Time is on my side

Het is een bekend gegeven: je hebt een memo of artikel ontvangen waarvan je denkt "dat leg ik even klaar om vanmiddag te lezen." Vervolgens stort je je weer in de waan van de dag en de volgende morgen ligt dat artikel er nog steeds ongelezen bij. En zo kan dat nog wel een tijdje doorgaan. Hieronder staan wat tips om snel te scoren. Je leest het in twee minuten.
Auteur: Erik Camman
Categorie: Nieuws

Time is on my side

Het is een bekend gegeven: je hebt een memo of artikel ontvangen waarvan je denkt "dat leg ik even klaar om vanmiddag te lezen." Vervolgens stort je je weer in de waan van de dag en de volgende morgen ligt dat artikel er nog steeds ongelezen bij. En zo kan dat nog wel een tijdje doorgaan. Hieronder staan wat tips om snel te scoren. Je leest het in twee minuten.
Auteur: Erik Camman
Categorie: Nieuws

Goed timemanagement heeft een aantal belangrijke voordelen:

  • Het zorgt voor minder stress.
  • Wie zijn tijd goed indeelt werkt zorgvuldiger en efficiënter.
  • Een goede planning maakt dat ook anderen prettiger kunnen werken omdat ze weten waar ze aan toe zijn.

Time management is niet meer (en niet minder) dan ‘verstandig omgaan met tijd’.  Centraal staat daarbij een eenvoudige maar duidelijk verschuiving van je focus: die ligt niet langer op het ‘bezig zijn op zich’ maar wel op de resultaten van dat bezig zijn. Ook bij verkoop is daarmee veel winst te halen. Want tijd is omzet!

Uit elk onderzoek naar effectiviteit van verkoop blijkt namelijk dat verkopers minder dan 30% van hun tijd bezig zijn met hun kerntaken en de rest van de tijd aan randzaken besteden. Als verkoper kan er namelijk behoorlijk aan je jasje worden getrokken: collega’s die bellen, niet relevante e-mails moeten lezen en/of beantwoorden, chauffeurs die vragen hebben, een klacht die binnen komt. In veel gevallen is de verkoper een eerste aanspreekpunt.

Er zijn grofweg twee manieren om die effectiviteit van verkoop te beïnvloeden.

Dingen goed doen

Dit is de eenvoudigste. Denk eens na over de verkoopprocessen in jouw organisatie. Hoe lang doe je bijvoorbeeld over het maken van een offerte of een bevestiging? Hoeveel mensen zijn daar mee bezig? En hoe kan dat beter? Hoeveel zinloze kilometers leggen mijn verkopers af? Is er genoeg aandacht voor bestaande klanten?  Wordt er uitgehaald wat er in zit aan omzet? Weten de huidige klanten wat je allemaal kan/doet/levert? Is je klant tevreden?

Goede dingen doen

Bij veel organisaties gaat er veel tijd verloren aan het onderhouden van contacten met bedrijven die weinig bijdragen aan het resultaat. Het aanbrengen van de juiste focus op verkoop helpt daarbij. Daarnaast merk ik dat, van die 30% van de inzet van commerciële tijd, verloren gaat aan lange gesprekken met mensen die voorlopig nog niet aan jouw propositie toe zijn. Ook daar valt, door slimme inzet van de capaciteit, veel te winnen.

En voor wie nu drie minuten voor zichzelf wil hebben:

Was dit voldoende informatie?

We deden ons best. We hopen dat je hebt gevonden wat je zocht. Als dat niet zo is beantwoorden we jouw vraag persoonlijk. Stel hem via ons contactformulier of whatsapp, dan krijg je per kerende post antwoord.

Meer blogs

Vijf vragen aan Roland van Dijke

Vijf vragen aan Roland van Dijke

Tijdens corona was het begeleiden van stagiairs best een uitdaging. Gelukkig startte Roland van Dijke aan het einde van de maatregelen. Hierdoor hebben we dus veel met elkaar kunnen werken en heeft hij zijn stage met een dikke voldoende afgesloten. Dat smaakt naar meer, dus heeft Roland besloten om het laatste jaar van zijn studie ‘duaal’ te maken, door bij ons te blijven werken. We zijn blij met zijn frisse blik. Tijd voor vijf vragen aan onze bokser uit het Groene Hart.

Klantenfabriek 3.0

Klantenfabriek 3.0

Zoals elk jaar in januari delen we onze plannen voor het nieuwe jaar. Waar december bij ons de maand van reflectie en plannen maken is, is januari de maand van uitvoering. We barsten weer van de nieuwe plannen. Die delen we graag met je.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel direct