Jouw omzet stijgt (en jouw verkoopkosten stijgen sneller…)

Een bekend probleem. Je neemt een verkoper aan. Dan blijkt dat deze meer kost en moeilijker klanten werft dan je zelf doet. En ook de kosten voor marketing stijgen. in dit blog 5 oorzaken van die kostenstijging op een rij. (in een volgend blog hoe je dat oplost)
Auteur: Erik Camman
Categorie: Nieuws

Je hebt een succesvol bedrijf. Gefeliciteerd. Nu wil je verder groeien. En je komt er achter dat groeien geld kost. Niet in de laatste plaats voor verkoop en marketing. Het is zaak om er goed op te letten dat beiden gelijke tred houden. Wat zijn nu de kostenverhogers om goed in kaart te hebben.

Overhead:

Als een bedrijf groeit en meer producten of diensten produceert of verkoopt, kan het in aanmerking komen voor schaalvoordelen. Dit betekent dat de kosten per eenheid dalen naarmate de productie toeneemt. Bijvoorbeeld, als een bedrijf meer producten produceert, kan het grotere hoeveelheden grondstoffen inkopen tegen lagere prijzen. Echter, bij een groeiend bedrijf kunnen de overheadkosten, zoals marketing, administratie en management, stijgen, waardoor de totale kostprijs van verkoop toeneemt.

Meer weten?

Hogere kosten voor kwaliteit en service:

Als een bedrijf groeit, kunnen de kosten voor kwaliteit en service toenemen. Bijvoorbeeld, als een bedrijf meer klanten bedient, kan het meer middelen moeten toewijzen aan klantenservice en ondersteuning. Ook kan er meer nodig zijn voor het kwaliteitscontroleproces om te zorgen dat er aan de grotere vraag wordt voldaan en dat producten of diensten aan de juiste standaarden blijven voldoen.

Hogere kosten voor voorraad:

Als een bedrijf groeit, kan de voorraad toenemen, waardoor de kosten voor opslag, transport en beheer toenemen. Een bedrijf kan ook hogere voorraadniveaus nodig hebben om aan de groeiende vraag te voldoen.

Hogere kosten voor marketing en verkoop:

Als een bedrijf groeit, kan het meer middelen moeten toewijzen aan marketing- en verkoopactiviteiten om de groeiende vraag bij te houden. Dit kan leiden tot hogere kosten voor reclame, promotie en verkoopondersteuning. Als specialist op dit terrein brengt Klantenfabriek precies in kaart waar jouw marketingeuro naar toe rolt en hoe deze zo effectief mogelijk wordt ingezet.

Hogere kosten voor personeel:

Als een bedrijf groeit, kan het meer personeel nodig hebben om aan de groeiende vraag te voldoen. Dit kan leiden tot hogere kosten voor salarissen, voordelen en training.

Kortom, hoewel schaalvoordelen de kosten per eenheid kunnen verlagen, kunnen andere factoren leiden tot hogere totale kostprijzen van verkoop naarmate een bedrijf groeit. Het is belangrijk dat je deze kosten op jouw netvlies hevt om ervoor te zorgen dat de groei duurzaam en winstgevend blijft.

Meer weten?

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

De roadmap voor 2024

De roadmap voor 2024

Het is weer die tijd van het jaar waarin we vooruitblikken naar wat het volgende jaar in petto heeft. Plannen zijn gesmeed, begrotingen zijn opgesteld. Hopelijk heb je je budget voor 2024 al vastgelegd. Alles staat klaar voor een geweldig jaar, en wij zijn er klaar voor! Dus, waar gaan wij ons in 2024 specifiek op richten?

Met je gezicht in het nieuws

Met je gezicht in het nieuws

Het zal je maar gebeuren: ineens is jouw bedrijf in het nieuws. En komen er mensen met vragen. Betrokken medewerkers. Leveranciers. Of leden van jouw vereniging Soms zelfs journalisten. Die soms getraind zijn om jou de oneliners te laten zeggen die je eigenlijk niet in de krant wil hebben. En toch wil je transparant zijn. Dit is de checklist om je voor te bereiden op dat gesprek.

Waarom betaalde leadgeneratie op Facebook en LinkedIn niet werkt

Waarom betaalde leadgeneratie op Facebook en LinkedIn niet werkt

In een post op LinkedIn deelt Chris Walker, CEO van Refine Labs zijn analyse van de dataset van META (Facebook) over betaald adverteren voor B2B bedrijven. Ook Nederlandse B2B-bedrijven proberen al jarenlang te achterhalen of het goed is om te investeren in dit type campagnes. Zijn resultaten bevestigen wat hij (en wij) al lang vermoeden.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons