rapport

Het marketinglandschap anno 2019
De uitdagingen en trends in de b2b marketing!

meer informatie

De economie zit al jaren in de lift. Bij de rijksbegroting is rekening gehouden dat de er in 2019 een stijging is van het bbp met 2,6%. Wanneer het goed gaat met de economie heeft verkoop het redelijk gemakkelijk want de aanvragen komen dan makkelijker binnen (in tegenstelling tot wanneer het minder gaat met de economie). En wanneer op korte termijn de opdrachten tegen de plinten oplopen is het natuurlijk een uitgelezen kans om na te denken en ervoor te zorgen dat dit op langer termijn geborgd wordt, toch? Daar komt marketing bij om de hoek kijken. Marketing moet ervoor zorgen dat een onderneming een grote pool van prospects heeft, die dus in de toekomst ooit klant gaan worden. Maar hoe is het gesteld met de marketing binnen de B2B?

Je leest het in ons nieuwste rapport.

Ontvang het rapport!

Details

Over de auteur

Jasper Camman, bsc

communicatie adviseur

Onze communicatie wetenschapper (UVA 2018) paart een goed onderbouwde analyse aan een praktische houding, waar onze relaties warempel nog wel eens baat bij hebben.

Competenties

  • Communicatieplan
  • Junior Trainer

Opvallend

  • Wandelsport
  • Wereldverbeteraar
  • Vriendschap

Quotes

“Jasper geniet net zoveel van de weg naar het doel als het doel bereiken. Daarom duurt het wel eens even voor hij er komt.”
(Eric Neeteson Lemkes)

Wat is jouw plan voor 2021?

Het zijn onzekere tijden. Veel plannen die gemaakt zijn voor 2020 konden in maart de prullenbak of ijskast in. Hoe onderneem je in onzekere tijden? En welke ontwikkelingen zie je in 2021 waar je op kan inspelen? Deze vragen en meer beantwoorden we in ons nieuwe webinar 'Plannen maken voor 2021.'