Sales en Marketing werken samen binnen Account Based Marketing

Wie de vakgebieden Marketing en Verkoop door de jaren heen bekijkt ziet dat er een traditionele strijd is tussen beide vakgebieden. Kleinere onderneming zijn meestal sales driven en binnen grotere ondernemingen heerst bijna altijd een gezonde spanning tussen “hen van de verkoop” en “hullie van de marketing”.
Auteur: Erik Camman
Categorie: Sales, Marketing

In het veranderende landschap waarin B2B-ondernemingen functioneren zien we dat goede marketingtools ook voor kleinere ondernemingen renderend worden. Daarmee ontstaat de mogelijkheid om traditionele marketing in te zetten en via Account Based Marketing Marketing en Verkoop constructief op elkaar aan te sluiten. Account Based Marketing heeft een vijftal voordelen.

Account Based Marketing levert een waardevolle bijdrage aan het verbeteren van sales.

1. Nauwere samenwerking van Marketing en Verkoop

ABM is een overbruggende methode waarin Marketing en Verkoop samenwerken. Verkoop heeft de klantkennis, weet wie er voor wat verantwoordelijk is en welke mensen invloed hebben op de beslissers. Marketing heeft inzicht in de markt, zowel de markt waarin jij aanwezig bent als de markt waar de klant aanwezig is, om zo Verkoop te ondersteunen met de laatste ontwikkelingen.

2. Je ontdekt meer relevante informatie bij key accounts

Om Account Based Marketing succesvol in te zetten moet je basisinformatie van een key account hebben. Hoe ziet het organigram van een organisatie eruit? Wie zijn de beslissers? Welke kansen en bedreigingen ziet een key account? Met deze informatie te hebben maak je (samen met je key account) een tijdplan om bij te dragen aan hun succes.

3. Waardevollere relaties met key accounts

Doordat je proactief met een key account bezig bent en samen aan hun bedrijfsresultaat werkt krijg je een betere relatie. In plaats van een verkopersrol krijg je een adviseursrol. Dit zorgt ervoor dat key accounts vaker bij jou komen voor advies.

4. Een hogere ROI op key accounts

Doordat je de kansen, bedreigingen en behoeftes van een key account kent zie je sneller waar de verkoopkansen liggen. Doordat je sneller en beter op de behoefte inspeelt haal je meer uit je investering.

5. Beter rendement uit Marketing en Verkoop

Doordat Marketing en Verkoop hun tijd steken in beter renderende klanten stijgt hun toegevoegde waarde; doordat ze directer resultaat van hun inspanningen zien raken ze meer gemotiveerd. Zo levert ABM ook nog meer tevreden werknemers op.





Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier of via Whatsapp en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

Waarom betaalde leadgeneratie op Facebook en LinkedIn niet werkt

Waarom betaalde leadgeneratie op Facebook en LinkedIn niet werkt

In een post op LinkedIn deelt Chris Walker, CEO van Refine Labs zijn analyse van de dataset van META (Facebook) over betaald adverteren voor B2B bedrijven. Ook Nederlandse B2B-bedrijven proberen al jarenlang te achterhalen of het goed is om te investeren in dit type campagnes. Zijn resultaten bevestigen wat hij (en wij) al lang vermoeden.

Hoe doe je een effectief zoekwoordenonderzoek?

Hoe doe je een effectief zoekwoordenonderzoek?

Een grondig zoekwoordenonderzoek is essentieel voor succes in de wereld van digitale marketing. Door de zoekwoorden van je doelgroep te begrijpen, vergroot je je online zichtbaarheid en creëer je gerichte inhoud die aansluit bij hun behoeften. In dit artikel bespreken we de stappen om effectief zoekwoordenonderzoek uit te voeren en je online aanwezigheid te optimaliseren.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons