Time is on my side

Het is een bekend gegeven: je hebt een memo of artikel ontvangen waarvan je denkt "dat leg ik even klaar om vanmiddag te lezen." Vervolgens stort je je weer in de waan van de dag en de volgende morgen ligt dat artikel er nog steeds ongelezen bij. En zo kan dat nog wel een tijdje doorgaan. Hieronder staan wat tips om snel te scoren. Je leest het in twee minuten.
Auteur: Erik Camman
Categorie: Nieuws

Goed timemanagement heeft een aantal belangrijke voordelen:

  • Het zorgt voor minder stress.
  • Wie zijn tijd goed indeelt werkt zorgvuldiger en efficiënter.
  • Een goede planning maakt dat ook anderen prettiger kunnen werken omdat ze weten waar ze aan toe zijn.

Time management is niet meer (en niet minder) dan ‘verstandig omgaan met tijd’.  Centraal staat daarbij een eenvoudige maar duidelijk verschuiving van je focus: die ligt niet langer op het ‘bezig zijn op zich’ maar wel op de resultaten van dat bezig zijn. Ook bij verkoop is daarmee veel winst te halen. Want tijd is omzet!

Uit elk onderzoek naar effectiviteit van verkoop blijkt namelijk dat verkopers minder dan 30% van hun tijd bezig zijn met hun kerntaken en de rest van de tijd aan randzaken besteden. Als verkoper kan er namelijk behoorlijk aan je jasje worden getrokken: collega’s die bellen, niet relevante e-mails moeten lezen en/of beantwoorden, chauffeurs die vragen hebben, een klacht die binnen komt. In veel gevallen is de verkoper een eerste aanspreekpunt.

Er zijn grofweg twee manieren om die effectiviteit van verkoop te beïnvloeden.

Dingen goed doen

Dit is de eenvoudigste. Denk eens na over de verkoopprocessen in jouw organisatie. Hoe lang doe je bijvoorbeeld over het maken van een offerte of een bevestiging? Hoeveel mensen zijn daar mee bezig? En hoe kan dat beter? Hoeveel zinloze kilometers leggen mijn verkopers af? Is er genoeg aandacht voor bestaande klanten?  Wordt er uitgehaald wat er in zit aan omzet? Weten de huidige klanten wat je allemaal kan/doet/levert? Is je klant tevreden?

Goede dingen doen

Bij veel organisaties gaat er veel tijd verloren aan het onderhouden van contacten met bedrijven die weinig bijdragen aan het resultaat. Het aanbrengen van de juiste focus op verkoop helpt daarbij. Daarnaast merk ik dat, van die 30% van de inzet van commerciële tijd, verloren gaat aan lange gesprekken met mensen die voorlopig nog niet aan jouw propositie toe zijn. Ook daar valt, door slimme inzet van de capaciteit, veel te winnen.

En voor wie nu drie minuten voor zichzelf wil hebben:

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier of via Whatsapp en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

Met je gezicht in het nieuws

Met je gezicht in het nieuws

Het zal je maar gebeuren: ineens is jouw bedrijf in het nieuws. En komen er mensen met vragen. Betrokken medewerkers. Leveranciers. Of leden van jouw vereniging Soms zelfs journalisten. Die soms getraind zijn om jou de oneliners te laten zeggen die je eigenlijk niet in de krant wil hebben. En toch wil je transparant zijn. Dit is de checklist om je voor te bereiden op dat gesprek.

Waarom betaalde leadgeneratie op Facebook en LinkedIn niet werkt

Waarom betaalde leadgeneratie op Facebook en LinkedIn niet werkt

In een post op LinkedIn deelt Chris Walker, CEO van Refine Labs zijn analyse van de dataset van META (Facebook) over betaald adverteren voor B2B bedrijven. Ook Nederlandse B2B-bedrijven proberen al jarenlang te achterhalen of het goed is om te investeren in dit type campagnes. Zijn resultaten bevestigen wat hij (en wij) al lang vermoeden.

Hoe werf je kandidaten voor jouw vacature?

Hoe werf je kandidaten voor jouw vacature?

Een personeelsbemiddelaar heeft twee belangrijke commerciële kanten: het ontwikkelen van carrières voor professionals en het leveren van kwalitatief personeel aan organisaties. Het is belangrijk om de unieke behoeften van professionals en organisaties te begrijpen. Bedrijven en kandidaten worden steeds kritischer. Dat vraagt om gepersonaliseerde oplossingen. Gelukkig kunnen we deze goed automatiseren waardoor de werkdruk voor jouw intercedenten en recruiters vermindert.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons