Jouw omzet stijgt (en jouw verkoopkosten stijgen sneller…)

Een bekend probleem. Je neemt een verkoper aan. Dan blijkt dat deze meer kost en moeilijker klanten werft dan je zelf doet. En ook de kosten voor marketing stijgen. in dit blog 5 oorzaken van die kostenstijging op een rij. (in een volgend blog hoe je dat oplost)
Auteur: Erik Camman
Categorie: Nieuws

Jouw omzet stijgt (en jouw verkoopkosten stijgen sneller…)

Een bekend probleem. Je neemt een verkoper aan. Dan blijkt dat deze meer kost en moeilijker klanten werft dan je zelf doet. En ook de kosten voor marketing stijgen. in dit blog 5 oorzaken van die kostenstijging op een rij. (in een volgend blog hoe je dat oplost)
Auteur: Erik Camman
Categorie: Nieuws

Je hebt een succesvol bedrijf. Gefeliciteerd. Nu wil je verder groeien. En je komt er achter dat groeien geld kost. Niet in de laatste plaats voor verkoop en marketing. Het is zaak om er goed op te letten dat beiden gelijke tred houden. Wat zijn nu de kostenverhogers om goed in kaart te hebben.

Overhead:

Als een bedrijf groeit en meer producten of diensten produceert of verkoopt, kan het in aanmerking komen voor schaalvoordelen. Dit betekent dat de kosten per eenheid dalen naarmate de productie toeneemt. Bijvoorbeeld, als een bedrijf meer producten produceert, kan het grotere hoeveelheden grondstoffen inkopen tegen lagere prijzen. Echter, bij een groeiend bedrijf kunnen de overheadkosten, zoals marketing, administratie en management, stijgen, waardoor de totale kostprijs van verkoop toeneemt.

Meer weten?

Hogere kosten voor kwaliteit en service:

Als een bedrijf groeit, kunnen de kosten voor kwaliteit en service toenemen. Bijvoorbeeld, als een bedrijf meer klanten bedient, kan het meer middelen moeten toewijzen aan klantenservice en ondersteuning. Ook kan er meer nodig zijn voor het kwaliteitscontroleproces om te zorgen dat er aan de grotere vraag wordt voldaan en dat producten of diensten aan de juiste standaarden blijven voldoen.

Hogere kosten voor voorraad:

Als een bedrijf groeit, kan de voorraad toenemen, waardoor de kosten voor opslag, transport en beheer toenemen. Een bedrijf kan ook hogere voorraadniveaus nodig hebben om aan de groeiende vraag te voldoen.

Hogere kosten voor marketing en verkoop:

Als een bedrijf groeit, kan het meer middelen moeten toewijzen aan marketing- en verkoopactiviteiten om de groeiende vraag bij te houden. Dit kan leiden tot hogere kosten voor reclame, promotie en verkoopondersteuning. Als specialist op dit terrein brengt Klantenfabriek precies in kaart waar jouw marketingeuro naar toe rolt en hoe deze zo effectief mogelijk wordt ingezet.

Hogere kosten voor personeel:

Als een bedrijf groeit, kan het meer personeel nodig hebben om aan de groeiende vraag te voldoen. Dit kan leiden tot hogere kosten voor salarissen, voordelen en training.

Kortom, hoewel schaalvoordelen de kosten per eenheid kunnen verlagen, kunnen andere factoren leiden tot hogere totale kostprijzen van verkoop naarmate een bedrijf groeit. Het is belangrijk dat je deze kosten op jouw netvlies hevt om ervoor te zorgen dat de groei duurzaam en winstgevend blijft.

Meer weten?

Was dit voldoende informatie?

We deden ons best. We hopen dat je hebt gevonden wat je zocht. Als dat niet zo is beantwoorden we jouw vraag persoonlijk. Stel hem via ons contactformulier of whatsapp, dan krijg je per kerende post antwoord.

Meer blogs

De waarde van AI voor bedrijfscommunicatie

De waarde van AI voor bedrijfscommunicatie

Is het de heilige graal voor jouw bedrijfscommunicatie? Of slaat het alles plat tot onherkenbare saaie proposities? In dit blog delen we een artikel van Gys-Walt van Egdom en hebben we Chat GPT een reactie laten schrijven.

Hoe maak ik betere verkopers

Hoe maak ik betere verkopers

In een vorig artikel beschreven we het probleem dat ondernemers vaak beter verkopen dan hun personeelsleden, In dit blog geven we een aantal oplossingen.

Waarom verkoop ik méér dan mijn verkopers?

Waarom verkoop ik méér dan mijn verkopers?

Een bekend probleem. Ben jij nou zo slim, of….? Toch gaan we niet voorkomen dat jij het snelste converteert. Maar ook bij jou zitten er maar 25 uur in een dag. Dus je moet verkopers in positie brengen. In dit blog vertellen we de oorzaken, in het volgende blog hoe je het oplost.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel direct