Mensenhandelaren en CV-schuivers

Na de kaalslag van de laatste jaren krabbelt de personeelsbemiddelingsbranche weer op. Het gevoel over die markt wordt door de meeste bedrijven die de crisis hebben overleefd met een diepe zucht samengevat met de mededeling:  “We zijn er nog.”
Auteur: Camman Erik
Categorie: Sales

Mensenhandelaren en CV-schuivers

Na de kaalslag van de laatste jaren krabbelt de personeelsbemiddelingsbranche weer op. Het gevoel over die markt wordt door de meeste bedrijven die de crisis hebben overleefd met een diepe zucht samengevat met de mededeling:  “We zijn er nog.”
Auteur: Camman Erik
Categorie: Sales
Na de kaalslag van de laatste jaren krabbelt de personeelsbemiddelingsbranche weer op. Het gevoel over die markt wordt door de meeste bedrijven die de crisis hebben overleefd met een diepe zucht samengevat met de mededeling:  “We zijn er nog.” Dat is een fijne observatie, maar om de toekomst te borgen moet u nu vervolgstappen gaan zetten. Het landschap is de laatste tien jaar sterk veranderd en wie nog met de telefoon in de hand werkzoekers aan werkgevers wil koppelen leert al snel dat oude methodes zijn versleten. Wat gaan personeelsspecialisten doen om ook in 2016 aan nieuwe opdrachten te komen? Aan de aanbodzijde zien we dat CV’s steeds slechter aansluiten op de vraag van de opdrachtgevers. Dat heeft twee kanten: Niet alleen hebben opdrachtgevers vaak een uitermate positief beeld van de competenties van hun beoogde werknemer (“Een academisch opgeleide twintiger met tien jaar werkervaring.”) maar de economie stelt andere eisen aan steeds ouder wordende werkzoekenden die zijn opgeleid voor functies die verdwijnen. Het wordt minder makkelijk om  CV’s “te schuiven” Aan de vraagzijde worden bedrijven steeds bewegelijker en kan een onderneming niet meer “een baan voor het leven” beloven. Waar we voorheen mensen binnen de organisatie opleidden en via ingenieuze promotiekanalen ruimte boden voor hun persoonlijke ontwikkeling wordt de medewerker steeds vaker (gewild) een jobhopper die niet meer wordt ingezet in leertrajecten, maar bij voorkeur voor taken die ze al volledig beheersen. De uitzender, detacheerder en wervingsspecialisten die zich realiseren dat hun werk over meer gaat dan mensen z.s.m. uit de kaartenbak te krijgen en werkelijk waardevolle matches creëren zullen ervaren dat hun rendement verbetert. Ze worden niet meer herkend als CV-schuiver, maar als partner van hun opdrachtgever. U wordt geholpen door de ontwikkelende techniek, die  een steeds beter (digitaal) instrumentarium beschikbaar maakt voor nichespelers, waarmee we in staat zijn om de kwaliteit van uw dienst te verbeteren. Op korte termijn trekt de economie aan. Dat creëert ruimte om op de oude voet verder te gaan. Laat u door mij niet tegen te houden om te gaan voor het korte termijn resultaat (altijd leuk). Als u daarnaast eens wilt nadenken hoe u de volgende crisis gezond door gaat komen is het goed om af en toe achterover te leunen en uw toolbox te vullen met nieuwe gereedschappen.

Was dit voldoende informatie?

We deden ons best. We hopen dat je hebt gevonden wat je zocht. Als dat niet zo is beantwoorden we jouw vraag persoonlijk. Stel hem via ons contactformulier of whatsapp, dan krijg je per kerende post antwoord.

Meer blogs

Welke vraag stel jij?

Welke vraag stel jij?

Het is een feit. Mensen praten graag. We hebben veel kennis en delen die. Jij ook. Jouw bedrijf ook. Over jullie diensten. Jouw producten. We vertellen wat af. In dit blog vertel ik je (!) waarmee je jouw relatie met jouw klanten duurzaam maakt. Door te luisteren. Dus haak niet af. Lees. Ontdek de waarde van de vraag.

Wat voor type ben jij?

Wat voor type ben jij?

Je communiceert met jouw (interne) klanten. Dat doe je op jouw eigen wijze. Het is goed om inzicht te hebben in jouw eigen houding. Misschien zelfs wel in de houding van jouw gesprekspartner.

De klantreis van Frodo

De klantreis van Frodo

Een belangrijke vraag bij acquisitie: “In welke fase zit mijn klant?” Het bepaalt de content die je moet leveren. Daarbij is “The hero’s journey” een fijn hulpmiddel. Hij toont hij dat mensen in elke fase een andere contentbehoefte hebben. Dat geldt voor epische...

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Bel direct