Berichten

Vind de laatste berichten op het gebied van Communicatie, Marketing & Sales.
22 februari 2018
De 7 fasen van het aankoopmodel

Regelmatig vertel ik ondernemers waarom het zo lastig is om op het juiste moment met de ideale potentiële klant aan tafel te zitten. Nou kan dit worden afgeschoven op louter toeval maar wij hebben ondertussen bewezen dat er toch wel een onderbouwde gedachte achter zit. Dit heeft te maken met de mate van behoefte die […]

Lees meer
21 februari 2018
Wat is Marketing Automation?

Marketing Automation is dè tool die de marketing strategie van een bedrijf vertaalt naar (automatische) acties. Marketing Automation software verzamelt en gebruikt data om persoonlijke berichten te sturen naar jouw contactpersonen op het juiste moment, gebaseerd op de acties die zij ondernemen. Het levert snel, correcte en waardevolle informatie. Daardoor voegt het waarde toe aan […]

Lees meer
20 februari 2018
Hoe maak ik een stakeholdermap voor mijn accountplan?

Tijdens de workshops die ik geef over Account Based Marketing kom ik er achter dat deelnemers weinig ervaring hebben met het maken van een stakeholdermap. Bij het maken van de map leer je de diverse stakeholders kennen en ontdek je de witte vlekken in jouw kennis. Daarmee borg je de kennis over de klant en […]

Lees meer
20 februari 2018
De rol van de Data Protection Officer binnen Klantenfabriek

Er wordt op dit moment veel gesproken over de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), die vanaf dit jaar door de overheid gaat worden gehandhaafd. De verordening, gebaseerd op de General Data Protection Regulation (GDPR), regelt dat natuurlijke personen altijd toegang moeten hebben tot de data die over hen wordt verzameld, het recht hebben die data te […]

Lees meer
11 januari 2018
3 belangrijke vragen aan prospects...

... die verkopers meestal vergeten Ondernemers, verkopers (en marketeers) zijn te vaak aan het vertellen, terwijl hun kerntaak eigenlijk het stellen van vragen is. Daardoor ontstaan lange acquisitietrajecten en investeert de onderneming veel tijd en geld in zinloze offertes. Stel deze drie vragen aan een prospect en bepaal in één gesprek of je ooit tot […]

Lees meer
11 januari 2018
Trend onderzoek

Wij doen onderzoek naar marketing trends binnen b2b. Het doel van het onderzoek is om te achterhalen welke uitdagingen b2b bedrijven hebben op marketing gebied. Het onderzoek duurt gemiddeld 5 minuten. Bezig met laden...

Lees meer
2 januari 2018
De klant zegt "ja", maar doet "nee"

Het is een herkenbare situatie: Het is gelukt om een afspraak te maken met een potentiële klant en tijdens die afspraak is de prospect direct enthousiast over jouw product of dienst. De prospect en de verkoper geven elkaar een hand, spreken af dat er een offerte komt en dat deze snel tot een opdracht zal […]

Lees meer
5 december 2017
17 tips voor succesvolle account based marketing (deel 3/3)

Zeventien tips? Jazeker! En dat is dan nog niet alles wat mogelijk is, maar we moeten ergens beginnen. Dit is DE lijst met ABM-tips die helpt bij het inrichten van jouw Account Based Marketing Plan, op het grensvlak van marketing en verkoop. Bereik en betrek jouw prospects en klanten, vul de trechters en creëer fans […]

Lees meer
4 december 2017
17 tips voor succesvolle account based marketing (deel 2/3)

Zeventien tips? Jazeker! En dat is dan nog niet alles wat mogelijk is, maar we moeten ergens beginnen. Dit is DE lijst met ABM-tips die helpt bij het inrichten van jouw Account Based Marketing Plan, op het grensvlak van marketing en verkoop. Bereik en betrek jouw prospects en klanten, vul de trechters en creëer fans […]

Lees meer

Geen nieuws missen?

Schrijf je in voor onze maandelijkse Nieuwsupdate!

info@klantenfabriek.nl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram