In deze eerste blog hebben wij het over het opzetten van Google Analytics en de vragen die wij krijgen met betrekking tot Google Analytics. In de volgende blogs zullen wij deze vragen gaan beantwoorden.
Hoe installeer je Google Analytics
Als eerst heb je een Google Analytics account nodig. Als je al een primaire Google account heb die je gebruikt voor Gmail, Google Drive en andere Google diensten kan je deze gebruiken om Google Analytics te activeren. Zo niet dan zal je een nieuwe moeten maken.
Dit moet een Google account zijn die u voor een lange tijd wil gaan gebruiken en ook alleen jij toegang toe heeft. Je kunt altijd nog rechten toekennen aan andere gebruikers om toegang te kunnen krijgen tot Google Analytics.
Heb je vragen? Of hulp nodig met Google Analytics? Neem gerust contact op.
Google Analytics voor SEO.
Als Google Analytics is een tool voor het optimaliseren van de website. Veel data word uitgelezen en daarbij ook het zoekgedrag van de gebruikers. Met welke zoekwoorden zijn ze op de website gekomen? Welke zoek opdrachten gebruiken ze op de website? Al deze data is van groot belang om correct en actief SEO toe te passen.
Hoe eerder Google Analytics geinstalleerd is op de website, hoe meer data er is om mee te werken. En des te meer pagina’s geoptimaliseerd kunnen worden met de juiste zoekwoorden. Ook kan je uit deze statistieken halen of pagina’s op de website wel functioneel zijn of misschien juist helemaal niet. Hier op kan nog na gedacht worden of betreffende pagina’s aangepast moeten worden of misschien wel uitgeschakeld kunnen worden.
Waarom elke website eigenaar Google Analytics nodig heeft.
Heb je een blog? Of een statische website? Als het antwoord ja is, ook al is het voor persoonlijk of zakelijk gebruik, dan heb je Google Analytics nodig. Hier zijn een aantal vragen die wij regelmatig krijgen over websites die je kan beantwoorden met Google Analytics. Hoeveel bezoekers heeft mijn website? Waar komen mijn bezoekers vandaan? Heb ik een mobiel vriendelijke website nodig? Vanaf welke websites krijg ik bezoekers? Welke marketing strategieën genereren het meeste verkeer? Welke pagina’s op mijn website zijn populair? Hoeveel bezoekers heb ik omgezet naar leads of klanten? Hoe kan ik mijn website snelheid optimaliseren? Welke content van mijn blog vinden bezoekers het leukst? Er zijn nog vele andere vragen die je kan beantwoorden met Google Analytics, maar dit zijn over het algemeen de meeste belangrijke voor een website eigenaar.