Klantcase: PartTracker

De specialist in het zoeken en vinden van bedrijfskritische elektrotechnische onderdelen moet vooral goed vindbaar zijn voor zijn klanten, die soms regelmatig, maar soms ook incidenteel een beroep doen op zijn specialisme.

Organisatie:

PartTracker Industrial is gespecialiseerd in het zoeken, vinden en leveren van bedrijfskritische onderdelen voor de maakindustrie. Met meer dan tien jaar ervaring in de branche is het tijd om de volgende stap te maken naar een grotere markt.

Vraagstelling:

Zorg voor een betere spreiding van mijn portefeuille en breidt mijn klantenbasis uit.

Analyse:

PartTracker is bekend in zijn nichemarkt, maar de boodschap is nog te diffuus. Daarnaast heeft het bedrijf een gebrek aan hoogwaardige klantcontacten.

Oplossing:

In de eerste fase hebben we de communicatie­strategie van PartTracker vertaald naar een nieuwe website. Daarnaast zijn we intensiever via Social Media gaan communiceren.

In de tweede fase is de propositie goed geproefd en hebben we meer focus aangebracht in deze propositie. Daarmee ontstond ook ruimte om de markt verder te verkennen en via marktonderzoek het prospectbestand uit te breiden. Hier hebben we de eerste nieuwe opdrachtgevers aan kunnen sluiten.

In fase drie hebben we de marketinginspanningen van PartTracker geïntensiveerd. Door de productie van meer relevante content een goede communicatieplannen worden de suspects en prospects van PartTracker regelmatig op een aangename manier met PartTracker geconfronteerd tot het moment dat ze klaar zijn voor de Leadfase.

Resultaat:

Door deze fases te doorlopen heeft PartTracker een geregelde aanwas van nieuwe prospects en leads, die het bedrijf goed kan verwerken.

Klantenfabriek heeft bij PartTracker een aantal competenties toegevoegd die ik in de opvolgende fases nodig had. Ze leveren de capaciteit om supsects naar prospects te brengen, waardoor mijn gesprekken met leads veel effectiever worden. PartTracker is een dynamisch bedrijf, waar we geld verdienen door vandaag in te spelen op vragen van klanten die we gisteren nog niet kenden. Door de regelmatige strategische sessies houden we PartTracker op koers en sturen we bij waar nodig. Door de inzet van Klantenfabriek is onze commerciële basis verstevigd en komen we in de positie dat wij onze omzet beter kunnen prognosticeren en de uitbreiding van ons klantenbestand goed kunnen reguleren.
Alex van Dam

directeur, PartTracker BV

Was dit voldoende informatie?

We deden ons best. We hopen dat je hebt gevonden wat je zocht. Als dat niet zo is beantwoorden we jouw vraag persoonlijk. Stel hem via ons contactformulier of whatsapp, dan krijg je per kerende post antwoord.

Meer projecten

Haagse Hoed Challenge

Haagse Hoed Challenge

De Haagse Hoed Challenge is een fietstocht door kenmerkend Den Haag met als doel om zo veel mogelijk geld in te zamelen voor het Daniel den Hoed Fonds, dat wetenschappelijk onderzoek in het Erasmus MC Kanker Instituut mogelijk maakt.

Watersportvereniging Numansdorp

Watersportvereniging Numansdorp

Ook verenigingen moeten met hun tijd meegaan. Voor de WSV Numansdorp werkten we aan een nieuwe positionering en maakten we de nieuwe website.

OWNIT.

OWNIT.

Step into the learning zone met OWNIT. Om de groei van deze startup te faciliteren ontwikkelen we de strategie en maakten we goed bedienbare tweetalige website.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons