De SEOMachine

Wordt als expert herkend op internet

Kwalitatieve content

Maak kwalitatieve content die niet alleen goed vindbaar is maar ook goed leesbaar.

Meer website bezoekers

Door te schrijven over onderwerpen waar mensen naar zoeken.

kwalitatief sterkere leads

Krijg alleen bezoek van mensen die daadwerkelijk iets met je willen.

Wat is de SEOMachine?

Met de SEOMachine identificeren we welke zoekwoorden het beste bij jouw bedrijf passen en hoe je deze het meest efficiënt inzet om jouw doelgroep te bereiken, op basis van advies en een content planning. Klantenfabriek helpt en creëert content om jouw marketingdoelen te realiseren binnen een strakke planning. Op basis van maandelijkse rapportages sturen we om tot het beste resultaat te komen. Op deze manier zorg je ervoor dat de juiste bezoekers op jouw website komen en uiteindelijk omgezet worden naar potentiële leads of klanten.

Hoe werkt de SEOMachine?

1

Website audit / Technisch advies

Een SEOMachine begint met een website audit. Om de uitkomsten van de SEOMachine goed te meten moeten de kanalen (website, social, thema-websites) technisch goed indexeerbaar zijn. Onze website audit scant de hele website om problemen en programmeerfouten te vinden. We produceren een rapport met verbeterpunten en ook waarom deze aanpassingen nodig zijn. Op basis van deze rapportage kan de website beheerder de juiste aanpassingen doen zodat de website weer snel, stabiel en conform Google requirements werkt. Klantenfabriek heeft specialisten in huis die jouw mensen hierbij ondersteunen of deze aanpassingen op de meeste platforms voor jou kunnen uitvoeren.

2

Inventarisatie

De inventarisatie bekijkt wat de huidige positie van de website is. Op basis van het technische rapport en de bestaande optimalisatie brengen we de website in kaart. Wat zijn de huidige zoekwoorden en huidige posities? Waar concurreer je tegen met bepaalde zoektermen? Bevat de website tools om het verkeer naar je website goed uit te lezen (analytics, webmastertools). Verder kijken we ook naar het aantal pagina’s dat al verkeer krijgt en waar verbetering op kort termijn al plaats kan vinden. Als we een compleet overzicht hebben stellen we een plan op en bepalen we de focus van de contentstrategie.

3

PERSONA ONTWIKKELING

Het opstellen van persona’s is een goede manier om is goed na te denken over wie nou echt jouw doelgroep is. Vervolgens dagen deze persona ons uit goed na denken waar hij of zij op zal zoeken, welke vragen ze hebben en welke uitdagingen en problemen ze hebben. De eerste persona’s maak je door een schets te maken van jouw ideale klant. Daarvoor hanteren we een vierstappenplan:

• Wie is je doelgroep?
• Vertalen naar mensen van vlees en bloed
• De persona een rol geven (hoe past jouw product bij de persona?)
• Pas de communicatie hierop aan

4

Wordcloud / Mindmap

Anders dan de naam doet vermoeden is het ontwikkelen van een mindmap een creatief proces. In dit proces brengen we de juiste vragen en potentiële zoektermen in kaart te brengen. Tijdens een creatieve sessie duiken we in de woorden en termen die bij jouw dienst of product horen en verwerken deze in een wordcloud of mindmap. Uit deze sessie komen vaak verrassende nieuwe woorden en termen naar voren waar eerder niet eens aan gedacht werd. De uitwerking van de wordcloud of mindmap legt de basis voor een volgend SEO onderzoek en om nieuwe artikelen, blogs of pagina’s te produceren voor jouw website.

5

Zoekwoordenonderzoek

In een zoekwoordenonderzoek gaan we aan de slag met de verzamelde informatie en kijken we naar de huidige posities van de huidige zoek termen waar jouw website op word gevonden. Ook kijken we bij eventuele concurrenten waar zij op scoren en wat hun posities zijn. Het kan namelijk strategisch zijn om zoektermen over te nemen, of juist niet. Een zoekwoordenonderzoek bestaat uit de volgende onderdelen:
• Onderzoek naar de huidige temen op jouw website en de posities die ze hebben
• Concurrentieonderzoek om te kijken wat hun posities zijn en welke zoekwoorden zij gebruiken.
• Een algemeen zoekwoordenonderzoek om nieuwe zoektermen te krijgen die ingezet kunnen worden voor nieuwe content. Daarbij zullen ook de termen mee genomen worden die uit de wordcloud of mindmap en de persona’s komen.

Dit vatten we samen in een rapport dat we uitwerken naar een plan dat de volgende stappen beschrijft.

6

Contentplan

Het opstellen van persona’s is een goede manier om is goed na te denken over wie nou echt jouw doelgroep is. Vervolgens dagen deze persona ons uit goed na denken waar hij of zij op zal zoeken, welke vragen ze hebben en welke uitdagingen en problemen ze hebben. De eerste persona’s maak je door een schets te maken van jouw ideale klant. Daarvoor hanteren we een vierstappenplan:

• Wie is je doelgroep?
• Vertalen naar mensen van vlees en bloed
• De persona een rol geven (hoe past jouw product bij de persona?)
• Pas de communicatie hierop aan

7

SEO/SEA Advies

Als alle informatie compleet is, volgt een adviesgesprek op basis van alle documenten uit het onderzoek. In het adviesgesprek geven we praktische tips hoe je aan de slag kan gaan met de zoekwoorden en hoe je je website kan optimaliseren om goed vindbaar te worden. We ontwikkelen een stappenplan hoe je zoekwoorden in content vertaalt, hoe pagina’s en blogs het beste opgebouwd kunnen worden en hoe je Social Media kan gebruiken in combinatie met het nieuwe content. Ook kijken we of het slimmer kan zijn om ook de focus te leggen op SEA en welke zoektermen het beste passen bij deze campagnes. Soms is het wel verstandig om betaald te adverteren, denk hierbij aan nieuwe producten of een nieuwe whitepaper.

8

Maandrapporten

In de wereld van zoekwoorden kan er een hoop gebeuren, daarom is het belangrijk om te meten wat er gebeurd. Vooraf een project wordt er altijd een 0 meting gemaakt. We kijken wat de huidige posities zijn en welke zoektermen er momenteel zijn. In een maandrapport zal je dan goed terug kunnen zien welke verschuivingen er hebben plaats gevonden, welke nieuwe zoektermen er bij zijn gekomen, en hoeveel verkeer er naar je website is gekomen. Een ander belangrijk element is dat met rapporten ook een aanpassingen in het plan voorgesteld kan worden en er misschien op andere onderwerpen gefocust moet worden. Zoektermen veranderen namelijk met de dag en met rapporten kan je daar snel en efficiënt gebruik van maken.

De laatste berichten over Marketing

29 januari 2019
Hoe kom je tot een goede product markt combinatie? Deel 3

Deel 3: hoe werkt positioneren De laatste stap in het ontwikkelen van een goede product markt combinatie is positioneren. In stap één en twee heb je de markt onderverdeeld in segmenten en hieruit gekozen op welk segment je gaat focussen. Nu is het alleen nog de vraag, wat ga je communiceren en op welke manier? […]

Lees meer
25 januari 2019
Hoe kom je tot een goede product markt combinatie? Deel 2

Deel 2: Het maken van de juiste segmenten in de zakelijke markt Succesvolle ondernemingen hebben een duidelijke focus op hun markt. Op de weg naar dit succes is het belangrijk jouw product markt combinatie regelmatig te onderzoeken en de juiste communicatiestrategie te kiezen. Marktsegmentatie of segmenteren helpt het overzicht te bewaren en te bepalen waar […]

Lees meer
19 oktober 2018
Hoe werf ik nieuwe klanten?

Sales; een kwestie van leren en doen. Door de digitalisering is het zakelijke landschap in enkele jaren sterker veranderd dan in alle eeuwen daarvoor. Verkoop als vak is niet veranderd, mensen doen immers nog altijd zaken met mensen. Alleen de weg naar de order is weldegelijk geëvolueerd en heeft door techniek en online vindbaarheid van […]

Lees meer

Geen nieuws missen?

Schrijf je in voor onze maandelijkse Nieuwsupdate!

info@klantenfabriek.nl
chevron-downcogstarchart-bars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram