is het moment om je bedrijf van zijn beste kant te laten zien. Om een probleem voor een prospect te mogen oplossen moet deze uiteraard wel weten dat jouw bedrijf bestaat. Dat is, in de veelheid van reclame die door iedereen gemaakt wordt, nog niet zo eenvoudig. Je moet zorgen dat je opvalt en dat is nog niet zo eenvoudig als de potentiële klant nog geen behoefte heeft aan je product. Een mooi voorbeeld daarvan is de aanschaf van een nieuwe auto. Mensen die geen nieuwe auto willen kopen zijn niet gevoelig voor autoreclame. Daarom zorgen automerken ervoor dat ze in de publieke ruimte veel adverteren en zorgvuldig een imago bouwen door middel van sport- en eventsponsoring. Dat doen ze allemaal om ervoor te zorgen dat de juiste klant op het juiste moment voor hun merk kiest. Nu hebben niet alle reparatie-, installatie-, en onderhoudsbedrijven zoveel reclamebudget dat ze hun imago breed in de markt kunnen zetten. Je hebt een doelgroep en het is verstandig je daartoe te beperken. Als je lokaal werkt voor particulieren is een reclamebord bij de voetbalvereniging een goede investering, maar een campagne bij een eredivisieclub waarschijnlijk te duur. Daarom is het goed om De KlantenFabriek in te zetten om nieuwe klanten te maken. In De KlantenFabriek bepalen we met jou de doelgroep die ontvankelijk is voor jouw product of propositie en communiceren we efficiënt met die doelgroep. Dat alles doen we met het doel om jouw potentiële klant, als hij er aan toe is, op een schoongebezemd presenteerblaadje bij je binnen te brengen.

Was dit voldoende informatie?

We deden ons best. We hopen dat je hebt gevonden wat je zocht. Als dat niet zo is beantwoorden we jouw vraag persoonlijk. Stel hem via ons contactformulier of whatsapp, dan krijg je per kerende post antwoord.

Meer blogs

Wat is de beste Call To Action?

Wat is de beste Call To Action?

Dan heb je eindelijk bezoekers op jouw website. Honderden. Maar ze converteren niet in klanten. Dan klopt er iets niet. Biedt je jouw bezoekers wel voldoende goede CTA’s?

Drie interviewmethodes om jouw klant te leren kennen

Drie interviewmethodes om jouw klant te leren kennen

Je wil meer weten over de motivatie van jouw klanten. Of van jouw prospects. Om jouw dienst te verbeteren. Dan moet je vragen stellen. Om informatie op te halen. Dat kan op drie manieren. Door zelf te gaan luisteren, de doelgroep te laten bellen of door een digitale enquête. Er is een relatie tussen de kwaliteit (die is aflopend) de quantiteit (die is oplopend) en de kosten per afgenomen interview.

Welke vraag stel jij?

Welke vraag stel jij?

Het is een feit. Mensen praten graag. We hebben veel kennis en delen die. Jij ook. Jouw bedrijf ook. Over jullie diensten. Jouw producten. We vertellen wat af. In dit blog vertel ik je (!) waarmee je jouw relatie met jouw klanten duurzaam maakt. Door te luisteren. Dus haak niet af. Lees. Ontdek de waarde van de vraag.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel direct