Hoe scoor je een familiebedrijf?

Binnen de werving- en selectiebranche doen we graag zaken met grote bedrijven. Terecht, want dat zijn bedrijven waar veel personeelsmutaties plaatsvinden, een flexibele schil een vast onderdeel is van het personeelsbeleid en meer in budget dan in kosten wordt gedacht. Helaas is dit de vijver waarin veel detacheerders vissen en je onderscheidend vermogen als specialist te weinig wordt gewaardeerd. Ik stel voor om eens op zoek te gaan naar familiebedrijven.
Auteur: Erik Camman
Categorie: Sales

Hoe scoor je een familiebedrijf?

Binnen de werving- en selectiebranche doen we graag zaken met grote bedrijven. Terecht, want dat zijn bedrijven waar veel personeelsmutaties plaatsvinden, een flexibele schil een vast onderdeel is van het personeelsbeleid en meer in budget dan in kosten wordt gedacht. Helaas is dit de vijver waarin veel detacheerders vissen en je onderscheidend vermogen als specialist te weinig wordt gewaardeerd. Ik stel voor om eens op zoek te gaan naar familiebedrijven.
Auteur: Erik Camman
Categorie: Sales
Familiebedrijven in ons land ontwikkelen zich tot een ‘banenmachine’. In de afgelopen jaren hebben ze voor aanzienlijk meer werkgelegenheid gezorgd dan het landelijk gemiddelde. Nederland telt zo’n 1 miljoen familiebedrijven. Samen zorgen zij voor meer dan de helft van de werkgelegenheid en voor meer dan de helft van het bruto nationaal product. Uit nieuw onderzoek van accountants- en advieskantoor PWC blijkt dat familiebedrijven niet alleen in termen van volume, maar ook als het gaat om economische groei, een belangrijke rol spelen. Zo hebben familiebedrijven met meer dan 100 werknemers in de periode 2010-2014 maar liefst 8% meer nieuwe arbeidsplaatsen gecreëerd, vergelijking met een gemiddelde daling van 0,4% voor overige ondernemingen. “Een schrijnend contrast”, aldus PWC-partner Renate de Lange. Berekend over de periode 2009-2014 was de stijging van het aantal banen bij familieondernemers nog veel groter, namelijk 19%. Landelijk bleef de groei in dat tijdvak steken bij 1,6%, aldus de onderzoekers. Familiebedrijven zijn vaak wel kritischer bij de keuze van hun partners en hun personeel. Je kunt de familieeuro maar één keer uitgeven en de lijnen zijn vaak kort genoeg om kandidaten te zoeken die, naast vakkennis, ook sociaal binnen de familie passen. Een prima gelegenheid om te laten zien hoe goed jouw wervingsmethoden zijn. Gelukkig kent De KlantenFabriek al die familiebedrijven bij naam en toenaam. Van de meesten hebben we zelfs een profiel dat kan aansluiten bij het aanbod dat jouw organisatie heeft. Maak nu kennis met deze doelgroep via de SalesMachine. Met dank aan PWC Consultancy

Was dit voldoende informatie?

We deden ons best. We hopen dat je hebt gevonden wat je zocht. Als dat niet zo is beantwoorden we jouw vraag persoonlijk. Stel hem via ons contactformulier of whatsapp, dan krijg je per kerende post antwoord.

Meer blogs

Wat is de beste Call To Action?

Wat is de beste Call To Action?

Dan heb je eindelijk bezoekers op jouw website. Honderden. Maar ze converteren niet in klanten. Dan klopt er iets niet. Biedt je jouw bezoekers wel voldoende goede CTA’s?

Drie interviewmethodes om jouw klant te leren kennen

Drie interviewmethodes om jouw klant te leren kennen

Je wil meer weten over de motivatie van jouw klanten. Of van jouw prospects. Om jouw dienst te verbeteren. Dan moet je vragen stellen. Om informatie op te halen. Dat kan op drie manieren. Door zelf te gaan luisteren, de doelgroep te laten bellen of door een digitale enquête. Er is een relatie tussen de kwaliteit (die is aflopend) de quantiteit (die is oplopend) en de kosten per afgenomen interview.

Welke vraag stel jij?

Welke vraag stel jij?

Het is een feit. Mensen praten graag. We hebben veel kennis en delen die. Jij ook. Jouw bedrijf ook. Over jullie diensten. Jouw producten. We vertellen wat af. In dit blog vertel ik je (!) waarmee je jouw relatie met jouw klanten duurzaam maakt. Door te luisteren. Dus haak niet af. Lees. Ontdek de waarde van de vraag.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel direct