Berichten

Vind de laatste berichten op het gebied van Communicatie, Marketing & Sales.
27 juni 2019
De formule voor succes

Dat de wereld om ons snel verandert en dat succesvolle ondernemingen zich daarop aanpassen is inmiddels genoeg besproken. Dat laat de vraag open hoe deze bedrijven dat klaarspelen. Als we goed kijken naar succesvolle ondernemingen zien we drie factoren die dat succes bepalen: Geld, toeval en kennis. Idealiter in omgekeerde volgorde. Geld Ironisch genoeg is […]

Lees meer
11 februari 2019
Vijf redenen waarom jouw secretaresse jouw event niét moet organiseren

Een belangrijk kanaal om de contacten met bestaande en nieuwe relaties aan te halen is een evenement. Naast alle mooie aspecten van dit evenement zijn er een aantal valkuilen waarin je kunt vallen. Valkuilen die je omzeilt door jouw event niet te laten organiseren door jouw secretaresse, maar door een event-professional. Vijf skills die jouw […]

Lees meer
29 januari 2019
Hoe kom je tot een goede product markt combinatie? Deel 3

Deel 3: hoe werkt positioneren De laatste stap in het ontwikkelen van een goede product markt combinatie is positioneren. In stap één en twee heb je de markt onderverdeeld in segmenten en hieruit gekozen op welk segment je gaat focussen. Nu is het alleen nog de vraag, wat ga je communiceren en op welke manier? […]

Lees meer
25 januari 2019
Hoe kom je tot een goede product markt combinatie? Deel 2

Deel 2: Het maken van de juiste segmenten in de zakelijke markt Succesvolle ondernemingen hebben een duidelijke focus op hun markt. Op de weg naar dit succes is het belangrijk jouw product markt combinatie regelmatig te onderzoeken en de juiste communicatiestrategie te kiezen. Marktsegmentatie of segmenteren helpt het overzicht te bewaren en te bepalen waar […]

Lees meer
21 januari 2019
In 5 stappen naar een contentstrategie.

Content marketing is een belangrijk onderdeel van de communicatiestrategie van bedrijven. Elke onderneming doet aan content marketing. Soms zelfs zonder het zelf te merken. Productbladen, projectinformatie, vakliteratuur: Het zijn allemaal onderdelen van jouw content marketingstrategie. Kennelijk is het belangrijk dat je als bedrijf kwalitatieve content aanbiedt om potentiële klanten te helpen een gedegen keuze te […]

Lees meer
22 oktober 2018
Sales is oorlog!

De strategie voor nieuwe klanten. Wat veel mensen niet van mij weten is dat ik een gezonde interesse heb in militaire geschiedenis. Al vanaf de basisschool heb ik het vak geschiedenis omarmt als dat uurtje per week waarin ik wél geboeid aan de lippen van een docent hing. Zodoende dat ik mij ook heb verdiept […]

Lees meer
19 oktober 2018
Hoe werf ik nieuwe klanten?

Sales; een kwestie van leren en doen. Door de digitalisering is het zakelijke landschap in enkele jaren sterker veranderd dan in alle eeuwen daarvoor. Verkoop als vak is niet veranderd, mensen doen immers nog altijd zaken met mensen. Alleen de weg naar de order is weldegelijk geëvolueerd en heeft door techniek en online vindbaarheid van […]

Lees meer
17 oktober 2018
Omzet verhogen bij bestaande klanten - Aftersales

Bind en behoud je klanten. Geen enkele commerciële ondernemer raakt graag klanten kwijt, behalve een begrafenisondernemer… Maar met de juiste aftersales kan ook laatstgenoemde aan ‘new business’ komen. Als een klantrelatie niet loopt zoals vooraf gepland dan nog is op een goede manier afscheid nemen belangrijk. Je weet immers nooit wat de toekomst nog gaat brengen. […]

Lees meer
30 augustus 2018
Wat is acquisitie?

Wat is acquisitie? Het proces van nieuwe klanten werven. De kosten van nieuwe klanten werven stijgt en de gemiddelde waarde per klant daalt. Dit proces is al enige jaren bezig en het ziet er niet naar uit dat het op korte termijn verbetert. Ik zal u hier niet vermoeien met een verhaal over de oorzaken […]

Lees meer
1 2 3 9

Geen nieuws missen?

Schrijf je in voor onze maandelijkse Nieuwsupdate!

info@klantenfabriek.nl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram