BLOG

We gaan weer nieuwe plannen maken
Het is een open deur dat de wereld snel verandert. Bedrijven moeten zich steeds sneller aanpassen aan de wensen van de markt om in de voorhoede te blijven lopen. Dat geldt voor jouw bedrijf en uiteraard ook voor Klantenfabriek. Dat heeft, in de voorbereiding van ons plan voor 2021, geleid tot twee nieuwe activiteiten, een verhuizing naar Den Haag en een nieuwe website.

Nu we het vierde jaar van Klantenfabriek ingaan is het tijd om de volgende stappen te zetten. Waar we ‘dankzij’ Corona ons plan voor 2020 behoorlijk hebben moeten aanpassen en een half jaar lang  zo ongeveer per week moesten bijsturen is ons plan voor 2021 een stuk flexibeler dan ooit.

Strategische consultancy

We hebben geleerd dat we evenveel worden gewaardeerd voor ons advies als voor onze uitvoering. De vraag naar strategische ondersteuning wordt steeds vaker aan ons gesteld. Dat heeft gevolgen voor onze interne organisatie en het leidt er toe dat onze senior consultants meer op de voorgrond komen. Het heeft ook tot gevolg dat we vanuit ons netwerk meer senior consultants aansluiten, die diepgaande kennis hebben van de vraagstukken van onze opdrachtgevers.

The Human Factor

Daarnaast werken we steeds meer voor organisaties die zich bezig houden met de ontwikkeling van mensen. Testontwikkelaars, assesmentbureau’s, trainingbureau’s en specialisten in detachering en Werving & Selectie maken veel gebruik van de diensten van Klantenfabriek. We hebben, speciaal voor dit type organisaties, onze diensten verder aangepast op hun behoeftes.

Een nieuw broeinest

We hebben dit jaar vooral gebruikt om, met onze opdrachtgevers, onze processen te herijken en onze dienstverlening nog meer op maat te maken. Daarmee staat Klantenfabriek gesteld voor het vierde jaar van haar bestaan, waarbij we ook in dit jaar weer groei gaan doormaken. In dat plan ontstaat vanzelf de behoefte om nieuwe collega’s aan te sluiten. Het is voor ons aanleiding om ons kantoor komend jaar te verplaatsen naar Den Haag en daar meer interactie met de stad te zoeken. Zo maken we beter gebruik maken van onze relatie met De Haage Hogeschool, op een plaats waar jonge en ervaren mensen graag willen werken.

De tweede website

Het sluitstuk van deze plannen was het restsylen van onze eigen communicatie. Ook hier hebben we goed gekeken naar de wijze waarop  ons netwerk gebruik maakt van de kennis die wij delen en hoe we onze publicaties zo goed mogelijk presenteren. Ik ben tevreden over het eerste resultaat, maar ik wordt pas echt tevreden als de gebruikers van de website dat ook zijn. Laat me een ieder uitnodigen om de website kritisch te bekijken en jouw feedback rechtstreeks aan mij te sturen.

Dichtbij en op afstand

Op de achtergrond van alles wat we dit jaar hebben gedaan ruist de Covid19-crisis. We zijn meer thuis gaan werken, hebben van onze academy een online academy gemaakt en communiceren met Zoom, Meet en Teams. Het scheelt veel kilometers autorijden, maakt meetings efficiënter en leert ons vooral te waarderen hoe fijn het is om mensen ‘in het echt’ te ontmoeten.

Resumerend

Alles bij elkaar opgeteld en afgetrokken leven we in een tijdperk waarin veel verandert en we, bijna dagelijks, moeten schakelen. Ik leef in de overtuiging dat elke verandering aanleiding is tot een verbetering, mits je er zelf werk van maakt. Ik ben erg blij met de wendbaarheid van de collega’s en partners van Klantenfabriek, die snel en adaptief inspelen op nieuwe situaties. Het is nog een beetje vroeg in het jaar om elkaar een goed 2021 toe te wensen, maar laat ik ons allen toewensen dat we niet stoppen met plannen maken, valideren, uitvoeren of afkeuren.

Tot snel ziens, spreeks, zooms,

Erik Camman

Wat is jouw plan voor 2021?

Het zijn onzekere tijden. Veel plannen die gemaakt zijn voor 2020 konden in maart de prullenbak of ijskast in. Hoe onderneem je in onzekere tijden? En welke ontwikkelingen zie je in 2021 waar je op kan inspelen? Deze vragen en meer beantwoorden we in ons nieuwe webinar 'Plannen maken voor 2021.'