Een nieuwe website
Dat is meestal de eerste vraag die we krijgen. Maar we willen meer vragen krijgen. En zeker meer vragen stellen. Dus voordat we konden starten met dit project wilden we weten wat nu de waarden van deze vereniging zijn. En waar ze zich onderscheidt van de overige havens in de Zeeuwse Delta.
Een haven vol verhalen
Het eerste wat we leerden was dat deze kleine vereniging een mooie historie heeft en dat de leden veel hebben meegemaakt. Je loopt hier op de steiger nog wel eens tegen een wereldomzeiler aan, of mensen die lange tochten langs de Europese kust maken. Elk schip heeft een verhaal.
Logistiek goed gelegen
We leerden ook dat dit een prima haven is voor passanten die via de staande mastroute tussen het IJsselmeer, Amsterdam Zeeland en Antwerpen varen. Met prima faciliteiten, goede winkels en aangename horeca.
Geen ‘vakantieparadijs’
Zo’n positioneringsonderzoek gaat ook over wat het niet is: Het is geen ‘vakantieparadijs’ met zwembaden, disco’s en vertier voor de kinderen. Wie dat zoekt moet verderop in de delta zijn.
Vernieuwing
Met al die informatie op zak zijn we gestart. En met de opdracht om een wat jonger publiek aan te spreken, want een vereniging heeft regelmatig behoefte aan nieuwe leden. Dus we kozen voor een wat modernere schrijfstijl, beeld dat jonge watersporters aanspreekt en verhalen die aansluiten bij de behoefte van de (potentiële) leden.
Voor zo’n vereniging is een nieuwe website altijd een heel project. Iedereen vindt er wel iets van, waardoor je veel op zoek bent naar draagvlak. En dat hebben we gevonden. Er staat nu een mooie website die uitstraalt wat wij willen en waar het contenteam goed mee uit de voeten kan.