Wat voor website heb ik nodig?

Velen denken ook dat ze er dan zijn. Ze hebben een website dus ze staan goed in de markt, toch? Nee, over het algemeen weten ze niet wat voor soort websites er zijn en wat voor website het beste aansluit bij hun branche.
Auteur: Eric Neeteson Lemkes
Categorie: Marketing
Daarom dit artikel met wat voor soort websites er zijn en welke branches daar over het algemeen gebruik van maken.

Ik heb hieronder vijf verschillende websites op een rijtje gezet. Dit zijn over het algemeen de meest gangbare websites. Hou er dan ook rekening mee dat het slimmer is om hier iets uit te zoeken dan opnieuw het wiel uit te vinden.

Websites gericht op de verkoop (webshops/catalogussen)

Deze websites zijn er voornamelijk voor de verkoop van producten. Zodra je op één van deze websites komt zie je gelijk de aanbiedingen over je scherm springen. Net als wanneer je in een fysieke winkel koopt zie je dat er veel gepitcht word op de marketing.

Lead generation websites

Het doel van dit soort websites is het genereren van orders. De voornaamste functie is het aanvragen van een offerte of in ieder geval contact te zoeken met het bedrijf achter de website. Hierbij zal je dus ook vaak in de header een telefoonnummer en emailadres zien staan en tevens ook grote knoppen die schreeuwen om contact op te nemen. Een mooi voorbeeld hiervan is de website van de aanhuurmakelaar.

Merkgerichte websites

Een merkgerichte website richt zich vooral zoals de naam al doet vermoeden op het bekender maken van het merk zelf. Alles wat er op de website gebeurt heeft het doel om het merk bekender te maken. Hierbij word vooral gekeken naar hoe mensen het merk beleven, wat mensen van het merk vinden en hoe mensen het merk waarderen. Hiervan hebben wij momenteel nog geen goed voorbeeld, word u de eerste?

Portfolio websites

Portfolio websites worden over het algemeen genomen door maatwerk winkels en door ontwikkelaars gebruikt. Deze websites bevatten dan over het algemeen ook wat grotere bannersliders en mooi vormgegeven blokken met afbeeldingen. Via het portfolio proberen de eigenaren dan om de klant over te halen om naar de fysieke winkel toe te komen. Een mooi voorbeeld hiervan is de website Mulder mode.

Informatieve/Dienstverlenende websites

De informatieve/dienstverlenende websites zijn vooral gericht op online klantenservice. Dit kan op verschillende manieren tot stand komen, namelijk via een helpdeks, FAQ (Frequently Asked Questions ), Realtime chatfunctie en nog andere manieren van digitale communicatie. Tegenwoordig zie je daarin ook dat steeds meer bedrijven beginnen met een ‘Whatsappdesk’ oftewel een helpdesk via whatsapp. Dit is voornamelijk het dienstverlenende deel. Je heb daarnaast ook nog de websites met vele grote stukken tekst omtrent een bepaald onderwerp voor informatieve doeleinden. Prachtig voorbeeld hiervan is de site van het NIL.

Dit betekent nu natuurlijk niet dat je per se een van bovenstaande modellen moet volgen, je kan ze ook prima combineren! Hierin kunnen wij u prima begeleiden. Dit gebeurt dan door een persoonlijk gesprek.

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

10 manieren om hoogwaardige leads met ChatGPT te genereren  

10 manieren om hoogwaardige leads met ChatGPT te genereren  

Het landschap van leadgeneratie evolueert voortdurend, en bedrijven moeten zich aanpassen aan nieuwe methoden om potentiële klanten te bereiken en te converteren. Een opkomende kracht in dit domein is de integratie van kunstmatige intelligentie, met name ChatGPT, een geavanceerd taalmodel ontwikkeld door OpenAI. In dit blog gaan we verkennen hoe ChatGPT kan worden ingezet als een effectief instrument om hoogwaardige leads te genereren voor jouw bedrijf.

Mijn 10 e-mailmarketing tips om het openingspercentage te verhogen in 2024

Mijn 10 e-mailmarketing tips om het openingspercentage te verhogen in 2024

In dit blog onderzoeken we de wereld van e-mail openingspercentages, die niet alleen succes aanduiden maar ook cruciaal zijn voor betrokkenheid en conversie. Ontdek antwoorden op vragen zoals: Wat betekent het openingspercentage van een e-mail? Waarom is dit percentage zo belangrijk? We bieden 10 krachtige tips aan, variërend van het onderhouden van een schone e-maillijst tot het perfectioneren van uw onderwerpregel, om het openingspercentage te verhogen.

De 20 beste ChatGPT prompts voor marketing in 2024

De 20 beste ChatGPT prompts voor marketing in 2024

Ontdek 20 krachtige ChatGPT prompts voor content-, e-mail-, SEO- en socialmediamarketing. In de dynamische wereld van digitale marketing is ChatGPT dé sleutel tot innovatieve strategieën. Laat kunstmatige intelligentie je helpen om de aandacht te trekken, betrokkenheid te vergroten en conversies te stimuleren door middel van ChatGPT prompts.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons