Haagse Hoed Challenge 2024
De Haagse Hoed Challenge 2024 was een groot succes – een prachtig voorbeeld van wat een sterke samenwerking en doordachte communicatie kunnen bereiken. Bij Klantenfabriek zijn we trots dat we hebben mogen bijdragen aan dit bijzondere evenement. Van strategie en communicatie tot de organisatie op de dag zelf: samen met de betrokken partijen hebben we ervoor gezorgd dat deze editie een blijvende impact heeft gemaakt. Met uiteindelijk een een recordbedrag van €26.755,53.
Onze rol in de Haagse Hoed Challenge 2024
Voor deze editie werkten we nauw samen met de organisatie om de doelen en visie van de Haagse Hoed Challenge op de juiste manier over te brengen. Dit deden we onder andere door:
- Het ontwikkelen van een communicatiestrategie die deelnemers en sponsors wist te mobiliseren.
- Sociale media en marketingcampagnes die zorgden voor maximale zichtbaarheid.
- Evenementorganisatie op de dag zelf, waarbij alles tot in de puntjes geregeld was voor de deelnemers.
Dankzij een doordachte aanpak en de inzet van ons team is er een recordbedrag van €26.755,53 opgehaald, waarmee het HagaZiekenhuis en Centrum Marike worden gesteund.
Twee bijzondere Haagse doelen centraal
Onze communicatie draaide om het versterken van de verhalen achter de doelen:
- Een familiekamer in het HagaZiekenhuis, waar patiënten en hun dierbaren even weg kunnen zijn uit de medische omgeving.
- Steun voor Centrum Marike, een veilige plek voor mensen die leven met de gevolgen van kanker.
Deze doelen raakten de deelnemers én sponsoren, wat leidde tot een indrukwekkend resultaat.
Impactvolle verhalen en samenwerking
Tijdens het evenement hebben we niet alleen praktische ondersteuning geboden, maar ook gezorgd dat de verhalen van betrokkenen goed naar voren kwamen. Zo deelden Sylvana Janssen, oncologieverpleegkundige, en Fred Overduin, huismeester van Centrum Marike, hun persoonlijke ervaringen. Deze verhalen zorgden voor verbinding en benadrukten het belang van de doelen van de Haagse Hoed Challenge.
Samen meer mogelijk maken
Bij Klantenfabriek geloven we in de kracht van evenementen zoals de Haagse Hoed Challenge om maatschappelijke impact te maken. Door heldere communicatie, strategisch denken en hands-on ondersteuning hebben we samen met de organisatie bijgedragen aan een geslaagd evenement dat levens raakt.
Haagse Hoed Challenge 2023
Het werd bijna het project dat nooit meer doorging. Vòòr de Coronacrisis spraken we af om in 2020 de communicatie rond de vijfde editie van deze fietstocht door Den Haag te verzorgen. Uiteindelijk is het gelukt om in 2023 weer een succesvolle editie neer te zetten. Met 100 deelnemers en €2.500 voor het goede doel. Plus een mooie basis voor een nog groter evenement in 2024!
Foto’s
In de coronatijd konden we ons event niet organiseren. Nu gaan we, samen met Klantenfabriek, op weg naar de Haagse Hoed Challenge in 2023. We hebben erg veel plezier van jullie creatieve aanpak, enthousiasme en inzet. Met alles wat Klantenfabriek voor ons doet zijn jullie echt onze totaalleverancier.