Berichten

Vind de laatste berichten op het gebied van Communicatie, Marketing & Sales.
21 januari 2019
In 5 stappen naar een contentstrategie.

Content marketing is een belangrijk onderdeel van de communicatiestrategie van bedrijven. Elke onderneming doet aan content marketing. Soms zelfs zonder het zelf te merken. Productbladen, projectinformatie, vakliteratuur: Het zijn allemaal onderdelen van jouw content marketingstrategie. Kennelijk is het belangrijk dat je als bedrijf kwalitatieve content aanbiedt om potentiële klanten te helpen een gedegen keuze te […]

Lees meer
22 oktober 2018
Sales is oorlog!

De strategie voor nieuwe klanten. Wat veel mensen niet van mij weten is dat ik een gezonde interesse heb in militaire geschiedenis. Al vanaf de basisschool heb ik het vak geschiedenis omarmt als dat uurtje per week waarin ik wél geboeid aan de lippen van een docent hing. Zodoende dat ik mij ook heb verdiept […]

Lees meer
19 oktober 2018
Hoe werf ik nieuwe klanten?

Sales; een kwestie van leren en doen. Door de digitalisering is het zakelijke landschap in enkele jaren sterker veranderd dan in alle eeuwen daarvoor. Verkoop als vak is niet veranderd, mensen doen immers nog altijd zaken met mensen. Alleen de weg naar de order is weldegelijk geëvolueerd en heeft door techniek en online vindbaarheid van […]

Lees meer
17 oktober 2018
Omzet verhogen bij bestaande klanten - Aftersales

Bind en behoud je klanten. Geen enkele commerciële ondernemer raakt graag klanten kwijt, behalve een begrafenisondernemer… Maar met de juiste aftersales kan ook laatstgenoemde aan ‘new business’ komen. Als een klantrelatie niet loopt zoals vooraf gepland dan nog is op een goede manier afscheid nemen belangrijk. Je weet immers nooit wat de toekomst nog gaat brengen. […]

Lees meer
30 augustus 2018
Wat is acquisitie?

Wat is acquisitie? Het proces van nieuwe klanten werven. De kosten van nieuwe klanten werven stijgt en de gemiddelde waarde per klant daalt. Dit proces is al enige jaren bezig en het ziet er niet naar uit dat het op korte termijn verbetert. Ik zal u hier niet vermoeien met een verhaal over de oorzaken […]

Lees meer
15 augustus 2018
De zeven levensfasen van bedrijven

Les McKeown onderscheidt zeven levensfasen in de levenscyclus van elke organisatie. Als je eenmaal in fase 4 bent, dan moet je alert blijven. De pendule zal steeds naar fase drie of naar fase vijf bewegen. In de praktijk vechten de verschillende managementkrachten en ego's constant met elkaar. De visionair en de mannetjesputter willen bijvoorbeeld hun vrijheid […]

Lees meer
12 augustus 2018
De zin en onzin van zoekmachines

Ebay heeft de effectiviteit van de gekochte clicks via Adwords laten onderzoeken en het blijkt dat deze weinig profijt opleveren. Geldt dat nu ook voor andere bedrijven of leveren SEO en Adwords voor MKB-ondernemingen wel resultaten? Bedrijven verwachten gouden bergen De uitslag van het onderzoek van Ebay sluit aan bij onze observatie dat bedrijven vaak te […]

Lees meer
18 juni 2018
6 tips om zonder stress op vakantie te gaan?

Op vakantie gaan is geen fundamenteel mensenrecht, maar toch wel erg prettig om je zelf een energieke boost te geven om na je vakantie er weer met frisse moed en creativiteit er tegen aan te kunnen gaan. Hol jij op de laatste werkdag het pand uit, onderwijl nog wat overdrachtsinformatie roepend naar je collega en […]

Lees meer
17 mei 2018
6 Tips voor een goed contentmarketingplan

Tegenwoordig praat elke marketeer over content marketing. Maar waarom is content marketing belangrijk? Wat is goede content? En waar moet je rekening mee houden met het creëren van een content marketing strategie? Ik zal aan de hand van deze vragen uitleggen hoe je simpel een content marketing strategie kan ontwikkelen. Meer weten over content marketing?

Lees meer

Geen nieuws missen?

Schrijf je in voor onze maandelijkse Nieuwsupdate!

info@klantenfabriek.nl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram