Hoe breng ik mijn diensten aan de man?

Dit blog gaat over het onderscheidend vermogen van reparatie-, installatie- en onderhoudsbedrijven. Daarmee loop ik het risico een saai blog te schrijven, want het onderscheiden vermogen zit hem meestal in de dienstverlening. Hoe laat je een potentiële klant nu zien dat die bij jouw bedrijf nu net iets beter is dan bij jouw concurrent?
Auteur: Camman Jasper
Categorie: Sales
Dat er bij jou wel net geklede monteurs werken die met twee woorden spreken en nog even een bezem over hun werkplek heen halen als ze klaar zijn? Dat vraagt om een uitgekiende strategie om nieuwe klanten te werven. Hoe zorg je ervoor dat je op het juiste moment de aandacht van de klant hebt? Het beste moment om een nieuwe klant te werven is natuurlijk het moment waarop de klant een probleem heeft dat jouw bedrijf kan oplossen. Soms laat zijn leverancier het afweten en soms heeft hij geen leverancier. Dat is het moment om je bedrijf van zijn beste kant te laten zien. Om een probleem voor een prospect te mogen oplossen moet deze uiteraard wel weten dat jouw bedrijf bestaat. Dat is, in de veelheid van reclame die door iedereen gemaakt wordt, nog niet zo eenvoudig. Je moet zorgen dat je opvalt en dat is nog niet zo eenvoudig als de potentiële klant nog geen behoefte heeft aan je product. Een mooi voorbeeld daarvan is de aanschaf van een nieuwe auto. Mensen die geen nieuwe auto willen kopen zijn niet gevoelig voor autoreclame. Daarom zorgen automerken ervoor dat ze in de publieke ruimte veel adverteren en zorgvuldig een imago bouwen door middel van sport- en eventsponsoring. Dat doen ze allemaal om ervoor te zorgen dat de juiste klant op het juiste moment voor hun merk kiest. Nu hebben niet alle reparatie-, installatie-, en onderhoudsbedrijven zoveel reclamebudget dat ze hun imago breed in de markt kunnen zetten. Je hebt een doelgroep en het is verstandig je daartoe te beperken. Als je lokaal werkt voor particulieren is een reclamebord bij de voetbalvereniging een goede investering, maar een campagne bij een eredivisieclub waarschijnlijk te duur. Daarom is het goed om De KlantenFabriek in te zetten om nieuwe klanten te maken. In De KlantenFabriek bepalen we met jou de doelgroep die ontvankelijk is voor jouw product of propositie en communiceren we efficiënt met die doelgroep. Dat alles doen we met het doel om jouw potentiële klant, als hij er aan toe is, op een schoongebezemd presenteerblaadje bij je binnen te brengen.

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

Webinar: LinkedIn anno 2024 voor marketeers en verkopers

Webinar: LinkedIn anno 2024 voor marketeers en verkopers

LinkedIn is continu in verandering. Tot een jaar geleden was het platform puur gericht op persoonlijke contacten. Maar er wordt steeds meer aandacht besteed aan organisaties. Er zijn steeds meer mogelijkheden binnen LinkedIn, zowel voor personen als organisaties. Om je bij te spijkeren geven we een overzicht zodat je het nieuwe jaar weer helemaal bij bent.

Het belang van verkoop en marketing voor de maakindustrie

Het belang van verkoop en marketing voor de maakindustrie

In de Nederlandse maakindustrie is de focus vaak gericht op productontwikkeling, technische expertise en innovatie. Verkoop en marketing worden daarbij soms over het hoofd gezien of als minder belangrijk beschouwd. In dit blog bespreken we waarom verkoop en marketing essentieel zijn voor technische maakbedrijven en weerleggen we enkele veelvoorkomende misvattingen.

Wat voegt Artificial Intelligence toe aan verkoop?

Wat voegt Artificial Intelligence toe aan verkoop?

AI revolutioneert salesprocessen door gegevens te analyseren, waardevolle inzichten te genereren en gerichte marketing mogelijk te maken. Het verbetert leadgeneratie en -kwalificatie, automatiseert taken, verbetert klantenservice en voorspelt verkoopresultaten. Door AI strategisch in te zetten, krijgen bedrijven een concurrentievoordeel, nemen ze datagedreven beslissingen, verhogen ze de efficiëntie en bieden ze een gepersonaliseerde klantbeleving. De toegevoegde waarde van AI in salesprocessen stelt bedrijven in staat om betere resultaten te behalen en te acteren in een dynamische markt.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons