De ImagoMachine

We vertalen de missie en visie van jouw bedrijf naar een duidelijke communicatiestrategie via de beste kanalen.

Analyseer de doelgroep

Kennis over jouw doelgroep en hun behoeftes.

Communiceer op de juiste manier

Een adaptief communicatieplan voor de komende jaren.

Optimaliseer jouw imago

Een constant imago passend bij jouw onderneming en doelgroep.

Wat is de ImagoMachine?

Met de ImagoMachine vertalen we de missie en visie van jouw bedrijf naar een duidelijke communicatiestrategie. Een goede match tussen missie, visie en hoe je deze uitdraagt, zorgt ervoor dat jij klanten bereikt die bij jouw organisatie passen. Dit heeft twee gevolgen. Het leidt tot een verlaging van je verkoopkosten. Doordat je praat met mensen die aansluiten bij jouw propositie, kan je ze gemakkelijker overtuigen. Dit scheelt tijd (en dus geld). Daarnaast leidt het tot een verhoging van klantloyaliteit. Doordat je verwachtingen schept die in lijn zijn met wie jij bent, zijn klanten sneller tevreden over jouw bedrijf. Met de ImagoMachine maken we van jouw onderneming een merk dat onthouden wordt.

Hoe werkt de ImagoMachine?

1

INVENTARISEREN Huidige situatie

In sessie één beschrijven we de huidige situatie. Wat zijn je missie en visie? Welke waarden maakt je merk uniek? En welke content wordt via welke kanalen verspreid? Door de juiste vragen te stellen en door te vragen krijgen we alle informatie boven en zetten we alles goed op een rijtje.

2

Gewenste situatie

In de tweede sessie beschrijven we de gewenste situatie. Dit doen we door het invullen de merkmap. Op wie richt jij je? Hoe wil je het merk lading geven? En hoe gaat het merk eruit zien? Met de ingevulde merkmap gaan we aan de slag met een communicatiestrategie.

3

COMMUNICATIEstrategie ontwikkelen

Tussen sessie twee en drie gaan we een communicatiestrategie ontwikkelen. In het plan staat wat we gaan communiceren, op welke kanalen en met welk doel. In de derde sessie verfijnen we het plan en maken we het af.

De laatste berichten over communicatie

11 februari 2019
Vijf redenen waarom jouw secretaresse jouw event niét moet organiseren

Een belangrijk kanaal om de contacten met bestaande en nieuwe relaties aan te halen is een evenement. Naast alle mooie aspecten van dit evenement zijn er een aantal valkuilen waarin je kunt vallen. Valkuilen die je omzeilt door jouw event niet te laten organiseren door jouw secretaresse, maar door een event-professional. Vijf skills die jouw […]

Lees meer
21 januari 2019
In 5 stappen naar een contentstrategie.

Content marketing is een belangrijk onderdeel van de communicatiestrategie van bedrijven. Elke onderneming doet aan content marketing. Soms zelfs zonder het zelf te merken. Productbladen, projectinformatie, vakliteratuur: Het zijn allemaal onderdelen van jouw content marketingstrategie. Kennelijk is het belangrijk dat je als bedrijf kwalitatieve content aanbiedt om potentiële klanten te helpen een gedegen keuze te […]

Lees meer
15 augustus 2018
De zeven levensfasen van bedrijven

Les McKeown onderscheidt zeven levensfasen in de levenscyclus van elke organisatie. Als je eenmaal in fase 4 bent, dan moet je alert blijven. De pendule zal steeds naar fase drie of naar fase vijf bewegen. In de praktijk vechten de verschillende managementkrachten en ego's constant met elkaar. De visionair en de mannetjesputter willen bijvoorbeeld hun vrijheid […]

Lees meer

Geen nieuws missen?

Schrijf je in voor onze maandelijkse Nieuwsupdate!

info@klantenfabriek.nl
chevron-downusersrocketbullhorn linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram