Een nieuwe website in vijf stappen

Zoals bij alle communicatiemiddelen binnen jouw organisatie is ook jouw website zo af en toe aan een nieuw jasje toe. De wereld verandert, jouw bedrijf verandert of je betreedt nieuwe markten. Tijd voor een nieuwe website? Dat doen we in maximaal vijf stappen!
Auteur: Erik Camman
Categorie: Marketing, Sales

Als je dan eenmaal hebt besloten dat het dan toch tijd is voor een nieuwe website zijn er een aantal keuzes te maken. Een website is niet een ‘op zich zelf staand’ ding, maar is onderdeel van jouw communicatiemix. Hij moet passen binnen de ambitie van jouw onderneming, dus is het tijd om over de volgende onderdelen na te denken en waar nodig de specialisten van Klantenfabriek om advies te vragen.

1. Huisstijl

De eerste keuze is of je bij het ontwikkelen van een nieuwe website ook aan een nieuwe huisstijl toe bent. Als dat zo is start de bouw van een website met één van onze imago-specialisten. Hij helpt bij het opnieuw definiëren van jouw merk en laadt deze met merkwaarden. Zo ontstaat een merkmap, waar alle elementen in staan die jouw doelgroep aanpreken. Op basis van die merkmap gaat de website-designer aan het werk.

2. Doel van de website

Jouw website dient waarschijnlijk meerdere doelen. Zo moet hij nieuwe klanten enthousiasmeren om met jouw bedrijf in contact te komen, maar kan het ook zijn dat je voor bestaande klanten portals wilt hebben of een interactieve vraagbaak, koppelingen met een webshop of zelfs met CRM/ERP software. We brengen al deze doelen in kaart en beschrijven deze in een Programma van Eisen (PvE) Dit PvE is soms slechts drie regels lang, maar soms ook een boekwerk van meer dan tien pagina’s, afhankelijk van jouw behoefte.

3. Website ontwerp

Met de huisstijl bepaalt de website-designer hoe de interactie van jouw doelgroep (of doelgroepen) op de website gaat verlopen. Websitebezoekers bepalen heel snel of ze in jouw propositie zijn geïnteresseerd, dus we moeten ervoor zorgen dat ze snel bij de voor hun relevante informatie uitkomen. De website-designer maakt een model van de website, waarmee de website-bouwer aan het werk gaat.

4. Website bouw

In de volgende stap in dit proces gaan we werkelijk iets maken. De websitebouwer bouwt de website op en zorgt voor een werkende eerste versie. Deze wordt getest en waar nodig worden aanpassingen gedaan. Zodra de websitebouwer klaar is staat er een framework dat jouw presentatie op internet faciliteert.

5. Beeld, geluid en teksten

Nu de website staat gaan we de website vullen met content. Vaak is de bouw van een nieuwe website aanleiding om de bestaande content eens goed door te lopen en te kijken welke nieuwe content nog ontbreekt. Op basis van een contentplanning vullen we die content aan. We kijken ook of de beelden nog passen bij de huisstijl en welke content voor jouw doelgroep relevant is. Na stap vijf staat er een werkende website die de komende tijd helpt bij het realiseren van jouw bedrijfsambitie!

Extra: Na de oplevering

Internet is dynamisch. Om goed gevonden te worden is het belangrijk om jouw website te optimaliseren voor zoekmachines (SEO). Afhankelijk van de doelstelling van de website optimaliseren onze SEO-specialisten de site en zijn content.

Meer weten over de Klantenfabriek methode voor het bouwen van websites? Neem dan contact op met Eric Neeteson Lemkes en vraag naar onze mogelijkheden.

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

10 manieren om hoogwaardige leads met ChatGPT te genereren  

10 manieren om hoogwaardige leads met ChatGPT te genereren  

Het landschap van leadgeneratie evolueert voortdurend, en bedrijven moeten zich aanpassen aan nieuwe methoden om potentiële klanten te bereiken en te converteren. Een opkomende kracht in dit domein is de integratie van kunstmatige intelligentie, met name ChatGPT, een geavanceerd taalmodel ontwikkeld door OpenAI. In dit blog gaan we verkennen hoe ChatGPT kan worden ingezet als een effectief instrument om hoogwaardige leads te genereren voor jouw bedrijf.

Mijn 10 e-mailmarketing tips om het openingspercentage te verhogen in 2024

Mijn 10 e-mailmarketing tips om het openingspercentage te verhogen in 2024

In dit blog onderzoeken we de wereld van e-mail openingspercentages, die niet alleen succes aanduiden maar ook cruciaal zijn voor betrokkenheid en conversie. Ontdek antwoorden op vragen zoals: Wat betekent het openingspercentage van een e-mail? Waarom is dit percentage zo belangrijk? We bieden 10 krachtige tips aan, variërend van het onderhouden van een schone e-maillijst tot het perfectioneren van uw onderwerpregel, om het openingspercentage te verhogen.

De 20 beste ChatGPT prompts voor marketing in 2024

De 20 beste ChatGPT prompts voor marketing in 2024

Ontdek 20 krachtige ChatGPT prompts voor content-, e-mail-, SEO- en socialmediamarketing. In de dynamische wereld van digitale marketing is ChatGPT dé sleutel tot innovatieve strategieën. Laat kunstmatige intelligentie je helpen om de aandacht te trekken, betrokkenheid te vergroten en conversies te stimuleren door middel van ChatGPT prompts.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons