Wat is de beste Call To Action?

Dan heb je eindelijk bezoekers op jouw website. Honderden. Maar ze converteren niet in klanten. Dan klopt er iets niet. Biedt je jouw bezoekers wel voldoende goede CTA's?
Auteur: Jasper Camman
Categorie: Marketing, Sales

Wat is de beste Call To Action?

Dan heb je eindelijk bezoekers op jouw website. Honderden. Maar ze converteren niet in klanten. Dan klopt er iets niet. Biedt je jouw bezoekers wel voldoende goede CTA's?
Auteur: Jasper Camman
Categorie: Marketing, Sales

Waaraan moet een goede Call to Action voldoen?

Een goede call-to-action (CTA) bevat meestal de volgende elementen:

Een duidelijke actie benoemen

Dit kan zoiets zijn als ‘Aanmelden’, ‘Meer informatie’ of ‘Nu kopen’.

Een gevoel van urgentie of schaarste

U kunt bijvoorbeeld taal gebruiken als ‘Nu aanmelden’ of ‘Aanbieding voor beperkte tijd’ om gebruikers aan te moedigen actie te ondernemen.

Sterke en overtuigende taal

De CTA moet op een manier worden geschreven die de gebruiker motiveert en inspireert om de gewenste actie te ondernemen.

Een voordeel of waardepropositie

De CTA moet duidelijk de voordelen communiceren die de gebruiker krijgt door de gewenste actie te ondernemen.

Mobiele optimalisatie

Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de CTA gemakkelijk te gebruiken is op mobiele apparaten, aangezien veel gebruikers de site op een smartphone of tablet zullen bezoeken.

Hoe ziet een goede CTA er uit?

Er zijn verschillende factoren waarmee je rekening moet houden bij het ontwerpen van een goede call-to-action (CTA)-knop:

Positionering

De CTA-knop moet prominent worden weergegeven en gemakkelijk te vinden zijn.

Grootte

De CTA-knop moet groot genoeg zijn om gemakkelijk opgemerkt en aangeklikt te worden, maar niet zo groot dat hij afleidt van andere inhoud op de pagina.

Kleur

De kleur van de CTA-knop moet opvallen en visueel aantrekkelijk zijn, terwijl hij ook consistent moet zijn met het algehele ontwerp van de pagina.

Tekst

De tekst op de CTA-knop moet duidelijk en beknopt zijn en moet de actie overbrengen die wordt uitgevoerd wanneer op de knop wordt geklikt (bijv. ‘Aanmelden’, ‘Meer informatie’, ‘Nu kopen’).

Contrast

De CTA-knop moet voldoende contrast hebben met de achtergrond om hem goed te kunnen zien.

Plaatsing

De CTA-knop moet op een plaats worden geplaatst waar hij waarschijnlijk wordt opgemerkt en aangeklikt, zoals bovenaan de pagina of naast relevante inhoud.

Welke CTA is beter?

Wat is een goede CTA?

Wat is een goede CTA?

Was dit voldoende informatie?

We deden ons best. We hopen dat je hebt gevonden wat je zocht. Als dat niet zo is beantwoorden we jouw vraag persoonlijk. Stel hem via ons contactformulier of whatsapp, dan krijg je per kerende post antwoord.

Meer blogs

Drie interviewmethodes om jouw klant te leren kennen

Drie interviewmethodes om jouw klant te leren kennen

Je wil meer weten over de motivatie van jouw klanten. Of van jouw prospects. Om jouw dienst te verbeteren. Dan moet je vragen stellen. Om informatie op te halen. Dat kan op drie manieren. Door zelf te gaan luisteren, de doelgroep te laten bellen of door een digitale enquête. Er is een relatie tussen de kwaliteit (die is aflopend) de quantiteit (die is oplopend) en de kosten per afgenomen interview.

Welke vraag stel jij?

Welke vraag stel jij?

Het is een feit. Mensen praten graag. We hebben veel kennis en delen die. Jij ook. Jouw bedrijf ook. Over jullie diensten. Jouw producten. We vertellen wat af. In dit blog vertel ik je (!) waarmee je jouw relatie met jouw klanten duurzaam maakt. Door te luisteren. Dus haak niet af. Lees. Ontdek de waarde van de vraag.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Bel direct