Bent u de kudde of leidt u de kudde?

Online marketing is niet meer weg te denken uit de marketingstrategie van uw organisatie. Éénpitter en multinational, profit of non-profit; iedereen zoekt dat ‘onbezette plekje in het weiland’ waar zij zich onderscheiden. Welk product of dienst wij ook zoeken; als het niet in ons netwerk zit zoeken we het online op.
Auteur: Camman Jasper
Categorie: Marketing
Op internet zien we vervolgens een enorme concurrentie. Alle aanbieders claimen de beste kwaliteit te leveren of het goedkoopst te zijn met daarbij uiteraard de beste service en allerlei garanties. Vervolgens hebben we ook nog 25 ‘onafhankelijke’  vergelijkers, die allen vooral lekker ‘objectief’ de bedrijven prefereren waar ze een dealtje mee hebben gesloten. Kortom, een kudde schapen van één ras met weinig onderscheidend vermogen. Uiteindelijk zien bijna alle schapen er toch vrijwel hetzelfde uit. De ene soort (Samsung) weliswaar iets groter dan de ander (Alcatel), maar het lijkt enorm op elkaar. Het is de kunst om in de kudde dat ene schaap te zijn dat opvalt. Dit onderscheidend vermogen is essentieel. Wij helpen bedrijven in een retail-omgeving, klein en groot, aan het vinden van de eigenschappen waardoor u opvalt in de markt. Kuddes zijn niet erg, zolang u maar de herder bent. Wij helpen u uw propositie te verbeelden en vertalen naar online platforms, óók op tablets en smartphones. Zit u in een b2b omgeving? Deze markt werkt weer net wat anders. ‘doe maar niet zo gek, dan doe je al gek genoeg’ is vaak het motto. Allemaal doen ze “nét dat stapje extra” voor u. Het onderscheidend vermogen is vaak de persoon van de ondernemer, en dat is een te magere propositie in een grote kudde. De zakelijke markt vraagt van de online communicatie vaak vertrouwen uit te stralen, en deze claim lading te geven. Pas dan daagt u potentiele klanten uit contact op te nemen om te komen tot een afspraak. U had het vast al geraden, maar High Attention doet natuurlijk ook met alle plezier dat extra stapje voor u. Dit doen wij alleen net even op een andere plek dan onze co-collega’s. Wij richten ons op het resultaat van uw communicatie en niet op de vorm. Hard, zwart-wit rendement uit uw website. Door mèt ons dat stapje te zetten richting onze ‘Klantenfabriek’ gaat u uw investering in marketing terug te verdienen. Hoe wij dat precies doen? Dat vertellen we u graag met een kop koffie tussen ons beiden. We nodigen u graag uit voor een gesprek.

Wil je meer weten?

Dat kan. Stel jouw vraag via ons contactformulier en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Meer blogs

Hoe realiseer je effectieve B2B leadgeneratie?

Hoe realiseer je effectieve B2B leadgeneratie?

Als B2B onderneming weet je hoe belangrijk het is om nieuwe leads te genereren en bestaande relaties te onderhouden. Leadgeneratie draait om het aantrekken van potentiële klanten die geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. Het juiste proces en de juiste strategieën kunnen hierin het verschil maken.

10 manieren om hoogwaardige leads met ChatGPT te genereren  

10 manieren om hoogwaardige leads met ChatGPT te genereren  

Het landschap van leadgeneratie evolueert voortdurend, en bedrijven moeten zich aanpassen aan nieuwe methoden om potentiële klanten te bereiken en te converteren. Een opkomende kracht in dit domein is de integratie van kunstmatige intelligentie, met name ChatGPT, een geavanceerd taalmodel ontwikkeld door OpenAI. In dit blog gaan we verkennen hoe ChatGPT kan worden ingezet als een effectief instrument om hoogwaardige leads te genereren voor jouw bedrijf.

Contact

Caballerofabriek unit 71
Saturnusstraat 60
2516 AH Den Haag (plan je route)

Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Schrijf je nu in en ontvang elk kwartaal marketing- en verkooptips:

KvK: 66789060
BTW: 856698076B01

Volg ons ook op:

LinkedIn

Loading...