Mensenhandelaren en CV-schuivers

Na de kaalslag van de laatste jaren krabbelt de personeelsbemiddelingsbranche weer op. Het gevoel over die markt wordt door de meeste bedrijven die de crisis hebben overleefd met een diepe zucht samengevat met de mededeling:  “We zijn er nog.”
Auteur: Erik Camman
Categorie: Sales
Na de kaalslag van de laatste jaren krabbelt de personeelsbemiddelingsbranche weer op. Het gevoel over die markt wordt door de meeste bedrijven die de crisis hebben overleefd met een diepe zucht samengevat met de mededeling:  “We zijn er nog.” Dat is een fijne observatie, maar om de toekomst te borgen moet u nu vervolgstappen gaan zetten. Het landschap is de laatste tien jaar sterk veranderd en wie nog met de telefoon in de hand werkzoekers aan werkgevers wil koppelen leert al snel dat oude methodes zijn versleten. Wat gaan personeelsspecialisten doen om ook in 2016 aan nieuwe opdrachten te komen? Aan de aanbodzijde zien we dat CV’s steeds slechter aansluiten op de vraag van de opdrachtgevers. Dat heeft twee kanten: Niet alleen hebben opdrachtgevers vaak een uitermate positief beeld van de competenties van hun beoogde werknemer (“Een academisch opgeleide twintiger met tien jaar werkervaring.”) maar de economie stelt andere eisen aan steeds ouder wordende werkzoekenden die zijn opgeleid voor functies die verdwijnen. Het wordt minder makkelijk om  CV’s “te schuiven” Aan de vraagzijde worden bedrijven steeds bewegelijker en kan een onderneming niet meer “een baan voor het leven” beloven. Waar we voorheen mensen binnen de organisatie opleidden en via ingenieuze promotiekanalen ruimte boden voor hun persoonlijke ontwikkeling wordt de medewerker steeds vaker (gewild) een jobhopper die niet meer wordt ingezet in leertrajecten, maar bij voorkeur voor taken die ze al volledig beheersen. De uitzender, detacheerder en wervingsspecialisten die zich realiseren dat hun werk over meer gaat dan mensen z.s.m. uit de kaartenbak te krijgen en werkelijk waardevolle matches creëren zullen ervaren dat hun rendement verbetert. Ze worden niet meer herkend als CV-schuiver, maar als partner van hun opdrachtgever. U wordt geholpen door de ontwikkelende techniek, die  een steeds beter (digitaal) instrumentarium beschikbaar maakt voor nichespelers, waarmee we in staat zijn om de kwaliteit van uw dienst te verbeteren. Op korte termijn trekt de economie aan. Dat creëert ruimte om op de oude voet verder te gaan. Laat u door mij niet tegen te houden om te gaan voor het korte termijn resultaat (altijd leuk). Als u daarnaast eens wilt nadenken hoe u de volgende crisis gezond door gaat komen is het goed om af en toe achterover te leunen en uw toolbox te vullen met nieuwe gereedschappen.

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

Webinar: LinkedIn anno 2024 voor marketeers en verkopers

Webinar: LinkedIn anno 2024 voor marketeers en verkopers

LinkedIn is continu in verandering. Tot een jaar geleden was het platform puur gericht op persoonlijke contacten. Maar er wordt steeds meer aandacht besteed aan organisaties. Er zijn steeds meer mogelijkheden binnen LinkedIn, zowel voor personen als organisaties. Om je bij te spijkeren geven we een overzicht zodat je het nieuwe jaar weer helemaal bij bent.

Het belang van verkoop en marketing voor de maakindustrie

Het belang van verkoop en marketing voor de maakindustrie

In de Nederlandse maakindustrie is de focus vaak gericht op productontwikkeling, technische expertise en innovatie. Verkoop en marketing worden daarbij soms over het hoofd gezien of als minder belangrijk beschouwd. In dit blog bespreken we waarom verkoop en marketing essentieel zijn voor technische maakbedrijven en weerleggen we enkele veelvoorkomende misvattingen.

Wat voegt Artificial Intelligence toe aan verkoop?

Wat voegt Artificial Intelligence toe aan verkoop?

AI revolutioneert salesprocessen door gegevens te analyseren, waardevolle inzichten te genereren en gerichte marketing mogelijk te maken. Het verbetert leadgeneratie en -kwalificatie, automatiseert taken, verbetert klantenservice en voorspelt verkoopresultaten. Door AI strategisch in te zetten, krijgen bedrijven een concurrentievoordeel, nemen ze datagedreven beslissingen, verhogen ze de efficiëntie en bieden ze een gepersonaliseerde klantbeleving. De toegevoegde waarde van AI in salesprocessen stelt bedrijven in staat om betere resultaten te behalen en te acteren in een dynamische markt.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons