Hoe wordt mijn bedrijf aantrekkelijk?

Voor klanten. En ook voor potentiële werknemers. Want de markt vraag om meer. En als jij wilt leveren moet je net zoveel aandacht schenken aan het vinden van goede mensen om het uit te voeren als aan het vinden van klanten.
Auteur: Erik Camman
Categorie: Nieuws

Als ondernemer ben je constant op zoek naar talentvolle en gemotiveerde medewerkers om je team te versterken. Maar hoe zorg je ervoor dat potentiële medewerkers interesse hebben in jouw bedrijf en zich aangetrokken voelen tot de vacatures die je aanbiedt? Een belangrijk aspect is de uitstraling van je bedrijf en de manier waarop dit gepresenteerd wordt op je website. In deze blog geven we je tips over hoe je jouw website aantrekkelijk maakt voor potentiële medewerkers.

Een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website

Het eerste wat een potentiële medewerker zal opmerken bij het bezoeken van je website, is de uitstraling. Zorg daarom dat je website overzichtelijk en gebruiksvriendelijk is. Dit betekent dat de belangrijkste informatie over jouw bedrijf en de vacatures makkelijk te vinden zijn en dat de website gemakkelijk te navigeren is. Vermijd onnodige afleidingen zoals te veel afbeeldingen of onnodige tekst.

Maak gebruik van visuele content

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Maak daarom gebruik van visuele content zoals foto’s en video’s om je bedrijf en de werkomgeving te presenteren. Potentiële medewerkers willen graag weten waar ze terechtkomen en hoe de sfeer op de werkvloer is.

Laat je bedrijfscultuur zien

De bedrijfscultuur is voor veel potentiële medewerkers belangrijk. Laat daarom op je website zien wat de normen en waarden van jouw bedrijf zijn en wat je belangrijk vindt. Dit kan bijvoorbeeld door middel van een aparte pagina over de bedrijfscultuur, of door het delen van verhalen van medewerkers.

Toon openstaande vacatures

Zorg dat openstaande vacatures duidelijk zichtbaar zijn op je website. Potentiële medewerkers willen graag weten of er vacatures zijn en wat de vereisten zijn voor deze functies. Maak het sollicitatieproces ook zo gemakkelijk mogelijk door bijvoorbeeld een sollicitatieformulier op je website te plaatsen.

Maak gebruik van referenties

Referenties van huidige medewerkers of voormalige medewerkers kunnen potentiële medewerkers overtuigen om te solliciteren. Laat daarom op je website zien wat medewerkers vinden van het werken bij jouw bedrijf en wat hun ervaringen zijn.

Met deze tips maak je jouw website aantrekkelijk voor potentiële medewerkers en vergroot je de kans dat ze bij jouw bedrijf willen werken. Het is belangrijk om te onthouden dat jouw website het visitekaartje van je bedrijf is, dus besteed hier voldoende aandacht aan. Succes met het vinden van talentvolle en gemotiveerde medewerkers!

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

De roadmap voor 2024

De roadmap voor 2024

Het is weer die tijd van het jaar waarin we vooruitblikken naar wat het volgende jaar in petto heeft. Plannen zijn gesmeed, begrotingen zijn opgesteld. Hopelijk heb je je budget voor 2024 al vastgelegd. Alles staat klaar voor een geweldig jaar, en wij zijn er klaar voor! Dus, waar gaan wij ons in 2024 specifiek op richten?

Met je gezicht in het nieuws

Met je gezicht in het nieuws

Het zal je maar gebeuren: ineens is jouw bedrijf in het nieuws. En komen er mensen met vragen. Betrokken medewerkers. Leveranciers. Of leden van jouw vereniging Soms zelfs journalisten. Die soms getraind zijn om jou de oneliners te laten zeggen die je eigenlijk niet in de krant wil hebben. En toch wil je transparant zijn. Dit is de checklist om je voor te bereiden op dat gesprek.

Waarom betaalde leadgeneratie op Facebook en LinkedIn niet werkt

Waarom betaalde leadgeneratie op Facebook en LinkedIn niet werkt

In een post op LinkedIn deelt Chris Walker, CEO van Refine Labs zijn analyse van de dataset van META (Facebook) over betaald adverteren voor B2B bedrijven. Ook Nederlandse B2B-bedrijven proberen al jarenlang te achterhalen of het goed is om te investeren in dit type campagnes. Zijn resultaten bevestigen wat hij (en wij) al lang vermoeden.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons