Organisatie:
PartTracker Industrial is gespecialiseerd in het zoeken, vinden en leveren van bedrijfskritische onderdelen voor de maakindustrie. Met meer dan tien jaar ervaring in de branche is het tijd om de volgende stap te maken naar een grotere markt.
Vraagstelling:
Zorg voor een betere spreiding van mijn portefeuille en breidt mijn klantenbasis uit.
Analyse:
PartTracker is bekend in zijn nichemarkt, maar de boodschap is nog te diffuus. Daarnaast heeft het bedrijf een gebrek aan hoogwaardige klantcontacten.
Oplossing:
In de eerste fase hebben we de communicatiestrategie van PartTracker vertaald naar een nieuwe website. Daarnaast zijn we intensiever via Social Media gaan communiceren.
In de tweede fase is de propositie goed geproefd en hebben we meer focus aangebracht in deze propositie. Daarmee ontstond ook ruimte om de markt verder te verkennen en via marktonderzoek het prospectbestand uit te breiden. Hier hebben we de eerste nieuwe opdrachtgevers aan kunnen sluiten.
In fase drie hebben we de marketinginspanningen van PartTracker geïntensiveerd. Door de productie van meer relevante content een goede communicatieplannen worden de suspects en prospects van PartTracker regelmatig op een aangename manier met PartTracker geconfronteerd tot het moment dat ze klaar zijn voor de Leadfase.
Resultaat:
Door deze fases te doorlopen heeft PartTracker een geregelde aanwas van nieuwe prospects en leads, die het bedrijf goed kan verwerken.