Waarom verkoop ik méér dan mijn verkopers?

Een bekend probleem. Ben jij nou zo slim, of....? Toch gaan we niet voorkomen dat jij het snelste converteert. Maar ook bij jou zitten er maar 25 uur in een dag. Dus je moet verkopers in positie brengen. In dit blog vertellen we de oorzaken, in het volgende blog hoe je het oplost.
Auteur: Erik Camman
Categorie: Nieuws

Een ondernemer heeft over het algemeen meer betrokkenheid bij het bedrijf en een dieper inzicht in de bedrijfsactiviteiten en de doelgroep. Dit kan leiden tot een betere conversie dan bij een personeelslid.

Meer kennis en betrokkenheid

Als ondernemer begrijp je meer van de producten of diensten die het bedrijf aanbiedt. Dit betekent dat jij beter in staat is om de waardepropositie van het bedrijf te communiceren en klanten te overtuigen om een aankoop te doen.

Meer flexibiliteit

Een ‘echte’ ondernemer past zich snel aan veranderende marktomstandigheden en klantbehoeften. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat de eigenaar sneller kan reageren op feedback van klanten en aanpassingen kan doen aan de verkoopstrategie om beter te voldoen aan de behoeften van de doelgroep.

Meer passie en motivatie

Als ondernemer heb je vaak meer passie en motivatie voor het bedrijf dan een personeelslid. Dit kan leiden tot meer energie en inzet om klanten te overtuigen en om te zetten in aankopen.

Betere relaties met klanten

Als eigenaar heeft men vaak de mogelijkheid om persoonlijke relaties op te bouwen met klanten en hen een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden. Dit kan resulteren in hogere conversies en een hogere loyaliteit van klanten.

Natuurlijk zijn er ook personeelsleden die goed kunnen converteren en ondernemers die minder effectief zijn in het omzetten van klanten. Het is echter vaak zo dat een ondernemer over de vaardigheden, kennis, flexibiliteit, passie en motivatie beschikt om beter te converteren dan een personeelslid.

Meer rendement op jouw verkopers?

Wil je jouw verkopers meer laten verkopen. Meld ze dan aan voor onze workshop verkoopvaardigheden. Met de code: erikcamman mag je deze gratis volgen.

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

De roadmap voor 2024

De roadmap voor 2024

Het is weer die tijd van het jaar waarin we vooruitblikken naar wat het volgende jaar in petto heeft. Plannen zijn gesmeed, begrotingen zijn opgesteld. Hopelijk heb je je budget voor 2024 al vastgelegd. Alles staat klaar voor een geweldig jaar, en wij zijn er klaar voor! Dus, waar gaan wij ons in 2024 specifiek op richten?

Met je gezicht in het nieuws

Met je gezicht in het nieuws

Het zal je maar gebeuren: ineens is jouw bedrijf in het nieuws. En komen er mensen met vragen. Betrokken medewerkers. Leveranciers. Of leden van jouw vereniging Soms zelfs journalisten. Die soms getraind zijn om jou de oneliners te laten zeggen die je eigenlijk niet in de krant wil hebben. En toch wil je transparant zijn. Dit is de checklist om je voor te bereiden op dat gesprek.

Waarom betaalde leadgeneratie op Facebook en LinkedIn niet werkt

Waarom betaalde leadgeneratie op Facebook en LinkedIn niet werkt

In een post op LinkedIn deelt Chris Walker, CEO van Refine Labs zijn analyse van de dataset van META (Facebook) over betaald adverteren voor B2B bedrijven. Ook Nederlandse B2B-bedrijven proberen al jarenlang te achterhalen of het goed is om te investeren in dit type campagnes. Zijn resultaten bevestigen wat hij (en wij) al lang vermoeden.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons