Alles wat je altijd al wilde weten over bloggen (maar niet durfde te vragen)

Bloggen is de levertraan van de 21e eeuw. Je weet dat het goed voor je is, maar je moet door een weerstand heen om er aan te beginnen. Toch is een blog de beste manier om de aandacht te trekken van de juiste doelgroep. Ter inspiratie bij deze zeven argumenten om de pen weer eens op te pakken.
Auteur: Camman Jasper
Categorie: Communicatie

Zoekmachine marketing

Een regelmatig bijgewerkte, keyword-geoptimaliseerde, thematisch relevante blog zal zorgen voor een beter rendement op Google. Hiervoor zijn een aantal redenen:
  • Blogs zijn vooral op tekst gebaseerd.
  • Blogs bevatten zoekmachine vriendelijke HTML-codes.
  • Blogs worden sneller door een google spider gevonden.
  • Bloggers zijn natuurlijke verbinding bouwers.
  • En de belangrijkste reden is dat tegenwoordig mensen eerst online naar oplossingen gaan zoeken
Het steeds veranderende algoritme van google zorgt ervoor dat bloggen een cruciaal deel van uw online marketing is.

Directe communicatie

Blogs zorgen ervoor dat bedrijven de (betaalde) media kunnen omzeilen en direct hun klanten, prospects en de industrie collega’s kunnen bereiken.

Brand bouwen

Blogs verbinden lezers met je merk op een persoonlijke manier. Volgens Steve Yoder, auteur van “Get Slightly Famous,” zorgt bloggen ervoor dat:
  • Jij je onderscheidt van de concurrentie;
  • Je een gericht bericht in de harten en geesten van je doelgroep kunt plaatsen;
  • Je duidelijk en snel je boodschap levert;
  • Je een emotionele snaar raakt;
  • Je een sterke klantenbinding creëert.
Er is een grote verschuiving van het bouwen van merken door het gebruik van radio en televisie, naar één die zich richt op het vertellen van het verhaal van het merk op een unieke persoonlijke manier. Het is een verschuiving van “push” naar “pull” die vaak wordt aangeduid als “inbound marketing.” Bekijk hier wat een goed verhaal voor jou kan betekenen. Door het delen van uw expertise, inzichten en ideeën, kunnen blogs jou onderscheiden van de concurrentie en het bouwen van een betere reputatie.

Media en PR

Blogs kunnen helpen bij het krijgen van media-aandacht, dit betekent dat de media jou belt voor expertise en niet jouw concurrentie.

Gebruik maken van de niches

Blogs kunnen gebruikt worden om een niche markt te penetreren. Je kunt blogs namelijk gebruiken om een specifiek onderwerp neer te zetten dat relevant is voor jouw industrie.

Lead generatie

In combinatie met een effectieve call-to-action buttons kunnen blogs jouw bedrijf helpen met het genereren van leads. Een manier om call-to-action buttons op te nemen is door te linken naar de verschillende onderdelen van je website binnen de blogpost. Dit kan leiden tot meer tijd die besteed wordt op de site en verhoogt de kans dat er een actie ondernomen wordt.

Promoot interne communicatie

Blogs zijn niet beperkt tot de externe marketing communicatie; ze kunnen ook gebruikt worden als “social intranet.” Blogs maken het gemakkelijk om gesprekken tussen medewerkers te starten en feedback te krijgen over zaken die van belang zijn voor het bedrijf. Het helpt de organisatiestructuur plat te maken en geeft iedereen een stem.

Tot slot: waarover moet ik bloggen?

Een vraag die bijna altijd ontstaat wanneer het gaat om het gebruik van blogs is, “Waar moet ik over schrijven?” Het is een eerlijke vraag. Hieronder daarom nog 10 ideeën die kunnen helpen een blog te schrijven:
  • Wat weet je?
  • Wat vind je interessant en waarover ben je gepassioneerd over?
  • Trends in de sector
  • Testimonials
  • Interviews met interessante branchegenoten
  • Industrie onderzoeksgegevens
  • Producten en diensten
  • Lijstjes (zoals deze 🙂 )
  • Product reviews
  • Links naar andere artikelen en berichten (content curation).

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

De inzet van persona’s

De inzet van persona’s

We gebruiken in marketing vaak persona’s. Persona’s zijn geconstrueerde representaties van ideale doelgroepen, en hun juiste toepassing maakt communicatie meer doelgericht. Dit blog onderzoekt wat persona’s zijn, waarom ze zo krachtig zijn en hoe ze met succes kunnen worden toegepast in communicatiestrategieën.

Met je gezicht in het nieuws

Met je gezicht in het nieuws

Het zal je maar gebeuren: ineens is jouw bedrijf in het nieuws. En komen er mensen met vragen. Betrokken medewerkers. Leveranciers. Of leden van jouw vereniging Soms zelfs journalisten. Die soms getraind zijn om jou de oneliners te laten zeggen die je eigenlijk niet in de krant wil hebben. En toch wil je transparant zijn. Dit is de checklist om je voor te bereiden op dat gesprek.

Hoe kies je de juiste segmentatiestrategie?

Hoe kies je de juiste segmentatiestrategie?

In de altijd evoluerende wereld van marketing is segmentatie een krachtig hulpmiddel gebleken om effectieve strategieën te creëren die doelgerichter en succesvoller zijn.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons