Hoe maak ik betere verkopers

In een vorig artikel beschreven we het probleem dat ondernemers vaak beter verkopen dan hun personeelsleden, In dit blog geven we een aantal oplossingen.
Auteur: Erik Camman
Categorie: Nieuws

Zoek de kracht van de ondernemer

Identificeer de sterke punten van de ondernemer: Analyseer wat de ondernemer goed doet in het verkoopproces. Welke verkoopvaardigheden en -technieken gebruikt hij/zij en welke persoonlijke eigenschappen en kwaliteiten spelen hierbij een rol? Zoek naar manieren om deze sterke punten te vertalen naar het personeel, bijvoorbeeld door het organiseren van verkooptrainingen of het aanbieden van coaching en feedback.

Verkopen is een vak. Een vak dat je, als ondernemer, meestal gaanderweg hebt ontwikkeld. Daarbij hoort een eigen stijl en de klanten die daarbij passen. Dat maakt de stap naar een ‘echte’ verkopersrol binnen jouw bedrijf uitdagend. Wij verstaan de kunst om de aansluiting te maken tussen professionele verkoop en jouw commerciele doelen.

https://www.linkedin.com/in/erikcamman/

Geef jouw personeel de juiste tools en middelen

Het is belangrijk dat het personeel beschikt over de juiste tools en middelen om effectief te kunnen verkopen. Denk hierbij aan sales scripts, brochures, presentaties en andere marketingmaterialen. Zorg ervoor dat het personeel voldoende kennis heeft over de producten en diensten die worden aangeboden en dat ze deze op een overtuigende manier kunnen presenteren aan klanten.

Stel duidelijke doelen en targets

Het is belangrijk om duidelijke doelen en targets te stellen voor het personeel, zodat zij weten wat er van hen wordt verwacht en waar zij naartoe werken. Maak de targets realistisch en meetbaar, zodat de voortgang kan worden bijgehouden en er op tijd kan worden bijgestuurd als dat nodig is.

Investeer in training en ontwikkeling

Het is belangrijk om te investeren in de training en ontwikkeling van het personeel, zodat zij zich kunnen ontwikkelen tot goede verkopers. Bied bijvoorbeeld verkooptrainingen aan, waarbij het personeel de verkoopvaardigheden en -technieken kan leren die nodig zijn om effectief te verkopen.

Zoals onze verkooptraining

Zorg voor de juiste incentives

Zorg voor de juiste incentives om het personeel te motiveren om te verkopen. Denk hierbij aan bonussen, commissies of andere vormen van beloning. Het is belangrijk dat de incentives aansluiten bij de doelen en targets die zijn gesteld en dat ze voor het personeel haalbaar en motiverend zijn.

Door deze stappen te zetten wordt het werk van verkopers leuker en het rendement van hun inspanningen beter.

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

De roadmap voor 2024

De roadmap voor 2024

Het is weer die tijd van het jaar waarin we vooruitblikken naar wat het volgende jaar in petto heeft. Plannen zijn gesmeed, begrotingen zijn opgesteld. Hopelijk heb je je budget voor 2024 al vastgelegd. Alles staat klaar voor een geweldig jaar, en wij zijn er klaar voor! Dus, waar gaan wij ons in 2024 specifiek op richten?

Met je gezicht in het nieuws

Met je gezicht in het nieuws

Het zal je maar gebeuren: ineens is jouw bedrijf in het nieuws. En komen er mensen met vragen. Betrokken medewerkers. Leveranciers. Of leden van jouw vereniging Soms zelfs journalisten. Die soms getraind zijn om jou de oneliners te laten zeggen die je eigenlijk niet in de krant wil hebben. En toch wil je transparant zijn. Dit is de checklist om je voor te bereiden op dat gesprek.

Waarom betaalde leadgeneratie op Facebook en LinkedIn niet werkt

Waarom betaalde leadgeneratie op Facebook en LinkedIn niet werkt

In een post op LinkedIn deelt Chris Walker, CEO van Refine Labs zijn analyse van de dataset van META (Facebook) over betaald adverteren voor B2B bedrijven. Ook Nederlandse B2B-bedrijven proberen al jarenlang te achterhalen of het goed is om te investeren in dit type campagnes. Zijn resultaten bevestigen wat hij (en wij) al lang vermoeden.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons