Waarom verkoop ik méér dan mijn verkopers?

Een bekend probleem. Ben jij nou zo slim, of....? Toch gaan we niet voorkomen dat jij het snelste converteert. Maar ook bij jou zitten er maar 25 uur in een dag. Dus je moet verkopers in positie brengen. In dit blog vertellen we de oorzaken, in het volgende blog hoe je het oplost.
Auteur: Erik Camman
Categorie: Nieuws

Waarom verkoop ik méér dan mijn verkopers?

Een bekend probleem. Ben jij nou zo slim, of....? Toch gaan we niet voorkomen dat jij het snelste converteert. Maar ook bij jou zitten er maar 25 uur in een dag. Dus je moet verkopers in positie brengen. In dit blog vertellen we de oorzaken, in het volgende blog hoe je het oplost.
Auteur: Erik Camman
Categorie: Nieuws

Een ondernemer heeft over het algemeen meer betrokkenheid bij het bedrijf en een dieper inzicht in de bedrijfsactiviteiten en de doelgroep. Dit kan leiden tot een betere conversie dan bij een personeelslid.

Meer kennis en betrokkenheid

Als ondernemer begrijp je meer van de producten of diensten die het bedrijf aanbiedt. Dit betekent dat jij beter in staat is om de waardepropositie van het bedrijf te communiceren en klanten te overtuigen om een aankoop te doen.

Meer flexibiliteit

Een ‘echte’ ondernemer past zich snel aan veranderende marktomstandigheden en klantbehoeften. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat de eigenaar sneller kan reageren op feedback van klanten en aanpassingen kan doen aan de verkoopstrategie om beter te voldoen aan de behoeften van de doelgroep.

Meer passie en motivatie

Als ondernemer heb je vaak meer passie en motivatie voor het bedrijf dan een personeelslid. Dit kan leiden tot meer energie en inzet om klanten te overtuigen en om te zetten in aankopen.

Meer weten?

Betere relaties met klanten

Als eigenaar heeft men vaak de mogelijkheid om persoonlijke relaties op te bouwen met klanten en hen een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden. Dit kan resulteren in hogere conversies en een hogere loyaliteit van klanten.

Natuurlijk zijn er ook personeelsleden die goed kunnen converteren en ondernemers die minder effectief zijn in het omzetten van klanten. Het is echter vaak zo dat een ondernemer over de vaardigheden, kennis, flexibiliteit, passie en motivatie beschikt om beter te converteren dan een personeelslid.

Was dit voldoende informatie?

We deden ons best. We hopen dat je hebt gevonden wat je zocht. Als dat niet zo is beantwoorden we jouw vraag persoonlijk. Stel hem via ons contactformulier of whatsapp, dan krijg je per kerende post antwoord.

Meer blogs

De waarde van AI voor bedrijfscommunicatie

De waarde van AI voor bedrijfscommunicatie

Is het de heilige graal voor jouw bedrijfscommunicatie? Of slaat het alles plat tot onherkenbare saaie proposities? In dit blog delen we een artikel van Gys-Walt van Egdom en hebben we Chat GPT een reactie laten schrijven.

Hoe maak ik betere verkopers

Hoe maak ik betere verkopers

In een vorig artikel beschreven we het probleem dat ondernemers vaak beter verkopen dan hun personeelsleden, In dit blog geven we een aantal oplossingen.

Jouw omzet stijgt (en jouw verkoopkosten stijgen sneller…)

Jouw omzet stijgt (en jouw verkoopkosten stijgen sneller…)

Een bekend probleem. Je neemt een verkoper aan. Dan blijkt dat deze meer kost en moeilijker klanten werft dan je zelf doet. En ook de kosten voor marketing stijgen. in dit blog 5 oorzaken van die kostenstijging op een rij. (in een volgend blog hoe je dat oplost)

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel direct