Wat lezen mijn potentiële medewerkers graag?

Het is altijd wat: Je hebt voldoende klanten; je komt personeel te kort. Het werven van personeel vraagt een iets andere toon dan het werven van klanten. Hoe schrijf je een goede tekst?
Auteur: Erik Camman
Categorie: Nieuws

Het is belangrijk om aantrekkelijke teksten te schrijven om de aandacht van potentiële medewerkers te trekken en hen te overtuigen om bij jouw bedrijf te solliciteren. Vijf tips om jouw teksten zo aantrekkelijk mogelijk te maken:

Schrijf voor je doelgroep

Weet wie je doelgroep is en wat hen interesseert. Door dit in gedachten te houden bij het schrijven van je teksten, worden deze aantrekkelijk en relevant voor de mensen die je wilt bereiken.

Houd het kort en bondig

Mensen hebben vaak weinig tijd en aandacht voor lange, uitgebreide teksten. Houd je teksten daarom kort en bondig, zodat ze gemakkelijk te lezen en te begrijpen zijn.

Gebruik een duidelijke structuur

Een duidelijke structuur maakt je teksten overzichtelijker en gemakkelijker te lezen. Gebruik bijvoorbeeld tussenkopjes en alinea’s om de tekst op te delen en maak gebruik van opsommingstekens om belangrijke informatie te benadrukken.

Gebruik actieve taal

Actieve taal maakt je teksten levendiger en interessanter. Vermijd daarom passieve zinnen en gebruik in plaats daarvan actieve zinnen.

Meer weten?

Positief en enthousiast

Positieve en enthousiaste teksten zijn aantrekkelijker dan negatieve en saaie teksten. Probeer daarom een positieve en enthousiaste toon aan te slaan in je teksten en benadruk de voordelen van werken bij jouw bedrijf. Maak er geen dreigbrief van, maar wek de indruk dat het leuk is om bij jou te werken.

Laat je teksten altijd nalezen voordat je ze publiceert. (bijvoorbeeld door ons) Als iemand er met een frisse blik naar kijkt kom je tot verrassende verbeteringen. Op deze manier zorg je ervoor dat de tekst foutloos is en dat de boodschap duidelijk overkomt.

https://www.linkedin.com/in/erikcamman/

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

De roadmap voor 2024

De roadmap voor 2024

Het is weer die tijd van het jaar waarin we vooruitblikken naar wat het volgende jaar in petto heeft. Plannen zijn gesmeed, begrotingen zijn opgesteld. Hopelijk heb je je budget voor 2024 al vastgelegd. Alles staat klaar voor een geweldig jaar, en wij zijn er klaar voor! Dus, waar gaan wij ons in 2024 specifiek op richten?

Met je gezicht in het nieuws

Met je gezicht in het nieuws

Het zal je maar gebeuren: ineens is jouw bedrijf in het nieuws. En komen er mensen met vragen. Betrokken medewerkers. Leveranciers. Of leden van jouw vereniging Soms zelfs journalisten. Die soms getraind zijn om jou de oneliners te laten zeggen die je eigenlijk niet in de krant wil hebben. En toch wil je transparant zijn. Dit is de checklist om je voor te bereiden op dat gesprek.

Waarom betaalde leadgeneratie op Facebook en LinkedIn niet werkt

Waarom betaalde leadgeneratie op Facebook en LinkedIn niet werkt

In een post op LinkedIn deelt Chris Walker, CEO van Refine Labs zijn analyse van de dataset van META (Facebook) over betaald adverteren voor B2B bedrijven. Ook Nederlandse B2B-bedrijven proberen al jarenlang te achterhalen of het goed is om te investeren in dit type campagnes. Zijn resultaten bevestigen wat hij (en wij) al lang vermoeden.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons