Wat lezen mijn potentiële medewerkers graag?

Het is altijd wat: Je hebt voldoende klanten; je komt personeel te kort. Het werven van personeel vraagt een iets andere toon dan het werven van klanten. Hoe schrijf je een goede tekst?
Auteur: Erik Camman
Categorie: Nieuws

Wat lezen mijn potentiële medewerkers graag?

Het is altijd wat: Je hebt voldoende klanten; je komt personeel te kort. Het werven van personeel vraagt een iets andere toon dan het werven van klanten. Hoe schrijf je een goede tekst?
Auteur: Erik Camman
Categorie: Nieuws

Het is belangrijk om aantrekkelijke teksten te schrijven om de aandacht van potentiële medewerkers te trekken en hen te overtuigen om bij jouw bedrijf te solliciteren. Hier zijn een paar tips om jouw teksten zo aantrekkelijk mogelijk te maken:

Schrijf voor je doelgroep

Het is belangrijk om te weten wie je doelgroep is en wat hen interesseert. Door dit in gedachten te houden bij het schrijven van je teksten, kun je ervoor zorgen dat ze aantrekkelijk en relevant zijn voor de mensen die je wilt bereiken.

Houd het kort en bondig

Mensen hebben vaak weinig tijd en aandacht voor lange, uitgebreide teksten. Houd je teksten daarom kort en bondig, zodat ze gemakkelijk te lezen en te begrijpen zijn.

Meer weten?

Gebruik een duidelijke structuur

Een duidelijke structuur maakt je teksten overzichtelijker en gemakkelijker te lezen. Gebruik bijvoorbeeld tussenkopjes en alinea’s om de tekst op te delen en maak gebruik van opsommingstekens om belangrijke informatie te benadrukken.

Gebruik actieve taal

Actieve taal maakt je teksten levendiger en interessanter. Vermijd daarom passieve zinnen en gebruik in plaats daarvan actieve zinnen.

Wees positief en enthousiast

Positieve en enthousiaste teksten zijn aantrekkelijker dan negatieve en saaie teksten. Probeer daarom een positieve en enthousiaste toon aan te slaan in je teksten en benadruk de voordelen van werken bij jouw bedrijf. Maak er geen dreigbrief van, maar wek de indruk dat het leuk is om bij jou te werken

Laat je teksten nalezen

Laat je teksten altijd nalezen door iemand anders voordat je ze publiceert. (bijvoorbeeld door ons) Op deze manier kun je ervoor zorgen dat de tekst foutloos is en dat de boodschap duidelijk overkomt.

Met deze tips zorg je ervoor dat jouw teksten aantrekkelijk zijn voor potentiële medewerkers en dat ze graag bij jou solliciteren.

Was dit voldoende informatie?

We deden ons best. We hopen dat je hebt gevonden wat je zocht. Als dat niet zo is beantwoorden we jouw vraag persoonlijk. Stel hem via ons contactformulier of whatsapp, dan krijg je per kerende post antwoord.

Meer blogs

De waarde van AI voor bedrijfscommunicatie

De waarde van AI voor bedrijfscommunicatie

Is het de heilige graal voor jouw bedrijfscommunicatie? Of slaat het alles plat tot onherkenbare saaie proposities? In dit blog delen we een artikel van Gys-Walt van Egdom en hebben we Chat GPT een reactie laten schrijven.

Hoe maak ik betere verkopers

Hoe maak ik betere verkopers

In een vorig artikel beschreven we het probleem dat ondernemers vaak beter verkopen dan hun personeelsleden, In dit blog geven we een aantal oplossingen.

Jouw omzet stijgt (en jouw verkoopkosten stijgen sneller…)

Jouw omzet stijgt (en jouw verkoopkosten stijgen sneller…)

Een bekend probleem. Je neemt een verkoper aan. Dan blijkt dat deze meer kost en moeilijker klanten werft dan je zelf doet. En ook de kosten voor marketing stijgen. in dit blog 5 oorzaken van die kostenstijging op een rij. (in een volgend blog hoe je dat oplost)

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel direct