De zin en onzin van zoekmachines

Ebay heeft de effectiviteit van de gekochte clicks via Adwords laten onderzoeken en het blijkt dat deze weinig profijt opleveren. Geldt dat nu ook voor andere bedrijven of leveren SEO en Adwords voor MKB-ondernemingen wel resultaten?
Auteur: Roland van Dijke
Categorie: Marketing

De zin en onzin van zoekmachines

Ebay heeft de effectiviteit van de gekochte clicks via Adwords laten onderzoeken en het blijkt dat deze weinig profijt opleveren. Geldt dat nu ook voor andere bedrijven of leveren SEO en Adwords voor MKB-ondernemingen wel resultaten?
Auteur: Roland van Dijke
Categorie: Marketing
Bedrijven verwachten gouden bergen
De uitslag van het onderzoek van Ebay sluit aan bij onze observatie dat bedrijven vaak te veel geld uitgeven aan Adwords. Het lijkt zo’n eenvoudige manier om klanten te werven, maar als je er weinig opdrachten uit haalt, is de conversie vaak veel te laag. Ander is het als je op zoek bent naar nieuwe klanten waarmee je een langere relatie wilt aanknopen. Daarbij zou een eerste contact via Google een goed begin kunnen zijn. Dat contact hoeft niet persé via Adwords te lopen. Via slimme zoekmachinemarketing vindt jouw doelgroep je ook. Gebruik bijvoorbeeld zoekwoorden die te maken hebben met de problemen die de doelgroepen hebben, de vragen die ze hebben en de antwoorden die ze zoeken. Dat onderscheid je van de algemene zoektermen die iedereen al gebruikt.
Wanneer is Adwords effectief?
Voor kleinere organisaties heeft het inzetten van Adwords, in combinatie met een vindstrategie, dus wèl nut. Je bent immers niet zo bekend dat klanten met een manifeste behoefte direct naar jou zoeken net zoals bij Ebay. Bedrijven met niche-producten kunnen ook profijt hebben van Adwords. Het is dus zaak om er slim mee om te gaan en jouw marketingeuro verstandig in te zetten. Internetmarketing kan organisaties helpen om nieuwe doelgroepen aan te boren en bestaande relaties te verduurzamen. Zoals alle vormen van marketing werkt SEO het beste als het een onderdeel is van je totale verkoopstrategie. Daarmee is digitale marketing weer gewone marketing.

Was dit voldoende informatie?

We deden ons best. We hopen dat je hebt gevonden wat je zocht. Als dat niet zo is beantwoorden we jouw vraag persoonlijk. Stel hem via ons contactformulier of whatsapp, dan krijg je per kerende post antwoord.

Meer blogs

Wat is de beste Call To Action?

Wat is de beste Call To Action?

Dan heb je eindelijk bezoekers op jouw website. Honderden. Maar ze converteren niet in klanten. Dan klopt er iets niet. Biedt je jouw bezoekers wel voldoende goede CTA’s?

Drie interviewmethodes om jouw klant te leren kennen

Drie interviewmethodes om jouw klant te leren kennen

Je wil meer weten over de motivatie van jouw klanten. Of van jouw prospects. Om jouw dienst te verbeteren. Dan moet je vragen stellen. Om informatie op te halen. Dat kan op drie manieren. Door zelf te gaan luisteren, de doelgroep te laten bellen of door een digitale enquête. Er is een relatie tussen de kwaliteit (die is aflopend) de quantiteit (die is oplopend) en de kosten per afgenomen interview.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel direct