BLOG

Een goed begin van 2021
Met alles wat er het afgelopen jaar is veranderd zijn een aantal dingen , gelukkig, van vaste waarde. Zo valt kerst altijd op 25 en 26 december en begint het nieuwe (boek)jaar op 1 januari. Ouder en wijzer, na een tumultueus jaar starten we 2021 met veel energie en ambitie en vooral met alle inzet om bij te dragen aan het succes van onze opdrachtgevers.

Nu we het vierde jaar van Klantenfabriek ingaan is het tijd om de volgende stappen te zetten. Waar we ‘dankzij’ Corona ons plan voor 2020 behoorlijk hebben moeten aanpassen en een half jaar lang  zo ongeveer per week moesten bijsturen is ons plan voor 2021 een stuk flexibeler dan ooit.

Strategische consultancy

We hebben geleerd dat we evenveel worden gewaardeerd voor ons advies als voor onze uitvoering. De vraag naar strategische ondersteuning wordt steeds vaker aan ons gesteld. Dat heeft gevolgen voor onze interne organisatie en het leidt er toe dat onze senior consultants meer op de voorgrond komen. Het heeft ook tot gevolg dat we vanuit ons netwerk meer senior consultants aansluiten, die diepgaande kennis hebben van de vraagstukken van onze opdrachtgevers.

The Human Factor

Daarnaast werken we steeds meer voor organisaties die zich bezig houden met de ontwikkeling van mensen. Testontwikkelaars, assesmentbureau’s, trainingbureau’s en specialisten in detachering en Werving & Selectie maken veel gebruik van de diensten van Klantenfabriek. We hebben, speciaal voor dit type organisaties, onze diensten verder aangepast op hun behoeftes.

Een nieuw broeinest

We hebben dit jaar vooral gebruikt om, met onze opdrachtgevers, onze processen te herijken en onze dienstverlening nog meer op maat te maken. Daarmee staat Klantenfabriek gesteld voor het vierde jaar van haar bestaan, waarbij we ook in dit jaar weer groei gaan doormaken. In dat plan ontstaat vanzelf de behoefte om nieuwe collega’s aan te sluiten. Het is voor ons aanleiding om ons kantoor komend jaar te verplaatsen naar Den Haag en daar meer interactie met de stad te zoeken. Zo maken we beter gebruik maken van onze relatie met De Haage Hogeschool, op een plaats waar jonge en ervaren mensen graag willen werken.

 

Dichtbij en op afstand

Op de achtergrond van alles wat we in 2020 hebben gedaan ruist de Covid19-crisis. We zijn meer thuis gaan werken, hebben van onze academy een online academy gemaakt en communiceren met Zoom, Meet en Teams. Het scheelt veel kilometers autorijden, maakt meetings efficiënter en leert ons vooral te waarderen hoe fijn het is om mensen ‘in het echt’ te ontmoeten.

Resumerend

Alles bij elkaar opgeteld en afgetrokken leven we in een tijdperk waarin veel verandert en we, bijna dagelijks, moeten schakelen. Ik leef in de overtuiging dat elke verandering aanleiding is tot een verbetering, mits je er zelf werk van maakt. Ik ben erg blij met de wendbaarheid van de collega’s en partners van Klantenfabriek, die snel en adaptief inspelen op nieuwe situaties. Wij wensen iedereen een fantastisch 2021.

Tot snel ziens, spreeks, zooms,

Het team van Klantenfabriek

Alle Berichten

In gesprek met de auteur?

Plan een afspraak

Details

Over de auteur

Erik Camman

Business Developer

Erik bedenkt en onderhoudt campagnes voor onze opdrachtgevers. Zorgt er daarnaast voor dat er af en toe een nieuwe opdrachtgever bij komt en geeft wat richting aan ons bedrijf. Ontkent dat hij in een midlife-crisis zit, maar loopt ons toch iets te vaak in een leren jasje rond zijn sportauto.

Competenties

  • Executive Coach
  • Senoir Sales Trainer
  • (New) Business Developement
  • Inspirator 

Opvallend

  • Zeiler
  • Bourgondiër
  • Cynicus

Quote’s

“Erik is erg goed in inspirerend leiding geven, maar je kunt hem beter uit de buurt van operationele taken houden” (Annegien Blokpoel – Perspexo)