De zin en onzin van zoekmachines

Ebay heeft de effectiviteit van de gekochte clicks via Adwords laten onderzoeken en het blijkt dat deze weinig profijt opleveren. Geldt dat nu ook voor andere bedrijven of leveren SEO en Adwords voor MKB-ondernemingen wel resultaten?
Auteur: Roland van Dijke
Categorie: Marketing
Bedrijven verwachten gouden bergen
De uitslag van het onderzoek van Ebay sluit aan bij onze observatie dat bedrijven vaak te veel geld uitgeven aan Adwords. Het lijkt zo’n eenvoudige manier om klanten te werven, maar als je er weinig opdrachten uit haalt, is de conversie vaak veel te laag. Ander is het als je op zoek bent naar nieuwe klanten waarmee je een langere relatie wilt aanknopen. Daarbij zou een eerste contact via Google een goed begin kunnen zijn. Dat contact hoeft niet persé via Adwords te lopen. Via slimme zoekmachinemarketing vindt jouw doelgroep je ook. Gebruik bijvoorbeeld zoekwoorden die te maken hebben met de problemen die de doelgroepen hebben, de vragen die ze hebben en de antwoorden die ze zoeken. Dat onderscheid je van de algemene zoektermen die iedereen al gebruikt.
Wanneer is Adwords effectief?
Voor kleinere organisaties heeft het inzetten van Adwords, in combinatie met een vindstrategie, dus wèl nut. Je bent immers niet zo bekend dat klanten met een manifeste behoefte direct naar jou zoeken net zoals bij Ebay. Bedrijven met niche-producten kunnen ook profijt hebben van Adwords. Het is dus zaak om er slim mee om te gaan en jouw marketingeuro verstandig in te zetten. Internetmarketing kan organisaties helpen om nieuwe doelgroepen aan te boren en bestaande relaties te verduurzamen. Zoals alle vormen van marketing werkt SEO het beste als het een onderdeel is van je totale verkoopstrategie. Daarmee is digitale marketing weer gewone marketing.

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

10 manieren om hoogwaardige leads met ChatGPT te genereren  

10 manieren om hoogwaardige leads met ChatGPT te genereren  

Het landschap van leadgeneratie evolueert voortdurend, en bedrijven moeten zich aanpassen aan nieuwe methoden om potentiële klanten te bereiken en te converteren. Een opkomende kracht in dit domein is de integratie van kunstmatige intelligentie, met name ChatGPT, een geavanceerd taalmodel ontwikkeld door OpenAI. In dit blog gaan we verkennen hoe ChatGPT kan worden ingezet als een effectief instrument om hoogwaardige leads te genereren voor jouw bedrijf.

Mijn 10 e-mailmarketing tips om het openingspercentage te verhogen in 2024

Mijn 10 e-mailmarketing tips om het openingspercentage te verhogen in 2024

In dit blog onderzoeken we de wereld van e-mail openingspercentages, die niet alleen succes aanduiden maar ook cruciaal zijn voor betrokkenheid en conversie. Ontdek antwoorden op vragen zoals: Wat betekent het openingspercentage van een e-mail? Waarom is dit percentage zo belangrijk? We bieden 10 krachtige tips aan, variërend van het onderhouden van een schone e-maillijst tot het perfectioneren van uw onderwerpregel, om het openingspercentage te verhogen.

De 20 beste ChatGPT prompts voor marketing in 2024

De 20 beste ChatGPT prompts voor marketing in 2024

Ontdek 20 krachtige ChatGPT prompts voor content-, e-mail-, SEO- en socialmediamarketing. In de dynamische wereld van digitale marketing is ChatGPT dé sleutel tot innovatieve strategieën. Laat kunstmatige intelligentie je helpen om de aandacht te trekken, betrokkenheid te vergroten en conversies te stimuleren door middel van ChatGPT prompts.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel ons