Doe eens Corona commercieel: Pas op elkaar

Het is inmiddels een traditie te noemen dat we na de persconferenties van het kabinet een blog publiceren waarin we wat tips geven waarmee je, als ondernemer, je voordeel kan doen. Vandaag niet.
Auteur: Camman Erik
Categorie: Communicatie, Nieuws

Doe eens Corona commercieel: Pas op elkaar

Het is inmiddels een traditie te noemen dat we na de persconferenties van het kabinet een blog publiceren waarin we wat tips geven waarmee je, als ondernemer, je voordeel kan doen. Vandaag niet.
Auteur: Camman Erik
Categorie: Communicatie, Nieuws

Immers; specialisten in communicatie, marketing en sales zijn vrolijk types, die uit elke crisis wel een uitweg vinden en zelfs in de hel nog wel een warm plekje bij het vuur vinden. Vandaag niet. Dit blog gaat niet over het optimaliseren van verkoop of het vinden van nieuwe klanten; dit blog gaat over goed zijn voor je bestaande klanten en het optimaal benutten van jouw netwerk.

Het is, voor een commercieel blog, misschien iets te beschouwelijk, maar ik zit tijdens de persconferentie van het kabinet in het restaurant waar ik vaak dineer. De eigenaar heeft zijn hoofd de afgelopen maanden boven water gehouden door goed te zorgen voor zijn vaste klanten: Wat extra aandacht als hij geen plek had door de bestelling op te nemen, zo snel mogelijk bij je thuis te bezorgen, bij een grotere bestelling voorzien van een fles wijn.

Nu zitten we weer te wachten op het moment dat hij zijn restaurant moet sluiten. De komende weken heeft hij weer een afhaalrestaurant, wat grote consequenties heeft voor zijn omzet. Hij komt er wel doorheen. Hij heeft, dat mag ook wel eens gezegd worden, veel plezier van de NOW-regeling. Hij heeft zijn kosten geoptimaliseerd, gaat ongetwijfeld geen gezond resultaat halen, maar hij is één van de mensen die weer staat als de crisis voorbij gaat.

Wat kan jij, als ondernemer of directeur van een MKB-onderneming, met mijn bespiegeling over mijn restauranthouder? Elke klant van dit restaurant heeft alle begrip voor de situatie. Je kunt vooral leren dat je moet luisteren naar de behoefte van jouw klanten en een stapje extra moet doen om te laten zien dat je waardeert dat ze er zijn. ‘Gewoon’ elkaar vinden in een crisissituatie en kijken hoe je samen verder gaat. Dat is het beste advies dat mijn restauranthouder vandaag aan ons kan geven.

 

Voetnoot: Geschreven tijdens een aangenaam gesprek aan tafel. Excuses voor de typo’s en pas op elkaar.

Was dit voldoende informatie?

We deden ons best. We hopen dat je hebt gevonden wat je zocht. Als dat niet zo is beantwoorden we jouw vraag persoonlijk. Stel hem via ons contactformulier of whatsapp, dan krijg je per kerende post antwoord.

Meer blogs

Marge maken? Differentieer jouw product!

Marge maken? Differentieer jouw product!

Productdifferentiatie. Het is een lang woord. Excuses. De definitie is nog iets langer: “Differentiatie is het aanbrengen van onderscheid op een product of dienst van dat van zijn concurrenten.” We leggen in dit blog uit wat de waarde van productdifferentiatie is. Dan kan jij beoordelen of het bij gaat bijdragen aan jouw resultaat.

Wat voor type ben jij?

Wat voor type ben jij?

Je communiceert met jouw (interne) klanten. Dat doe je op jouw eigen wijze. Het is goed om inzicht te hebben in jouw eigen houding. Misschien zelfs wel in de houding van jouw gesprekspartner.

De klantreis van Frodo

De klantreis van Frodo

Een belangrijke vraag bij acquisitie: “In welke fase zit mijn klant?” Het bepaalt de content die je moet leveren. Daarbij is “The hero’s journey” een fijn hulpmiddel. Hij toont hij dat mensen in elke fase een andere contentbehoefte hebben. Dat geldt voor epische...

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Bel direct