Hoe realiseer je meer kwalitatieve afspraken?

Veel ondernemers hebben ermee te maken. Hoe organiseren we nou effectief zo veel mogelijk kwalitatieve afspraken? als De zoektocht om het genereren van afspraken daadwerkelijk 100% te optimaliseren is gelijk aan de zoektocht naar een commerciële topprogrammeur met uitstekende visie op marketing en imago. Toch kunnen we vaak al een heel eind komen door ervaring met de markt, kennis van marketing & sales en door logisch na te denken.
Auteur: Camman Jasper
Categorie: Sales
Een groot deel van deze processen speelt zich af op strategisch gebied. Hoe maken we de ontvanger rijp om tijdens het persoonlijke contact een kwalitatieve afspraak te kunnen maken? De invulling van het acquisitieproces en de aanvulling van marketingmiddelen speelt hierin een belangrijke rol, maar daar gaan we een andere keer dieper op in. Nu gaan we het hebben over het eerste persoonlijke contact. De schakel die nog weleens wordt uitbesteed aan belbureaus of inhouse worden neergezet als ‘telemarketeers’. Een woord waar een enorme vloek op hangt. U wordt gebeld door een dame of man met een hoop rumoerigheid op de achtergrond waar de routine van de eerste zin af druipt. Met als gevolg: ‘Geen interesse’ of ‘wij bezitten zelf een energiebedrijf, we hebben geen interesse in uw energie’. De andere kant van de lijn is wederom teleurgesteld dat het routinegesprek niet werkt. ‘Hoe meer telefoontjes, hoe meer afspraken’ is vaak het motto. Kortom; kwantiteit over kwaliteit. Hoe zorgen we er nou voor dat we er in ieder geval alles aan hebben gedaan om het eerste contact om te zetten in een goede afspraak? Het acquisiteproces of marketingmiddelen kunnen nog zo goed zijn, wanneer Marco van de NEM het routinegesprekje op ons af stuurt zijn de investeringen nutteloos geweest. WAAR IS DE PERSOONLIJKHEID EN POSITIVITEIT?? Iedereen kan horen dat alle werkzaamheden bestaan uit bellen, bellen en nog eens bellen. Respect voor een ieder in dat beroep, want het is zwaar. Resultaten bepalen het succes. Dus waarom niet dat stapje extra zetten om te kunnen shinen? Een enthousiaste openingszin maakt het verschil tussen Ja of Nee. Dit kan vanalles zijn: Hallo meneer Jansen, hoe gaat het in het altijd zonnige Den Haag? Schijnt de zon daadwerkelijk, positieve energie. Schijnt de zon niet? Denken we aan de zon, dus positief. We moeten vooral ook niet vergeten te lachen, al is dat soms lastig na een uur of 6 bellen. Als werkgevers kunnen we het lachen en de positiviteit wel stimuleren! Hang een TV op met iedere tien minuten een nieuwe Fokke en Sukke, komische Memes of een tekenmuur waar de meest grappige oneliners van de dag kunnen worden opgeschreven. We kunnen stellen dat een deel van het succes van het bedrijf afhankelijk is van de prestaties van onze geliefde afsprakenmakers. Zonder hen hebben alle opeenvolgende schakels minder succes. Om die reden mogen we best wat investeren van het plezier van deze belangrijke werknemers.

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

Hoe realiseer je effectieve B2B leadgeneratie?

Hoe realiseer je effectieve B2B leadgeneratie?

Als B2B onderneming weet je hoe belangrijk het is om nieuwe leads te genereren en bestaande relaties te onderhouden. Leadgeneratie draait om het aantrekken van potentiële klanten die geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. Het juiste proces en de juiste strategieën kunnen hierin het verschil maken.

Webinar: LinkedIn anno 2024 voor marketeers en verkopers

Webinar: LinkedIn anno 2024 voor marketeers en verkopers

LinkedIn is continu in verandering. Tot een jaar geleden was het platform puur gericht op persoonlijke contacten. Maar er wordt steeds meer aandacht besteed aan organisaties. Er zijn steeds meer mogelijkheden binnen LinkedIn, zowel voor personen als organisaties. Om je bij te spijkeren geven we een overzicht zodat je het nieuwe jaar weer helemaal bij bent.

Het belang van verkoop en marketing voor de maakindustrie

Het belang van verkoop en marketing voor de maakindustrie

In de Nederlandse maakindustrie is de focus vaak gericht op productontwikkeling, technische expertise en innovatie. Verkoop en marketing worden daarbij soms over het hoofd gezien of als minder belangrijk beschouwd. In dit blog bespreken we waarom verkoop en marketing essentieel zijn voor technische maakbedrijven en weerleggen we enkele veelvoorkomende misvattingen.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons