Zes tips om de tweede coronagolf te bedwingen

Nu het kabinet de teugels voor onze samenleving voor de tweede keer dit jaar aantrekt is het tijd om de aanpassingen die we het afgelopen half jaar binnen onze organisaties hebben gedaan te evalueren en een plan voor de toekomst te maken. In dit blog wederom een aantal tips voor deze fase die je weer even op scherp zetten.
Auteur: Erik Camman
Categorie: Nieuws

Verzamel een crisisteam

Het is in een normale situatie al complex genoeg om een plan te maken en je daar aan te houden. Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon. In deze tijden is het belangrijk om een plan zo adaptief mogelijk te maken. Zorg ervoor dat je zo snel mogelijk op vaste kosten bespaart en maak een scan van jouw netwerk (in het bedrijf en daarbuiten). Stel een team samen van ‘snelle denkers’ die ideeën ontwikkelen om de continuïteit van de onderneming te borgen.

Jij bent de brandweercommandant

Hé, het is crisis. Je kunt er voor kiezen om je kop in het zand te steken en te doen of het wel over waait, maar duidelijkheid en open communicatie met al jouw stakeholders is juist nu belangrijk. Deel je verwachtingen met jouw netwerk en manage hun verwachtingen. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Werk aan je bestaande omzet

Kijk eens goed naar de resultaten van je accountmanagement van de afgelopen periode en zoek de zwakke plekken. In tijden van crisis zijn mensen graag in het gezelschap van vaste waarden en jouw bedrijf en collega’s zijn de vaste waarden voor jouw klanten. Koester elkaar en kijk waar je elkaar kunt versterken.

Ontwikkel nieuwe product marktcombinaties

Zet dat crisisteam aan het werk om te brainstormen over nieuwe producten en/of doelgroepen. Ben je ervan bewust dat de meeste ideeën bij tweede lezing op korte termijn geen waarde toevoegen. Leg die ideeën in de kast (leuk voor later) en ontwikkel de plannen die je op korte termijn kunt testen.

Neem wat afstand

Loop dagelijks een uur weg van de dagelijkse praktijk en ga op een afstandje kijken naar wat jullie aan het doen zijn. Blijf strategisch nadenken.

Blijf gezond

We zijn allemaal geharde managers en ondernemers, maar ook wij zijn mens. We zijn net zo bevattelijk voor Corona als ieder ander. Een eigenschap die we met elkaar delen is dat we graag voor anderen zorgen. Prima idee, en zorg en passant ook voor jezelf. Dus leef gedisciplineerd, eet gezond en zorg voor voldoende lichaamsbeweging.

Ten slotte:

Ik zie voldoende collega’s die zich opwinden over het beleid van de overheid. Best begrijpelijk, maar het is nodeloze negatieve energie, dus recht je rug en doe er alles aan wat binnen je mogelijkheden ligt. Meer lezen over de te volgen strategie tijdens de Coronacrisis? Lees de voorgaande blogs over dit onderwerp:

Deel 1: Zeven tips om de coronacrisis door te komen

Deel 2: Zeven tips om de coronacrisis door te komen

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

De roadmap voor 2024

De roadmap voor 2024

Het is weer die tijd van het jaar waarin we vooruitblikken naar wat het volgende jaar in petto heeft. Plannen zijn gesmeed, begrotingen zijn opgesteld. Hopelijk heb je je budget voor 2024 al vastgelegd. Alles staat klaar voor een geweldig jaar, en wij zijn er klaar voor! Dus, waar gaan wij ons in 2024 specifiek op richten?

Met je gezicht in het nieuws

Met je gezicht in het nieuws

Het zal je maar gebeuren: ineens is jouw bedrijf in het nieuws. En komen er mensen met vragen. Betrokken medewerkers. Leveranciers. Of leden van jouw vereniging Soms zelfs journalisten. Die soms getraind zijn om jou de oneliners te laten zeggen die je eigenlijk niet in de krant wil hebben. En toch wil je transparant zijn. Dit is de checklist om je voor te bereiden op dat gesprek.

Waarom betaalde leadgeneratie op Facebook en LinkedIn niet werkt

Waarom betaalde leadgeneratie op Facebook en LinkedIn niet werkt

In een post op LinkedIn deelt Chris Walker, CEO van Refine Labs zijn analyse van de dataset van META (Facebook) over betaald adverteren voor B2B bedrijven. Ook Nederlandse B2B-bedrijven proberen al jarenlang te achterhalen of het goed is om te investeren in dit type campagnes. Zijn resultaten bevestigen wat hij (en wij) al lang vermoeden.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons