Masterclass

Sales en marketing werken samen

Tijdens deze workshop leer je:

  • Hoe je een stakeholdermap maakt
  • Hoe je een accountplan opstelt
  • Hoe je sales en marketing ideaal samen laat werken

meer informatie

Sales en marketing zijn twee werkgebieden met allebei hun eigen taal. Hierdoor is er vaak onbegrip richting elkaar. Sales verwijt marketing dat ze te weinig leads hebben en marketing op hun beurt weer dat sales ze niet goed opvolgt. Doordat er geen goede verbinding is tussen de werkgebieden blijft er vaak waardevolle informatie liggen en nog erger, waardevolle leads. Maar hoe zorg je ervoor dat marketing en sales beter gaan samen werken?

Om dit voor elkaar te krijgen gebruiken we Account Based Marketing (ABM). Account Based Marketing is een strategische aanpak waarin jij klanten als aparte markten ziet. Elke klant is uniek; waarom zouden ze allemaal hetzelfde bericht tegelijk moeten krijgen? Binnen ABM moeten marketing en sales goed met elkaar communiceren en hebben ze beide verantwoordelijkheid voor één grootte klant die je hebt of wil binnen halen. In deze workshop gaan we aan de hand van een casus sales en marketing samen voegen en leer je hoe je een ideaal spanningsveld tussen de twee creëert.

Enthousiast? Meld je schrijf je dan snel in. Investering in jezelf á 175 euro pp

Inschrijven

Tijd: 15:00 tot 17:00
Locatie: Henry Dunantweg 34

Details

Over de auteur

Erik Camman

Business Developer

Erik bedenkt en onderhoudt campagnes voor onze opdrachtgevers. Zorgt er daarnaast voor dat er af en toe een nieuwe opdrachtgever bij komt en geeft wat richting aan ons bedrijf. Ontkent dat hij in een midlife-crisis zit, maar loopt ons toch iets te vaak in een leren jasje rond zijn sportauto.

Competenties

  • Executive Coach
  • Senoir Sales Trainer
  • (New) Business Developement
  • Inspirator 

Opvallend

  • Zeiler
  • Bourgondiër
  • Cynicus

Quote’s

“Erik is erg goed in inspirerend leiding geven, maar je kunt hem beter uit de buurt van operationele taken houden” (Annegien Blokpoel – Perspexo)