Hoe realiseer je meer kwalitatieve afspraken?

Veel ondernemers hebben ermee te maken. Hoe organiseren we nou effectief zo veel mogelijk kwalitatieve afspraken? als De zoektocht om het genereren van afspraken daadwerkelijk 100% te optimaliseren is gelijk aan de zoektocht naar een commerciële topprogrammeur met uitstekende visie op marketing en imago. Toch kunnen we vaak al een heel eind komen door ervaring met de markt, kennis van marketing & sales en door logisch na te denken.
Auteur: Camman Jasper
Categorie: Sales

Hoe realiseer je meer kwalitatieve afspraken?

Veel ondernemers hebben ermee te maken. Hoe organiseren we nou effectief zo veel mogelijk kwalitatieve afspraken? als De zoektocht om het genereren van afspraken daadwerkelijk 100% te optimaliseren is gelijk aan de zoektocht naar een commerciële topprogrammeur met uitstekende visie op marketing en imago. Toch kunnen we vaak al een heel eind komen door ervaring met de markt, kennis van marketing & sales en door logisch na te denken.
Auteur: Camman Jasper
Categorie: Sales
Een groot deel van deze processen speelt zich af op strategisch gebied. Hoe maken we de ontvanger rijp om tijdens het persoonlijke contact een kwalitatieve afspraak te kunnen maken? De invulling van het acquisitieproces en de aanvulling van marketingmiddelen speelt hierin een belangrijke rol, maar daar gaan we een andere keer dieper op in. Nu gaan we het hebben over het eerste persoonlijke contact. De schakel die nog weleens wordt uitbesteed aan belbureaus of inhouse worden neergezet als ‘telemarketeers’. Een woord waar een enorme vloek op hangt. U wordt gebeld door een dame of man met een hoop rumoerigheid op de achtergrond waar de routine van de eerste zin af druipt. Met als gevolg: ‘Geen interesse’ of ‘wij bezitten zelf een energiebedrijf, we hebben geen interesse in uw energie’. De andere kant van de lijn is wederom teleurgesteld dat het routinegesprek niet werkt. ‘Hoe meer telefoontjes, hoe meer afspraken’ is vaak het motto. Kortom; kwantiteit over kwaliteit. Hoe zorgen we er nou voor dat we er in ieder geval alles aan hebben gedaan om het eerste contact om te zetten in een goede afspraak? Het acquisiteproces of marketingmiddelen kunnen nog zo goed zijn, wanneer Marco van de NEM het routinegesprekje op ons af stuurt zijn de investeringen nutteloos geweest. WAAR IS DE PERSOONLIJKHEID EN POSITIVITEIT?? Iedereen kan horen dat alle werkzaamheden bestaan uit bellen, bellen en nog eens bellen. Respect voor een ieder in dat beroep, want het is zwaar. Resultaten bepalen het succes. Dus waarom niet dat stapje extra zetten om te kunnen shinen? Een enthousiaste openingszin maakt het verschil tussen Ja of Nee. Dit kan vanalles zijn: Hallo meneer Jansen, hoe gaat het in het altijd zonnige Den Haag? Schijnt de zon daadwerkelijk, positieve energie. Schijnt de zon niet? Denken we aan de zon, dus positief. We moeten vooral ook niet vergeten te lachen, al is dat soms lastig na een uur of 6 bellen. Als werkgevers kunnen we het lachen en de positiviteit wel stimuleren! Hang een TV op met iedere tien minuten een nieuwe Fokke en Sukke, komische Memes of een tekenmuur waar de meest grappige oneliners van de dag kunnen worden opgeschreven. We kunnen stellen dat een deel van het succes van het bedrijf afhankelijk is van de prestaties van onze geliefde afsprakenmakers. Zonder hen hebben alle opeenvolgende schakels minder succes. Om die reden mogen we best wat investeren van het plezier van deze belangrijke werknemers.

Was dit voldoende informatie?

We deden ons best. We hopen dat je hebt gevonden wat je zocht. Als dat niet zo is beantwoorden we jouw vraag persoonlijk. Stel hem via ons contactformulier of whatsapp, dan krijg je per kerende post antwoord.

Meer blogs

Welke vraag stel jij?

Welke vraag stel jij?

Het is een feit. Mensen praten graag. We hebben veel kennis en delen die. Jij ook. Jouw bedrijf ook. Over jullie diensten. Jouw producten. We vertellen wat af. In dit blog vertel ik je (!) waarmee je jouw relatie met jouw klanten duurzaam maakt. Door te luisteren. Dus haak niet af. Lees. Ontdek de waarde van de vraag.

Wat voor type ben jij?

Wat voor type ben jij?

Je communiceert met jouw (interne) klanten. Dat doe je op jouw eigen wijze. Het is goed om inzicht te hebben in jouw eigen houding. Misschien zelfs wel in de houding van jouw gesprekspartner.

De klantreis van Frodo

De klantreis van Frodo

Een belangrijke vraag bij acquisitie: “In welke fase zit mijn klant?” Het bepaalt de content die je moet leveren. Daarbij is “The hero’s journey” een fijn hulpmiddel. Hij toont hij dat mensen in elke fase een andere contentbehoefte hebben. Dat geldt voor epische...

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Bel direct