Hoe werf je goede collega’s?

We krijgen de vraag vaker: Als mijn bedrijf groeit (soms met onze bijdrage), hoe kom ik dan aan goede mensen? Daarvoor gebruiken we de vakterm 'employer branding'. 7 dingen die je kunt doen om goede collega's te werven.
Auteur: Erik Camman
Categorie: Communicatie

Het aantrekken van nieuwe personeelsleden vereist een goed doordachte strategie die aansluit bij de waarden, aspiraties en verwachtingen van deze talentenpool. Een advies van onze babbelbot Kim en zeven stappen om die kwalitatieve medewerker te vinden.

Bouw een sterk werkgeversmerk

Creëer een positief en aantrekkelijk merkimago dat aansluit met jonge technische afgestudeerden. Benadruk de bedrijfscultuur, waarden en missie om te laten zien waarom jouw bedrijf dé plek is om te werken.

Bied competitieve vergoedingen en voordelen

Zorg ervoor dat primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden  concurrerend zijn binnen de industrie. Sluit aan bij de behoefte van jouw mensen met voordelen zoals flexibele werktijden, werken op afstand en mogelijkheden voor loopbaangroei.

Creëer een diverse en inclusieve werkomgeving

Ok, Boomer! Jonge mensen waarderen diversiteit en inclusie. Zorg ervoor dat jouw bedrijf een gastvrije en inclusieve plek is waar mensen van diverse achtergronden kunnen gedijen.
Lees hier meer over diversiteit binnen jouw organisatie.

Bied leer- en ontwikkelingsmogelijkheden

Jonge mensen zijn eager om te leren en hun vaardigheden te ontwikkelen. Bied trainingsprogramma’s, mentorship en mogelijkheden voor professionele groei aan om hen aan te trekken.

Maak goed gebruik van sociale media

Gebruik socialmediaplatforms om jouw bedrijfscultuur, werknemersvoordelen en vacatures te laten zien. Dat werkt aan twee kanten, want ook jouw potentiele klanten zien dit graag. Ga in gesprek met jouw doelgroep en reageer op opmerkingen en vragen.

Neem deel aan branche-evenementen

Jouw volgende specialist zorgt voor zijn eigen ontwikkeling. Bezoek banenbeurzen, hackathons en andere branche-evenementen om contact te leggen met jonge technische afgestudeerden. Daar kan je jouw bedrijf presenteren en te netwerken met potentiële kandidaten.

Heb impact

Jonge afgestudeerden krijgen graag de mogelijkheid om een positieve impact op de wereld te hebben. Benadruk de impact die jouw bedrijf maakt en de maatschappelijke initiatieven waarbij je betrokken bent.

Als je het goed leest zie je dat je eigenlijk dezelfde stappen zet die je moet zetten om nieuwe klanten te werven. Door op deze manier naar nieuwe werknemers te kijken, trek je jonge afgestudeerden aan om een sterke talentpool voor de toekomst te bouwen.

Wil je doorpraten over jouw Employer Branding? Neem dan contact op met Erik Camman voor een scan en leer hoe aantrekkelijk jouw bedrijf is voor potentiele werknemers.

https://www.linkedin.com/in/erikcamman/

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

De inzet van persona’s

De inzet van persona’s

We gebruiken in marketing vaak persona’s. Persona’s zijn geconstrueerde representaties van ideale doelgroepen, en hun juiste toepassing maakt communicatie meer doelgericht. Dit blog onderzoekt wat persona’s zijn, waarom ze zo krachtig zijn en hoe ze met succes kunnen worden toegepast in communicatiestrategieën.

Met je gezicht in het nieuws

Met je gezicht in het nieuws

Het zal je maar gebeuren: ineens is jouw bedrijf in het nieuws. En komen er mensen met vragen. Betrokken medewerkers. Leveranciers. Of leden van jouw vereniging Soms zelfs journalisten. Die soms getraind zijn om jou de oneliners te laten zeggen die je eigenlijk niet in de krant wil hebben. En toch wil je transparant zijn. Dit is de checklist om je voor te bereiden op dat gesprek.

Contact

Caballerofabriek unit 71
Saturnusstraat 60
2516 AH Den Haag (plan je route)

Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Schrijf je nu in en ontvang elk kwartaal marketing- en verkooptips:

KvK: 66789060
BTW: 856698076B01

Volg ons ook op:

LinkedIn

Loading...