Bent u de kudde of leidt u de kudde?

Online marketing is niet meer weg te denken uit de marketingstrategie van uw organisatie. Éénpitter en multinational, profit of non-profit; iedereen zoekt dat ‘onbezette plekje in het weiland’ waar zij zich onderscheiden. Welk product of dienst wij ook zoeken; als het niet in ons netwerk zit zoeken we het online op.
Auteur: Jasper Camman
Categorie: Marketing

Bent u de kudde of leidt u de kudde?

Online marketing is niet meer weg te denken uit de marketingstrategie van uw organisatie. Éénpitter en multinational, profit of non-profit; iedereen zoekt dat ‘onbezette plekje in het weiland’ waar zij zich onderscheiden. Welk product of dienst wij ook zoeken; als het niet in ons netwerk zit zoeken we het online op.
Auteur: Jasper Camman
Categorie: Marketing
Op internet zien we vervolgens een enorme concurrentie. Alle aanbieders claimen de beste kwaliteit te leveren of het goedkoopst te zijn met daarbij uiteraard de beste service en allerlei garanties. Vervolgens hebben we ook nog 25 ‘onafhankelijke’  vergelijkers, die allen vooral lekker ‘objectief’ de bedrijven prefereren waar ze een dealtje mee hebben gesloten. Kortom, een kudde schapen van één ras met weinig onderscheidend vermogen. Uiteindelijk zien bijna alle schapen er toch vrijwel hetzelfde uit. De ene soort (Samsung) weliswaar iets groter dan de ander (Alcatel), maar het lijkt enorm op elkaar. Het is de kunst om in de kudde dat ene schaap te zijn dat opvalt. Dit onderscheidend vermogen is essentieel. Wij helpen bedrijven in een retail-omgeving, klein en groot, aan het vinden van de eigenschappen waardoor u opvalt in de markt. Kuddes zijn niet erg, zolang u maar de herder bent. Wij helpen u uw propositie te verbeelden en vertalen naar online platforms, óók op tablets en smartphones. Zit u in een b2b omgeving? Deze markt werkt weer net wat anders. ‘doe maar niet zo gek, dan doe je al gek genoeg’ is vaak het motto. Allemaal doen ze “nét dat stapje extra” voor u. Het onderscheidend vermogen is vaak de persoon van de ondernemer, en dat is een te magere propositie in een grote kudde. De zakelijke markt vraagt van de online communicatie vaak vertrouwen uit te stralen, en deze claim lading te geven. Pas dan daagt u potentiele klanten uit contact op te nemen om te komen tot een afspraak. U had het vast al geraden, maar High Attention doet natuurlijk ook met alle plezier dat extra stapje voor u. Dit doen wij alleen net even op een andere plek dan onze co-collega’s. Wij richten ons op het resultaat van uw communicatie en niet op de vorm. Hard, zwart-wit rendement uit uw website. Door mèt ons dat stapje te zetten richting onze ‘Klantenfabriek’ gaat u uw investering in marketing terug te verdienen. Hoe wij dat precies doen? Dat vertellen we u graag met een kop koffie tussen ons beiden. We nodigen u graag uit voor een gesprek.

Was dit voldoende informatie?

We deden ons best. We hopen dat je hebt gevonden wat je zocht. Als dat niet zo is beantwoorden we jouw vraag persoonlijk. Stel hem via ons contactformulier of whatsapp, dan krijg je per kerende post antwoord.

Meer blogs

Wat is de beste Call To Action?

Wat is de beste Call To Action?

Dan heb je eindelijk bezoekers op jouw website. Honderden. Maar ze converteren niet in klanten. Dan klopt er iets niet. Biedt je jouw bezoekers wel voldoende goede CTA’s?

Drie interviewmethodes om jouw klant te leren kennen

Drie interviewmethodes om jouw klant te leren kennen

Je wil meer weten over de motivatie van jouw klanten. Of van jouw prospects. Om jouw dienst te verbeteren. Dan moet je vragen stellen. Om informatie op te halen. Dat kan op drie manieren. Door zelf te gaan luisteren, de doelgroep te laten bellen of door een digitale enquête. Er is een relatie tussen de kwaliteit (die is aflopend) de quantiteit (die is oplopend) en de kosten per afgenomen interview.

HQ & Academy

CAB FAB
Saturnusstraat 60/71
2516 AH Den Haag
Tel: (070) 222 38 80
support@klantenfabriek.nl

Zakelijk

Klantenfabriek B.V.
KvK: 66789060
BTW: 856698076B01
Onderdeel van:
High Attention Group B.V.

Loading...
Bel direct