Wat lezen mijn potentiële medewerkers graag?

Het is altijd wat: Je hebt voldoende klanten; je komt personeel te kort. Het werven van personeel vraagt een iets andere toon dan het werven van klanten. Hoe schrijf je een goede tekst?
Auteur: Erik Camman
Categorie: Nieuws

Het is belangrijk om aantrekkelijke teksten te schrijven om de aandacht van potentiële medewerkers te trekken en hen te overtuigen om bij jouw bedrijf te solliciteren. Vijf tips om jouw teksten zo aantrekkelijk mogelijk te maken:

Schrijf voor je doelgroep

Weet wie je doelgroep is en wat hen interesseert. Door dit in gedachten te houden bij het schrijven van je teksten, worden deze aantrekkelijk en relevant voor de mensen die je wilt bereiken.

Houd het kort en bondig

Mensen hebben vaak weinig tijd en aandacht voor lange, uitgebreide teksten. Houd je teksten daarom kort en bondig, zodat ze gemakkelijk te lezen en te begrijpen zijn.

Gebruik een duidelijke structuur

Een duidelijke structuur maakt je teksten overzichtelijker en gemakkelijker te lezen. Gebruik bijvoorbeeld tussenkopjes en alinea’s om de tekst op te delen en maak gebruik van opsommingstekens om belangrijke informatie te benadrukken.

Gebruik actieve taal

Actieve taal maakt je teksten levendiger en interessanter. Vermijd daarom passieve zinnen en gebruik in plaats daarvan actieve zinnen.

Meer weten?

Positief en enthousiast

Positieve en enthousiaste teksten zijn aantrekkelijker dan negatieve en saaie teksten. Probeer daarom een positieve en enthousiaste toon aan te slaan in je teksten en benadruk de voordelen van werken bij jouw bedrijf. Maak er geen dreigbrief van, maar wek de indruk dat het leuk is om bij jou te werken.

Laat je teksten altijd nalezen voordat je ze publiceert. (bijvoorbeeld door ons) Als iemand er met een frisse blik naar kijkt kom je tot verrassende verbeteringen. Op deze manier zorg je ervoor dat de tekst foutloos is en dat de boodschap duidelijk overkomt.

https://www.linkedin.com/in/erikcamman/

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

Trends en toekomstperspectieven

Dit is het derde blog in een serie van drie over de inzet van AI-agents in marketing en communicatie.Blog 1: Hoe wij marketing verbeteren met AIBlog 2: Onze randvoorwaarden aan AI Agents of maak direct een afspraak om te leren hoe we jouw marketing en verkoop...

Onze randvoorwaarden voor de inzet van AI

Dit is het tweede blog in een serie van drie over de inzet van AI-agents in marketing en communicatie.Blog 1: Hoe wij marketing verbeteren met AIBlog 3: Trends en toekomstperspectieven of maak direct een afspraak om te leren hoe we jouw marketing en verkoop verbeteren...

Hoe wij marketing verbeteren met AI

Dit is het eerste blog in een serie van drie over de inzet van AI-agents in marketing en communicatie.Blog 2: Onze randvoorwaarden aan AI AgentsBlog 3: Trends en toekomstperspectieven of maak direct een afspraak om te leren hoe we jouw marketing en verkoop verbeteren...

Contact

Caballerofabriek unit 81
Saturnusstraat 60
2516 AH Den Haag (plan je route)

Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Schrijf je nu in en ontvang elk kwartaal marketing- en verkooptips:

KvK: 66789060
BTW: 856698076B01

Volg ons ook op:

LinkedIn

Loading...