BLOG

Big data analyses in E-commerce
Er is een toenemende nadruk op big data binnen het e-commerce landschap. Toch blijft het concept big data een slecht onderzocht concept. Dit paper van Akter en Wamba (2016) paper verkent big data in e-commerce door een systematische review van de literatuur te geven.
Er is een toenemende nadruk op big data binnen het e-commerce landschap. Toch blijft het concept big data een slecht onderzocht concept. Dit paper van Akter en Wamba (2016) paper verkent big data in e-commerce door een systematische review van de literatuur te geven. Het paper presenteert een interpretatief kader dat definities, onderscheidende kenmerken, types, zakelijk toegevoegde waarde en de uitdagingen van big data in het e-commerce landschap verkent. Het paper zorgt ook voor bredere discussies over toekomstig onderzoek en kansen in theorie en praktijk. Over het algemeen geeft de studie een aantal big data concepten (bijv., de definitie van big data, types, natuur, zakelijk toegevoegde waarde en relevante theorieën). Klik hier voor het volledige onderzoek.