Een nieuwe website in vijf stappen

Zoals bij alle communicatiemiddelen binnen jouw organisatie is ook jouw website zo af en toe aan een nieuw jasje toe. De wereld verandert, jouw bedrijf verandert of je betreedt nieuwe markten. Tijd voor een nieuwe website? Dat doen we in maximaal vijf stappen!
Auteur: Camman Erik
Categorie: Marketing, Sales

Een nieuwe website in vijf stappen

Zoals bij alle communicatiemiddelen binnen jouw organisatie is ook jouw website zo af en toe aan een nieuw jasje toe. De wereld verandert, jouw bedrijf verandert of je betreedt nieuwe markten. Tijd voor een nieuwe website? Dat doen we in maximaal vijf stappen!
Auteur: Camman Erik
Categorie: Marketing, Sales

Als je dan eenmaal hebt besloten dat het dan toch tijd is voor een nieuwe website zijn er een aantal keuzes te maken. Een website is niet een ‘op zich zelf staand’ ding, maar is onderdeel van jouw communicatiemix. Hij moet passen binnen de ambitie van jouw onderneming, dus is het tijd om over de volgende onderdelen na te denken en waar nodig de specialisten van Klantenfabriek om advies te vragen.

1. Huisstijl

De eerste keuze is of je bij het ontwikkelen van een nieuwe website ook aan een nieuwe huisstijl toe bent. Als dat zo is start de bouw van een website met één van onze imago-specialisten. Hij helpt bij het opnieuw definiëren van jouw merk en laadt deze met merkwaarden. Zo ontstaat een merkmap, waar alle elementen in staan die jouw doelgroep aanpreken. Op basis van die merkmap gaat de website-designer aan het werk.

2. Doel van de website

Jouw website dient waarschijnlijk meerdere doelen. Zo moet hij nieuwe klanten enthousiasmeren om met jouw bedrijf in contact te komen, maar kan het ook zijn dat je voor bestaande klanten portals wilt hebben of een interactieve vraagbaak, koppelingen met een webshop of zelfs met CRM/ERP software. We brengen al deze doelen in kaart en beschrijven deze in een Programma van Eisen (PvE) Dit PvE is soms slechts drie regels lang, maar soms ook een boekwerk van meer dan tien pagina’s, afhankelijk van jouw behoefte.

3. Website ontwerp

Met de huisstijl bepaalt de website-designer hoe de interactie van jouw doelgroep (of doelgroepen) op de website gaat verlopen. Websitebezoekers bepalen heel snel of ze in jouw propositie zijn geïnteresseerd, dus we moeten ervoor zorgen dat ze snel bij de voor hun relevante informatie uitkomen. De website-designer maakt een model van de website, waarmee de website-bouwer aan het werk gaat.

4. Website bouw

In de volgende stap in dit proces gaan we werkelijk iets maken. De websitebouwer bouwt de website op en zorgt voor een werkende eerste versie. Deze wordt getest en waar nodig worden aanpassingen gedaan. Zodra de websitebouwer klaar is staat er een framework dat jouw presentatie op internet faciliteert.

5. Beeld, geluid en teksten

Nu de website staat gaan we de website vullen met content. Vaak is de bouw van een nieuwe website aanleiding om de bestaande content eens goed door te lopen en te kijken welke nieuwe content nog ontbreekt. Op basis van een contentplanning vullen we die content aan. We kijken ook of de beelden nog passen bij de huisstijl en welke content voor jouw doelgroep relevant is. Na stap vijf staat er een werkende website die de komende tijd helpt bij het realiseren van jouw bedrijfsambitie!

Extra: Na de oplevering

Internet is dynamisch. Om goed gevonden te worden is het belangrijk om jouw website te optimaliseren voor zoekmachines (SEO). Afhankelijk van de doelstelling van de website optimaliseren onze SEO-specialisten de site en zijn content.

Meer weten over de Klantenfabriek methode voor het bouwen van websites? Neem dan contact op met Eric Neeteson Lemkes en vraag naar onze mogelijkheden.

Was dit voldoende informatie?

We deden ons best. We hopen dat je hebt gevonden wat je zocht. Als dat niet zo is beantwoorden we jouw vraag persoonlijk. Stel hem via ons contactformulier of whatsapp, dan krijg je per kerende post antwoord.

Meer blogs

Welke vraag stel jij?

Welke vraag stel jij?

Het is een feit. Mensen praten graag. We hebben veel kennis en delen die. Jij ook. Jouw bedrijf ook. Over jullie diensten. Jouw producten. We vertellen wat af. In dit blog vertel ik je (!) waarmee je jouw relatie met jouw klanten duurzaam maakt. Door te luisteren. Dus haak niet af. Lees. Ontdek de waarde van de vraag.

Wat voor type ben jij?

Wat voor type ben jij?

Je communiceert met jouw (interne) klanten. Dat doe je op jouw eigen wijze. Het is goed om inzicht te hebben in jouw eigen houding. Misschien zelfs wel in de houding van jouw gesprekspartner.

De klantreis van Frodo

De klantreis van Frodo

Een belangrijke vraag bij acquisitie: “In welke fase zit mijn klant?” Het bepaalt de content die je moet leveren. Daarbij is “The hero’s journey” een fijn hulpmiddel. Hij toont hij dat mensen in elke fase een andere contentbehoefte hebben. Dat geldt voor epische...

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Bel direct