Wat voor website heb ik nodig?

Velen denken ook dat ze er dan zijn. Ze hebben een website dus ze staan goed in de markt, toch? Nee, over het algemeen weten ze niet wat voor soort websites er zijn en wat voor website het beste aansluit bij hun branche.
Auteur: eric nl
Categorie: Marketing

Wat voor website heb ik nodig?

Velen denken ook dat ze er dan zijn. Ze hebben een website dus ze staan goed in de markt, toch? Nee, over het algemeen weten ze niet wat voor soort websites er zijn en wat voor website het beste aansluit bij hun branche.
Auteur: eric nl
Categorie: Marketing
Daarom dit artikel met wat voor soort websites er zijn en welke branches daar over het algemeen gebruik van maken.

Ik heb hieronder vijf verschillende websites op een rijtje gezet. Dit zijn over het algemeen de meest gangbare websites. Hou er dan ook rekening mee dat het slimmer is om hier iets uit te zoeken dan opnieuw het wiel uit te vinden.

Websites gericht op de verkoop (webshops/catalogussen)

Deze websites zijn er voornamelijk voor de verkoop van producten. Zodra je op één van deze websites komt zie je gelijk de aanbiedingen over je scherm springen. Net als wanneer je in een fysieke winkel koopt zie je dat er veel gepitcht word op de marketing.

Lead generation websites

Het doel van dit soort websites is het genereren van orders. De voornaamste functie is het aanvragen van een offerte of in ieder geval contact te zoeken met het bedrijf achter de website. Hierbij zal je dus ook vaak in de header een telefoonnummer en emailadres zien staan en tevens ook grote knoppen die schreeuwen om contact op te nemen. Een mooi voorbeeld hiervan is de website van de aanhuurmakelaar.

Merkgerichte websites

Een merkgerichte website richt zich vooral zoals de naam al doet vermoeden op het bekender maken van het merk zelf. Alles wat er op de website gebeurt heeft het doel om het merk bekender te maken. Hierbij word vooral gekeken naar hoe mensen het merk beleven, wat mensen van het merk vinden en hoe mensen het merk waarderen. Hiervan hebben wij momenteel nog geen goed voorbeeld, word u de eerste?

Portfolio websites

Portfolio websites worden over het algemeen genomen door maatwerk winkels en door ontwikkelaars gebruikt. Deze websites bevatten dan over het algemeen ook wat grotere bannersliders en mooi vormgegeven blokken met afbeeldingen. Via het portfolio proberen de eigenaren dan om de klant over te halen om naar de fysieke winkel toe te komen. Een mooi voorbeeld hiervan is de website Mulder mode.

Informatieve/Dienstverlenende websites

De informatieve/dienstverlenende websites zijn vooral gericht op online klantenservice. Dit kan op verschillende manieren tot stand komen, namelijk via een helpdeks, FAQ (Frequently Asked Questions ), Realtime chatfunctie en nog andere manieren van digitale communicatie. Tegenwoordig zie je daarin ook dat steeds meer bedrijven beginnen met een ‘Whatsappdesk’ oftewel een helpdesk via whatsapp. Dit is voornamelijk het dienstverlenende deel. Je heb daarnaast ook nog de websites met vele grote stukken tekst omtrent een bepaald onderwerp voor informatieve doeleinden. Prachtig voorbeeld hiervan is de site van het NIL.

Dit betekent nu natuurlijk niet dat je per se een van bovenstaande modellen moet volgen, je kan ze ook prima combineren! Hierin kunnen wij u prima begeleiden. Dit gebeurt dan door een persoonlijk gesprek.

Was dit voldoende informatie?

We deden ons best. We hopen dat je hebt gevonden wat je zocht. Als dat niet zo is beantwoorden we jouw vraag persoonlijk. Stel hem via ons contactformulier of whatsapp, dan krijg je per kerende post antwoord.

Meer blogs

De klantreis van Frodo

De klantreis van Frodo

Een belangrijke vraag bij acquisitie: “In welke fase zit mijn klant?” Het bepaalt de content die je moet leveren. Daarbij is “The hero’s journey” een fijn hulpmiddel. Hij toont hij dat mensen in elke fase een andere contentbehoefte hebben. Dat geldt voor epische...

2021

2021

2021 was het jaar waarin veel gebeurde. We hebben geleerd dat verwachtingen niet altijd uitkomen, dat het leven niet maakbaar is en dat we grote uitdagingen samen moeten oplossen.

Een marketingbudget in vijf stappen

Een marketingbudget in vijf stappen

Het is de tijd van het jaar om als marketeer jouw leidinggevende ervan te overtuigen om ook volgend jaar weer te investeren in de marketinginspanningen van het bedrijf. Immers, jij bent er van overtuigd dat jouw afdeling bijdraagt aan het lange termijn succes van jullie bedrijf en haar producten, nu is het zaak om ook jouw collega’s daarvan te overtuigen.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Bel direct