Sales en Marketing werken samen binnen Account Based Marketing

Wie de vakgebieden Marketing en Verkoop door de jaren heen bekijkt ziet dat er een traditionele strijd is tussen beide vakgebieden. Kleinere onderneming zijn meestal sales driven en binnen grotere ondernemingen heerst bijna altijd een gezonde spanning tussen “hen van de verkoop” en “hullie van de marketing”.
Auteur: Erik Camman
Categorie: Sales, Marketing

In het veranderende landschap waarin B2B-ondernemingen functioneren zien we dat goede marketingtools ook voor kleinere ondernemingen renderend worden. Daarmee ontstaat de mogelijkheid om traditionele marketing in te zetten en via Account Based Marketing Marketing en Verkoop constructief op elkaar aan te sluiten. Account Based Marketing heeft een vijftal voordelen.

Account Based Marketing levert een waardevolle bijdrage aan het verlagen van jouw verkooopkosten en verbetert jouw marketingprestaties.

https://www.linkedin.com/in/erikcamman/

1. Nauwere samenwerking van Marketing en Verkoop

ABM is een overbruggende methode waarin Marketing en Verkoop samenwerken. Verkoop heeft de klantkennis, weet wie er voor wat verantwoordelijk is en welke mensen invloed hebben op de beslissers. Marketing heeft inzicht in de markt, zowel de markt waarin jij aanwezig bent als de markt waar de klant aanwezig is, om zo Verkoop te ondersteunen met de laatste ontwikkelingen.

2. Je ontdekt meer relevante informatie bij key accounts

Om Account Based Marketing succesvol in te zetten moet je basisinformatie van een key account hebben. Hoe ziet het organigram van een organisatie eruit? Wie zijn de beslissers? Welke kansen en bedreigingen ziet een key account? Met deze informatie te hebben maak je (samen met je key account) een tijdplan om bij te dragen aan hun succes.

3. Waardevollere relaties met key accounts

Doordat je proactief met een key account bezig bent en samen aan hun bedrijfsresultaat werkt krijg je een betere relatie. In plaats van een verkopersrol krijg je een adviseursrol. Dit zorgt ervoor dat key accounts vaker bij jou komen voor advies.

4. Een hogere ROI op key accounts

Doordat je de kansen, bedreigingen en behoeftes van een key account kent zie je sneller waar de verkoopkansen liggen. Doordat je sneller en beter op de behoefte inspeelt haal je meer uit je investering.

5. Beter rendement uit Marketing en Verkoop

Doordat Marketing en Verkoop hun tijd steken in beter renderende klanten stijgt hun toegevoegde waarde; doordat ze directer resultaat van hun inspanningen zien raken ze meer gemotiveerd. Zo levert ABM ook nog meer tevreden werknemers op.

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

De 20 beste ChatGPT prompts voor marketing in 2024

De 20 beste ChatGPT prompts voor marketing in 2024

Ontdek 20 krachtige ChatGPT prompts voor content-, e-mail-, SEO- en socialmediamarketing. In de dynamische wereld van digitale marketing is ChatGPT dé sleutel tot innovatieve strategieën. Laat kunstmatige intelligentie je helpen om de aandacht te trekken, betrokkenheid te vergroten en conversies te stimuleren door middel van ChatGPT prompts.

Social media afmetingen 2024 voor optimale visuals

Social media afmetingen 2024 voor optimale visuals

Blijf bij de tijd in de razendsnelle wereld van social media. Ontdek de essentiële social media afmetingen voor profielfoto’s, omslagfoto’s en berichten in 2024 met onze handige infographics. Voorkom korrelige beelden en plan je social media content met de juiste afmetingen voor 2024.

Hoe optimaliseer je een LinkedIn bedrijfspagina?

Hoe optimaliseer je een LinkedIn bedrijfspagina?

Optimaliseer je LinkedIn bedrijfspagina voor nieuwe zakelijke kansen, waardevolle connecties en een sterke professionele aanwezigheid. Of je nu je klantenkring wilt vergroten, nieuwe zakelijke kansen wilt ontdekken of gewoon je online aanwezigheid wilt versterken, het optimaliseren van je bedrijfspagina is van cruciaal belang. Ontdek essentiële stappen, zoals het volledig invullen van je pagina, SEO-strategieën, contentmarketing, en de nieuwste features voor 2024.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons