Hoe scoor je een familiebedrijf?

Binnen de werving- en selectiebranche doen we graag zaken met grote bedrijven. Terecht, want dat zijn bedrijven waar veel personeelsmutaties plaatsvinden, een flexibele schil een vast onderdeel is van het personeelsbeleid en meer in budget dan in kosten wordt gedacht. Helaas is dit de vijver waarin veel detacheerders vissen en je onderscheidend vermogen als specialist te weinig wordt gewaardeerd. Ik stel voor om eens op zoek te gaan naar familiebedrijven.
Auteur: Erik Camman
Categorie: Sales
Familiebedrijven in ons land ontwikkelen zich tot een ‘banenmachine’. In de afgelopen jaren hebben ze voor aanzienlijk meer werkgelegenheid gezorgd dan het landelijk gemiddelde. Nederland telt zo’n 1 miljoen familiebedrijven. Samen zorgen zij voor meer dan de helft van de werkgelegenheid en voor meer dan de helft van het bruto nationaal product. Uit nieuw onderzoek van accountants- en advieskantoor PWC blijkt dat familiebedrijven niet alleen in termen van volume, maar ook als het gaat om economische groei, een belangrijke rol spelen. Zo hebben familiebedrijven met meer dan 100 werknemers in de periode 2010-2014 maar liefst 8% meer nieuwe arbeidsplaatsen gecreëerd, vergelijking met een gemiddelde daling van 0,4% voor overige ondernemingen. “Een schrijnend contrast”, aldus PWC-partner Renate de Lange. Berekend over de periode 2009-2014 was de stijging van het aantal banen bij familieondernemers nog veel groter, namelijk 19%. Landelijk bleef de groei in dat tijdvak steken bij 1,6%, aldus de onderzoekers. Familiebedrijven zijn vaak wel kritischer bij de keuze van hun partners en hun personeel. Je kunt de familieeuro maar één keer uitgeven en de lijnen zijn vaak kort genoeg om kandidaten te zoeken die, naast vakkennis, ook sociaal binnen de familie passen. Een prima gelegenheid om te laten zien hoe goed jouw wervingsmethoden zijn. Gelukkig kent De KlantenFabriek al die familiebedrijven bij naam en toenaam. Van de meesten hebben we zelfs een profiel dat kan aansluiten bij het aanbod dat jouw organisatie heeft. Maak nu kennis met deze doelgroep via de SalesMachine. Met dank aan PWC Consultancy

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

Hoe realiseer je effectieve B2B leadgeneratie?

Hoe realiseer je effectieve B2B leadgeneratie?

Als B2B onderneming weet je hoe belangrijk het is om nieuwe leads te genereren en bestaande relaties te onderhouden. Leadgeneratie draait om het aantrekken van potentiële klanten die geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. Het juiste proces en de juiste strategieën kunnen hierin het verschil maken.

Webinar: LinkedIn anno 2024 voor marketeers en verkopers

Webinar: LinkedIn anno 2024 voor marketeers en verkopers

LinkedIn is continu in verandering. Tot een jaar geleden was het platform puur gericht op persoonlijke contacten. Maar er wordt steeds meer aandacht besteed aan organisaties. Er zijn steeds meer mogelijkheden binnen LinkedIn, zowel voor personen als organisaties. Om je bij te spijkeren geven we een overzicht zodat je het nieuwe jaar weer helemaal bij bent.

Het belang van verkoop en marketing voor de maakindustrie

Het belang van verkoop en marketing voor de maakindustrie

In de Nederlandse maakindustrie is de focus vaak gericht op productontwikkeling, technische expertise en innovatie. Verkoop en marketing worden daarbij soms over het hoofd gezien of als minder belangrijk beschouwd. In dit blog bespreken we waarom verkoop en marketing essentieel zijn voor technische maakbedrijven en weerleggen we enkele veelvoorkomende misvattingen.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons