Klantcase: Cosinta

Organisatie:

Cosinta is dé groothandel voor cosmetica voor de professionele gebruiker en benadert, in relatie met haar resellers, de consumentenmarkt.

Vraagstelling:

Zorg voor een gestructureerde marketingstrategie en -uitvoering, die geschikt is om onze digitale en analoge inspanningen te ondersteunen.

Analyse:

Cosinta transformeert van een traditionele groothandel naar een moderne leverancier, die als netwerkorganisatie werkt op haar eigen platform. De marketeers van Cosinta moeten leren omgaan met moderne zakelijke communicatiemiddelen en de verkopers moeten zich ontwikkelen tot relatiemanagers, die met hun klanten zoeken naar een voor beiden winstgevende samenwerking.

Oplossing:

We zijn gestart met de inzet van Marktverkennings-software, waarmee we een analyse hebben gemaakt van het totale relatiebestand van Cosinta. Op basis van deze analyse hebben we de strategische doelstelling van de organisatie vertaald naar een operationele planning, die we samen met de marketeers uitvoeren. Door regelmatige feedback en contactmomenten worden de marketeers zelfstandiger.

Om de verkopers te ontwikkelen naar relatiemanager startten we een traject van individuele begeleiding en plenaire sessies waarbij we verkoopvaardigheden intrainen. Door zich meer bewust te worden van hun positie in relatie tot de klant en marktkansen sneller te identificeren moet de omzet per klant stijgen.

Resultaat:

Door de begeleiding van Klantenfabriek zijn de medewerkers van Cosinta zelfbewuster geworden en is de strategie vertaald naar de operatie. Daardoor komt Cosinta in positie om meer op resultaat te sturen dan op inspanning en verbetert het rendement in deze hoog-competitieve markt.

Je begint een verandering in je bedrijf met een strategie, die je vervolgens in een paar jaar stapje voor stapje in de organisatie belegd. De tactische en operationele ondersteuning van Klantenfabriek levert daar een waardevolle bijdrage aan. De directe begeleiding van onze mensen, waar het team van Klantenfabriek met veel inlevingsvermogen vorm aan geeft, helpt erg bij die transitie.

Peter Luijkx

DGA, Cosinta Services B.V.

Was dit voldoende informatie?

We deden ons best. We hopen dat je hebt gevonden wat je zocht. Als dat niet zo is beantwoorden we jouw vraag persoonlijk. Stel hem via ons contactformulier of whatsapp, dan krijg je per kerende post antwoord.

Meer projecten

Haagse Hoed Challenge

Haagse Hoed Challenge

De Haagse Hoed Challenge is een fietstocht door kenmerkend Den Haag met als doel om zo veel mogelijk geld in te zamelen voor het Daniel den Hoed Fonds, dat wetenschappelijk onderzoek in het Erasmus MC Kanker Instituut mogelijk maakt.

OWNIT.

OWNIT.

Step into the learning zone met OWNIT. Om de groei van deze startup te faciliteren ontwikkelen we de strategie en maakten we goed bedienbare tweetalige website.

Laundryshop.nl

Laundryshop.nl

In een snel veranderende markt levert Laundryshop verbruiksartikelen en diensten voor stomerijwinkels. Aan ons de opdracht om hun communicatie te laten leiden tot crossselling.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons