Het aantrekken van nieuwe personeelsleden vereist een goed doordachte strategie die aansluit bij de waarden, aspiraties en verwachtingen van deze talentenpool. Een advies van onze babbelbot Kim en zeven stappen om die kwalitatieve medewerker te vinden.
Bouw een sterk werkgeversmerk
Creëer een positief en aantrekkelijk merkimago dat aansluit met jonge technische afgestudeerden. Benadruk de bedrijfscultuur, waarden en missie om te laten zien waarom jouw bedrijf dé plek is om te werken.
Bied competitieve vergoedingen en voordelen
Zorg ervoor dat primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden concurrerend zijn binnen de industrie. Sluit aan bij de behoefte van jouw mensen met voordelen zoals flexibele werktijden, werken op afstand en mogelijkheden voor loopbaangroei.
Creëer een diverse en inclusieve werkomgeving
Ok, Boomer! Jonge mensen waarderen diversiteit en inclusie. Zorg ervoor dat jouw bedrijf een gastvrije en inclusieve plek is waar mensen van diverse achtergronden kunnen gedijen.
Lees hier meer over diversiteit binnen jouw organisatie.
Bied leer- en ontwikkelingsmogelijkheden
Jonge mensen zijn eager om te leren en hun vaardigheden te ontwikkelen. Bied trainingsprogramma’s, mentorship en mogelijkheden voor professionele groei aan om hen aan te trekken.
Maak goed gebruik van sociale media
Neem deel aan branche-evenementen
Jouw volgende specialist zorgt voor zijn eigen ontwikkeling. Bezoek banenbeurzen, hackathons en andere branche-evenementen om contact te leggen met jonge technische afgestudeerden. Daar kan je jouw bedrijf presenteren en te netwerken met potentiële kandidaten.
Heb impact
Jonge afgestudeerden krijgen graag de mogelijkheid om een positieve impact op de wereld te hebben. Benadruk de impact die jouw bedrijf maakt en de maatschappelijke initiatieven waarbij je betrokken bent.
Als je het goed leest zie je dat je eigenlijk dezelfde stappen zet die je moet zetten om nieuwe klanten te werven. Door op deze manier naar nieuwe werknemers te kijken, trek je jonge afgestudeerden aan om een sterke talentpool voor de toekomst te bouwen.
Wil je doorpraten over jouw Employer Branding? Neem dan contact op met Erik Camman voor een scan en leer hoe aantrekkelijk jouw bedrijf is voor potentiele werknemers.