De zin en onzin van zoekmachines

Ebay heeft de effectiviteit van de gekochte clicks via Adwords laten onderzoeken en het blijkt dat deze weinig profijt opleveren. Geldt dat nu ook voor andere bedrijven of leveren SEO en Adwords voor MKB-ondernemingen wel resultaten?
Auteur: Roland van Dijke
Categorie: Marketing
Bedrijven verwachten gouden bergen
De uitslag van het onderzoek van Ebay sluit aan bij onze observatie dat bedrijven vaak te veel geld uitgeven aan Adwords. Het lijkt zo’n eenvoudige manier om klanten te werven, maar als je er weinig opdrachten uit haalt, is de conversie vaak veel te laag. Ander is het als je op zoek bent naar nieuwe klanten waarmee je een langere relatie wilt aanknopen. Daarbij zou een eerste contact via Google een goed begin kunnen zijn. Dat contact hoeft niet persé via Adwords te lopen. Via slimme zoekmachinemarketing vindt jouw doelgroep je ook. Gebruik bijvoorbeeld zoekwoorden die te maken hebben met de problemen die de doelgroepen hebben, de vragen die ze hebben en de antwoorden die ze zoeken. Dat onderscheid je van de algemene zoektermen die iedereen al gebruikt.
Wanneer is Adwords effectief?
Voor kleinere organisaties heeft het inzetten van Adwords, in combinatie met een vindstrategie, dus wèl nut. Je bent immers niet zo bekend dat klanten met een manifeste behoefte direct naar jou zoeken net zoals bij Ebay. Bedrijven met niche-producten kunnen ook profijt hebben van Adwords. Het is dus zaak om er slim mee om te gaan en jouw marketingeuro verstandig in te zetten. Internetmarketing kan organisaties helpen om nieuwe doelgroepen aan te boren en bestaande relaties te verduurzamen. Zoals alle vormen van marketing werkt SEO het beste als het een onderdeel is van je totale verkoopstrategie. Daarmee is digitale marketing weer gewone marketing.

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

Hoe realiseer je effectieve B2B leadgeneratie?

Hoe realiseer je effectieve B2B leadgeneratie?

Als B2B onderneming weet je hoe belangrijk het is om nieuwe leads te genereren en bestaande relaties te onderhouden. Leadgeneratie draait om het aantrekken van potentiële klanten die geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. Het juiste proces en de juiste strategieën kunnen hierin het verschil maken.

10 manieren om hoogwaardige leads met ChatGPT te genereren  

10 manieren om hoogwaardige leads met ChatGPT te genereren  

Het landschap van leadgeneratie evolueert voortdurend, en bedrijven moeten zich aanpassen aan nieuwe methoden om potentiële klanten te bereiken en te converteren. Een opkomende kracht in dit domein is de integratie van kunstmatige intelligentie, met name ChatGPT, een geavanceerd taalmodel ontwikkeld door OpenAI. In dit blog gaan we verkennen hoe ChatGPT kan worden ingezet als een effectief instrument om hoogwaardige leads te genereren voor jouw bedrijf.

Contact

Caballerofabriek unit 71
Saturnusstraat 60
2516 AH Den Haag (plan je route)

Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Schrijf je nu in en ontvang elk kwartaal marketing- en verkooptips:

KvK: 66789060
BTW: 856698076B01

Volg ons ook op:

LinkedIn

Loading...